• Noella

Rocktema, vill ha tips!

Vi ska ha rocktema på vårt bröllop och har en massa idéeroch tankar men behöver ännu fler.

Så allt ni kommer på som skulle passa på ett bröllop med rocktema skulle jag vilja höra.

Våra färger kommer såklart vara svartt och vitt. Tack!

• Svar på tråden Rocktema, vill ha tips!
  • RockTroll

Vi ska ha rock/50-tals tema. Finns ju massor av tips men vore enklare att säga något om man vet vad ni redan har fixat/bestämt? Vi ska ha rött/vitt/svart tema, troligtvis döskalle caketopper m.m.

• Noella

vi har egentligen inte bestämt någonting alla förutom att vi just ska ha roktema och svart vitt i färgtema. Så alla idéer och förslag är välkomna!

• RockTroll
    Noella skrev 2010-09-14 14:13:58 följande:
    vi har egentligen inte bestämt någonting alla förutom att vi just ska ha roktema och svart vitt i färgtema. Så alla idéer och förslag är välkomna!
    Aha ok :) vill du även ha en rockig klänning? Har sett en hel del när jag googlat runt. Själv ska jag ha en kort 50-talsklänning och röda converse. Maten kommer bestå av grillbuffé, tårtbuffé och godisbuffé. Nu håller jag på att leta ett billigt och bra rockband.

Dukningen kan man ju göra mycket av. Tex nitar som dekoration istället för diamantstenar. Man kan döpa borden till tex "Guns n roses bordet" osv, Kandelabrar är ju snyggt och blir lite rockigt tycker jag.  Vi ska göra snacks skålar av lp skivor.

• Amor in aeternum
    RockTroll skrev 2010-09-14 14:34:05 följande:
    Aha ok :) vill du även ha en rockig klänning? Har sett en hel del när jag googlat runt. Själv ska jag ha en kort 50-talsklänning och röda converse. Maten kommer bestå av grillbuffé, tårtbuffé och godisbuffé. Nu håller jag på att leta ett billigt och bra rockband. Dukningen kan man ju göra mycket av. Tex nitar som dekoration istället för diamantstenar. Man kan döpa borden till tex "Guns n roses bordet" osv, Kandelabrar är ju snyggt och blir lite rockigt tycker jag.  Vi ska göra snacks skålar av lp skivor.
    Snacks skålarna lät intressant, hur ska ni göra dom? :)
  • Sophiaswedding

Åh vad coolt, nästan så jag vill byta tema också till det. Jag tycker personligen att de rockigaste och snyggaste färger man kan ha som fångar temat är rött, svart och vitt - sjukt snyggt!

• Glamourama

Kolla in nya nret av bröllops guiden, de hade en del! Lycka till!

• mojikanan

Roligt med lite fler "rock" brudar!! :)

• Amor in aeternum
    mojikanan skrev 2010-09-14 20:17:03 följande:
    Roligt med lite fler "rock" brudar!! :)
    Självklart! Alltid vettu! :)
Svar på tråden Rocktema, vill ha tips!