• Noella

Rocktema, vill ha tips!

Vi ska ha rocktema på vårt bröllop och har en massa idéeroch tankar men behöver ännu fler.

Så allt ni kommer på som skulle passa på ett bröllop med rocktema skulle jag vilja höra.

Våra färger kommer såklart vara svartt och vitt. Tack!

• Svar på tråden Rocktema, vill ha tips!
  • Amor in aeternum
    RockTroll skrev 2010-09-15 20:57:31 följande:
    Underbar gärning :) hade jag gärna gjort fast till bröstcancerfonden. Tål att tänkas på. Hur ska ni andra göra? Öppen bar?
    Nej vi kommer ha bar till självkostnads pris. Men bjuda på drickat under själva middagen. Vi har det helt enkelt för att våra kompisar inte ska dricka föör mycket. Orkar inte med "Rockbaren" på vårt bröllop. :) Lite classy med en rocker twist är bäst tycker jag. Inget ölhak liksom. :)

Bröstcancer idén tycker jag låter jättefin. Min mamma har nämligen haft bröstcancer, det kanske hade varit en fin present till henne. :) <3

• RockTroll
    Amor in aeternum skrev 2010-09-15 21:20:47 följande:
    Nej vi kommer ha bar till självkostnads pris. Men bjuda på drickat under själva middagen. Vi har det helt enkelt för att våra kompisar inte ska dricka föör mycket. Orkar inte med "Rockbaren" på vårt bröllop. :) Lite classy med en rocker twist är bäst tycker jag. Inget ölhak liksom. :) Bröstcancer idén tycker jag låter jättefin. Min mamma har nämligen haft bröstcancer, det kanske hade varit en fin present till henne. :) <3
    :) min mormor har bröstcancer och jag hoppas att hon ens kan närvara på bröllopet så jag funderar på att göra så för hennes skull.

Min släkt och vänner kan dricka...vi är finnar :P men ingen är stökig som tur är. Annars hade det fått bli vatten hela kvällen haha.

Ska du ha rockstuk på din klänning? Såg i bröllopsguiden tror jag det var en special där crusified barbara visar rock bröllopsmode men dom hade ju bara satt på dom vanliga klänningar och så hade dom rockigare smink. Stor besvikelse för jag hade velat se alternativa klänningar.

• Amor in aeternum

Hahaha :) Släkten på pappas sida av familjen är också finnar (finlands svenskar) men jag tror att de håller sig i skinnet iaf. :)

Jag har faktiskt inte tänkt så långt än, på klänning menar jag. Har några kilon som ska bort innan. Men jag har alltid velat ha någon typ av korsett.. tycker att det är väldigt fint. Men då vet jag inte vad jag ska ha för underdel. Det enda jag vet är att jag inte viker mig när det kommer till sminkningen.. det kommer att bli sotade ögon för hela slanten. :)

Vad har du tänkt att ha?

• RockTroll
    Amor in aeternum skrev 2010-09-15 21:49:28 följande:
    Hahaha :) Släkten på pappas sida av familjen är också finnar (finlands svenskar) men jag tror att de håller sig i skinnet iaf. :) Jag har faktiskt inte tänkt så långt än, på klänning menar jag. Har några kilon som ska bort innan. Men jag har alltid velat ha någon typ av korsett.. tycker att det är väldigt fint. Men då vet jag inte vad jag ska ha för underdel. Det enda jag vet är att jag inte viker mig när det kommer till sminkningen.. det kommer att bli sotade ögon för hela slanten. :) Vad har du tänkt att ha?
    Jag har också en del kilon som ska bort och dessutom försöker vi bli gravida så jag väntar med klänning tills det är ca 4 mån kvar så att jag vet med säkerhet vad jag kan titta efter :) Men om jag inte är gravid då eller inte är så stor så blir det nog www.honeypieboutique.co.uk/ourshop/prod_651114-Lauren.html om jag lyckas klämma i mina boobs i den :P. Sminkningen blir troligtvis 50-tals stuk med kajal, fransar och röda läppar om man lyckas hitta ett läppstift som passar mig.
  • Amor in aeternum
    RockTroll skrev 2010-09-16 00:00:51 följande:
    Jag har också en del kilon som ska bort och dessutom försöker vi bli gravida så jag väntar med klänning tills det är ca 4 mån kvar så att jag vet med säkerhet vad jag kan titta efter :) Men om jag inte är gravid då eller inte är så stor så blir det nog www.honeypieboutique.co.uk/ourshop/prod_65111... om jag lyckas klämma i mina boobs i den :P. Sminkningen blir troligtvis 50-tals stuk med kajal, fransar och röda läppar om man lyckas hitta ett läppstift som passar mig.
    Vad roligt för er! :) Den klänningen var verkligen jättefin, hmm.. kanske.. ska ... sno.. den.. :) Nä men skämt å sido, det fanns väldigt fina klänningar på den sidan, men är lite orolig för en "tub" jag vill verkligen inte att mina bröst ska ramla ut. :)
  • RockTroll
    Amor in aeternum skrev 2010-09-16 00:27:58 följande:
    Vad roligt för er! :) Den klänningen var verkligen jättefin, hmm.. kanske.. ska ... sno.. den.. :) Nä men skämt å sido, det fanns väldigt fina klänningar på den sidan, men är lite orolig för en "tub" jag vill verkligen inte att mina bröst ska ramla ut. :)
    Samma här..jag är en H kupa :S men alla dom klänningarna har ju korsettsnörning så dom borde sitta ganska säkert. Finns ju massor av fina klänningar på den sidan och en kort blir det mest troligt iaf för vi ska ha ett utomhusbröllop och jag kan inte tänka mig att gå och släpa på ett långt släp mitt ute på landet.
  • Amor in aeternum
    RockTroll skrev 2010-09-16 08:55:33 följande:
    Samma här..jag är en H kupa :S men alla dom klänningarna har ju korsettsnörning så dom borde sitta ganska säkert. Finns ju massor av fina klänningar på den sidan och en kort blir det mest troligt iaf för vi ska ha ett utomhusbröllop och jag kan inte tänka mig att gå och släpa på ett långt släp mitt ute på landet.
    Ja det är svårt att bestämma sig.. för mig iaf :) Jag har inte riktigt lika stor byst, jag har D-DD men det är ju också rätt stort. Jag tror också att korsettsnörning är det bästa för mig.. antingen som klänning eller vanlig korsett. Men som sagt jag ska gå ner innan. :)

Det är nog en bra idé att satsa på en kortare klänning om det ska vara utomhus. Jag har kollat lite med min m2b om vad han vill att jag ska ha för klänning (inte för att jag lyssnar på honom ändå) Och han tyckte att jag skulle ha en långklänning, men jag vet inte.. jag vet inte om jag skulle känna mig riktigt bekväm i det eller inte. Men och andra sidan så är det ju en gång i livet. Gaaah* För mycket att tänka på "Overload" :D

• Noella

Massa bra tips ju! Tack såmycket!

Någon mer?

• minipling

Hej. Vi ska också ha rocktema, och åt 50-talet.

Då jag sökte på olika lokaler och menyer så hittade jag denna på ett ställi i Göteborg.

(NY) ROCKABILLY BUFFÉ

Här kan du själv efter tycke och smak plocka ihop dina egna burgare. Du väljer bland grillade majskolvar, chicken sticks, hamburgare (ev. veg alternativ), coleslaw, friterade lökringar, syltad rödlök, tomat, gurka och salladsfat. Burritos fyllda med auberguineröra, ugnsstekt potatis och riven cheddarost. Hemgjord dressing, senap och chillisås. Hamburgerbröd.

Skall även vi gå in till en lite udda melodie i kyrkan, så hans farmor kommer nog att trilla av pinnen. Vi sattsar på 1 bröllop & fyra begravningar... hahaha.

Gött att några fler tänker som jag och inte så traditionellt. 

Denna slingan hamnar på mina favoriter.

Gillade tipset med lp-skivorna. 

Vi skall ha egna gjorda filmisar som placeringskort. Ex. Olof liknar Lennart Jähkel, Lennarts bild men Olofs namn på. Eller Olika rockikoner som Slash eller Ozzy eller liknande. Har inte bestämt helt ännu.

Tar gärna emot tips och funderingar.

• RockTroll
    minipling skrev 2010-09-20 16:09:02 följande:
    Hej. Vi ska också ha rocktema, och åt 50-talet. Då jag sökte på olika lokaler och menyer så hittade jag denna på ett ställi i Göteborg. (NY) ROCKABILLY BUFFÉ Här kan du själv efter tycke och smak plocka ihop dina egna burgare. Du väljer bland grillade majskolvar, chicken sticks, hamburgare (ev. veg alternativ), coleslaw, friterade lökringar, syltad rödlök, tomat, gurka och salladsfat. Burritos fyllda med auberguineröra, ugnsstekt potatis och riven cheddarost. Hemgjord dressing, senap och chillisås. Hamburgerbröd. Skall även vi gå in till en lite udda melodie i kyrkan, så hans farmor kommer nog att trilla av pinnen. Vi sattsar på 1 bröllop & fyra begravningar... hahaha. Gött att några fler tänker som jag och inte så traditionellt.  Denna slingan hamnar på mina favoriter.   Gillade tipset med lp-skivorna.  Vi skall ha egna gjorda filmisar som placeringskort. Ex. Olof liknar Lennart Jähkel, Lennarts bild men Olofs namn på. Eller Olika rockikoner som Slash eller Ozzy eller liknande. Har inte bestämt helt ännu.   Tar gärna emot tips och funderingar.
    Oh vad var det för ställe som har den buffén? Lät ju gött :)
  • Noella

Det där lät ju gott och bra.Vi pratade just om hamburgare,men jag vet inteom jag vill äta hamburgare i min brudklänning... haha

Men en bakad potatis typ som i USA och en köttbit känns också lite rock.

Har ni några bra tips på passande inbjudningskort? Båda egengjorda och köpta?

• Uttan

Jag köpte en tidning nyligen, BröllopsGuiden, där de bla visar "rockigt brudmode" osv. Vet inte om du vill ha sånna tips? :)

Jag gillar BröllopsGuiden personligen då jag tycker man kan hitta en hel del bra tips.

• RockTroll
    Uttan skrev 2010-09-20 21:36:54 följande:
    Jag köpte en tidning nyligen, BröllopsGuiden, där de bla visar "rockigt brudmode" osv. Vet inte om du vill ha sånna tips? :) Jag gillar BröllopsGuiden personligen då jag tycker man kan hitta en hel del bra tips.
    Jag tyckte att det rockiga brudmodet inte var så rockigt. Vanliga klänningar på rock stylade tjejer.

Angående inbjudningarna ska vi göra dom själv i photoshop. Ska hämta inspiration från denna sidan royalsteamline.com/category/steampunk-wedding sjukt fina grejer men lika dyrt som det är fint :)

• minipling

Menyn hittade man på musikenshus.se/ gå till höger och klicka på boka  din fest hos oss, så kommer alla matförslagen upp.

Vi va inne på å göra många små miniburgare. ca 45 g st, rymmer i handflatan och man kan ju ta två om man vill, men det blir inte så söligt som med en stor hamburgare.

Vi ska med göra våra inbjudningskort, men min svåger är grafiker så han kommer ordna med kort, menyer och allt annat i pappersväg samt tryckeri, men jag å min m2b designar dom.

Jag har inte hittat någon klänning som falligt mig i smak riktigt, så jag kommer att designa min själv och sy upp hos en sömmerska.

Jättefina kort på länken. Nu fick man lite fler ideér.

Vet ni hur man gör bokform i word eller powerpiont? får inte ordning på det.

• Peppo79

Vi hade lite rocktema nr vi gifte oss för 28 aug.
    Färgtema svart/vitt/vinrött. Hade en lite kortare klänning, birdcage och mörkröda rosor.
    Dukningen gick i de färgerna också.
    Åkte 50-tals bil.

I utgångslåt i kyrkan vi I was made for loving you med Kiss, som killarna rev av ganska bra :)

Finns ngra bilder i mitt galleri

• Tinzi

Hoppar in i tråden, här är det svart & vitt som gäller :)

Svar på tråden Rocktema, vill ha tips!