• Noella

Rocktema, vill ha tips!

Vi ska ha rocktema på vårt bröllop och har en massa idéeroch tankar men behöver ännu fler.

Så allt ni kommer på som skulle passa på ett bröllop med rocktema skulle jag vilja höra.

Våra färger kommer såklart vara svartt och vitt. Tack!

• Svar på tråden Rocktema, vill ha tips!
  • VinterBrud82

Ska också ha lite rocktema men försöker ändå hålla det snyggt och stilrent...
    Less is more så att säga.

Fick ett jätte bra tips från min syster, om man skulle ha en gitarrist som brud eller brudgum.
    Att man gör plaseringskort av plektrum eller nåt...

Kan även skriva " I Pick You" på... fyndigt värre.

Kommer inte att använda idén själv eftersom vi inte spelar gitarr.

• RockTroll
    VinterBrud82 skrev 2010-09-14 21:38:54 följande:
    Ska också ha lite rocktema men försöker ändå hålla det snyggt och stilrent...Less is more så att säga.Fick ett jätte bra tips från min syster, om man skulle ha en gitarrist som brud eller brudgum.Att man gör plaseringskort av plektrum eller nåt...Kan även skriva " I Pick You" på... fyndigt värre.Kommer inte att använda idén själv eftersom vi inte spelar gitarr.
    Coolt...jag får börja spela nu haha.
  • VinterBrud82

RockTroll skrev 2010-09-14 14:34:05 följande:
    Aha ok :) vill du även ha en rockig klänning? Har sett en hel del när jag googlat runt. Själv ska jag ha en kort 50-talsklänning och röda converse. Maten kommer bestå av grillbuffé, tårtbuffé och godisbuffé. Nu håller jag på att leta ett billigt och bra rockband. Dukningen kan man ju göra mycket av. Tex nitar som dekoration istället för diamantstenar. Man kan döpa borden till tex "Guns n roses bordet" osv, Kandelabrar är ju snyggt och blir lite rockigt tycker jag.  Vi ska göra snacks skålar av lp skivor.

Grillbuffé... det kommer vi med ha. Några bra tips?

Jag har ett litet roligt men anorlunda tips till dig om du inte vill ha traditionella servetter. Grillbuffén kan ju bli lite kladdig så att säga.
    Vi har köpt skitbilliga kökshanddukar på ikea som vi färgat i svart och rött.
    Sen ska vi skriva namnen på dom och även då kunna använda dom som placeringskort. Handdukarna kanske får en liten döskallepar på sig med...
    Dessa blir ju även som en liten gåva till gästen att ta med hem.

• RockTroll
    VinterBrud82 skrev 2010-09-14 21:45:21 följande:
      Grillbuffé... det kommer vi med ha. Några bra tips?Jag har ett litet roligt men anorlunda tips till dig om du inte vill ha traditionella servetter. Grillbuffén kan ju bli lite kladdig så att säga.Vi har köpt skitbilliga kökshanddukar på ikea som vi färgat i svart och rött.Sen ska vi skriva namnen på dom och även då kunna använda dom som placeringskort. Handdukarna kanske får en liten döskallepar på sig med...Dessa blir ju även som en liten gåva till gästen att ta med hem.
    Gillar idén skarpt. Men hur ska ni skriva namn och få dit en döskalle på handduken?

Vi tänkte ge alla gnuggis tatueringar som vi specialdesignat men jag läste att kvalitén på dom var rätt kassa så jag letar efter ett annat företag  än inkclub med samma idée och bättre kvalité.

• VinterBrud82

RockTroll skrev 2010-09-14 21:48:28 följande:
    Gillar idén skarpt. Men hur ska ni skriva namn och få dit en döskalle på handduken?   Vi tänkte ge alla gnuggis tatueringar som vi specialdesignat men jag läste att kvalitén på dom var rätt kassa så jag letar efter ett annat företag  än inkclub med samma idée och bättre kvalité.

På Panduro så har de olika tuber med textilfärg som är lätt att skriva med... Finns i alla möjliga färger o nyanser. Bara att sätta sig och skriva och rita.
    Döskallarna blir en enkel variant förhand.

• mojikanan

Vi har kikat på en fakir som underhållning  men sen efter närmare eftertanke så valde vi bort de då vi viger oss midsommar helgen o det blir ju aldrig speciellt mörk då, men hade vi valt en tid på året med lite mörkare tid så hade ja kört på det!! 

Det lite rockigare inslaget i dukingen kommer vi ta upp genom att dekorera med bla lös nitar på borden, såg på ett bröllops program på tv där det var ett par som dekorera med krossat bilglas!!

Vi kommer även ha våran bröllops vals till en rock ballad 

• Amor in aeternum

Vi vill också ha någon slags grillbuffé eller en riktigt stadig och "elegant" hamburgare med strips "hard rock café style" Eller om ni har varit i London och ätit på Gourmet Burger.. mums :)

Jag tror ändå att vi kommer att ha lite mer "traditionella" inslag på vår vigsel och våran fest.. stilrent och elegant helt enkelt. Jag vet inte riktigt om vi vågar att löpa hela linan ut med vårat rocktema.. en gren av min släkt är extremt konservativa.. :( men musiken kommer absolut inte att rubbas. Inget dansband och schlager här inte.. det bli tunggung för hela slanten.. farmor får väl skaffa pluggar till öronen! Eller åka hem när festen sätter igång. :)

Mmm.. Mustasch.. ryser redan nu! Jag blir som förtrollad när Frosty White eller Dog Wash kommer på spotify listan. ;)

• RockTroll
    Amor in aeternum skrev 2010-09-14 23:37:34 följande:
    Vi vill också ha någon slags grillbuffé eller en riktigt stadig och "elegant" hamburgare med strips "hard rock café style" Eller om ni har varit i London och ätit på Gourmet Burger.. mums :) Jag tror ändå att vi kommer att ha lite mer "traditionella" inslag på vår vigsel och våran fest.. stilrent och elegant helt enkelt. Jag vet inte riktigt om vi vågar att löpa hela linan ut med vårat rocktema.. en gren av min släkt är extremt konservativa.. :( men musiken kommer absolut inte att rubbas. Inget dansband och schlager här inte.. det bli tunggung för hela slanten.. farmor får väl skaffa pluggar till öronen! Eller åka hem när festen sätter igång. :) Mmm.. Mustasch.. ryser redan nu! Jag blir som förtrollad när Frosty White eller Dog Wash kommer på spotify listan. ;)  
    :D låter vansinnigt gott! Hela min släkt är hårdrockare medans sambons är dansbandsälskare men vi ska INTE ha dansband av något slag. Visst kommer det finnas dansmusik när spotify listan kommer fram men mer vad jag gillar att dansa till. Typ Lady Gaga :) Men jag har extrema problem att hitta ett bra röjjigt rockband som kan spela. Om någon känner till ett i västergötland tar jag gärna emot förslag ;) Jag har sagt till sambon att det borde dyka upp en sån där radiotävling som finns ibland "Mustasch kommer hem och spelar i ditt vardagsrum" så hade man kunnat vinna att dom spelar på ens bröllop :D
  • RockTroll

Måste ju tipsa om en sida jag sitter och kikar på dagligen..www.offbeatbride.com :) där kan man se massor av alternativ brudpar och få idéer till sitt eget bröllop. Under katerogin archive så finns det kategorier om man har svårt att veta vad man ska söka på ;)

• Noella

Tack för alla bra och roliga idéer! Har fått lite nytt att tänka på.

Kul att vi är flera rockbrudar som sagt! Känns som att det kommer att bli en stor och kanske vanlig tred det här.

Rocktroll: Jag kunde inte öppna sidan du länkat till. Kan du prova igen?

Svar på tråden Rocktema, vill ha tips!