• BlackWIngedAngel

forts "Bröllop 2012"

Jag såg precis att Bröllop 2012-tråden var avstängd. Dags att starta en ny då?

Här är alltså fortsättningen till:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3763210.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-01 22:58
    Medverkande i tråden:
    Majaochputteforeverandever, 21/1 2012, Ångsta, Östersund
    Hernameispekka, 11/2 2012, Jönköping, Jönköping
    Stueckchen, 19/5 2012, Höör, Skåne (Bor utanför Lund)
    DollyP, 19/5-2012, Nybro, Söderåkra
    Citrondoft, 26/5 2012, Gränna, Gränna
    N blir B 2/6 2012, Uppsala, Fagersta
    Weddingdreams, 16/6 2012, Har inte funnit någon lokal än, Linköping
    Cookieandkermit, 16/6 2012, Gnesta, Södertälje
    FruMatilda, 16/6 2012, Stockholm, Stockholm
    Lev idag, 30/6 2012, Visby, Bor i Sthlm, än så länge
    Sofi 88, 7/7 2012, Jönköping, Jönköping och m2b i Stockholm
    Teztroll, 14/7 2012, Skansen Kronan, Göteborg
    Lebendig, 4/8 2012, Åmsele, Umeå
    Chiara, 10/11 2012, Västerås, Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-04 21:51
    gbg2012, 2/6 2012, Gunnebo slott, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 18:20
    Soffia, 25/8 2012, Järfälla, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:05
    Chilia, 21 Juli 2012, Piteå skärgård, Piteå skärgård

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:07
    1995 11 17, 11/17 2012, vigselplats ännu inte bestämd, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-12 23:48
    helsingebrud, 14/4 2012, Järvsö Kyrka, Järvsö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 12:24
    Tinzi, 12 Maj 2012, Rävlanda, Sandared (Borås)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-17 22:52
    Syrinx, 26/5 2012, utanför Vadstena, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 22:34
    Merrick, 22/6 2012, Västerås ,Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-19 20:49
    sollan, 31/3 2012, Bosarp , Eslöv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 23:15
    Augustesen, 4/8 2012, Kalmar Slott, Kalmar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 13:55
    BlackWIngedAngel, 30/6 2012, Hälleviksstrand, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 23:48
    Mannekusin, 2/6 2012, Mariefreds kyrka, Mariefred

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 22:27
    Bondbrud, 7/7 2012, Jäders kyrka, Eskilstuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-06 22:43
    2 0 1 2, 21/7 2012, Sankt Olofs Kapell, Halmstad
    durrasflikka, 11/8 2012, Rya Kyrkoruin, Örkelljunga
    minttus, 9/6 2012, Bromma kyrka, Stockholm
    JennyL, 10/3 2012, Alsens Kyrka, Åre
    Tweety, 14/7 2012, Säve kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 00:26
    apoolea, 18/8 2012, Bromma kyrka, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:47
    missm, 4/8 2012, Borås, Borås
    madeleinejohan, 2/6 2012, Skantzen, Hallstahammar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:48
    Sommarblommor 16/6 2012, Oscarskyrkan, Stockholm
    Soderek 4/8 2012, Trädgård, Örebro

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 16:05
    Lilique, 30/6 2012, Kungliga Amiralitetskyrkan, Karlskron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 22:56
    NewYorkBrud, 20/4 2012, Svenska Kyrkan i New York, Falkenberg
    BeccaBus, 25/8 2012, Allhelgonakyrkan, Lund
    Augusti2012, 4/8 2012, Bankeryds kyrka, Bankeryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 15:20
    operfekt, 7/7 2012, Landvetter kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-07 19:53
    Rebekka 2012, 30/6 2012, Heleneholm slott, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 10:58
    Iku, 16/6 2012, Örtofta slott, Lund

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-15 19:58
    MochR, 14/7 2012, Tortuna Kyrka, Västerås
    Drumelz, 19/5 2012 Östra Karup Kyrka, Båstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 16:04
    FelizLane, 16/6 2012, Folkärna, Avesta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 22:23
    Äntligen2012, 12/12 2012, Sälen, Halmstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 05:44
    LitenSandra, 11/8 2012, Bollnäs, Gävle
    Saandraa, 24/11 2012, Stora holms säteri, Göteborg
    Osockrad, 2/6 2012, Väddö, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-17 18:12
    Lilla My 76, 7/7 2012, Skeppsholmen, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-18 18:58
    Hallonfrossa, 1/12 2012, Alla helgona kyrka, Nyköping
  • Svar på tråden forts "Bröllop 2012"
  • durrasflikka
    NewYorkBrud skrev 2011-06-30 23:09:07 följande:

alla får ju givetvis tycka vad de vill - men det jag säger är ju alltid det som är mest rätt...

haha, nä verkligen inte... kul att kunna diskutera saker, alla har olika sätt att se på saker och ting och man kan bli uppmärksam på olika sätt att se på saker...

jag upplever att en sittning blir stelt, så jag är mer av buffé-typen helt enkelt...

oå tal om tal etc under middagen, på ett bröllop nyligen så hade toastmadame och toastmaster en liten klocka som de pinglade i när de ville ha allas uppmärksamhet, den gick varm under middagen... de borden som fick gå till buffen sist hade lite ont om tid att äta sin mat innan alla talen började... det är något man kan ha i åtanke när man planerar in tal och sådant vid buffe...

antingen får man se till så att gästerna får sin mat fortare genom att ha fler matstationer, eller så får man lösa tal och sådant på annat sätt...

Det är det med talen vi känner är svårast. Antingen blir det tal innan alla har fått maten som du skriver, eller så blir det som jag såg i ett avsnitt av fyra bröllop, att det blir tal precis när alla har fått sin mat och har satt sig och då blir ju maten kall om det är varm mat och ett långt tal. Därför vill vi (just nu) ha sittande middag så får talen vara mellan rätterna helt enkelt.
  • Soderek

Nu har inte jag varit inne på ett tag men ser att ni pratar om mat. Vi har bestämt oss för buffé. Ska tända grillarna och grilla på lite karrékotletter, kyckling och ett vegetariskt alternativ och dagen innan ska vi laga till två hemmagjorda potatissallader och sen grönsallader som vi ska ha till. Blir nog bra till slut. Vi kommer ju bara vara ca 50 stycken så då går det ju bra.

Jag tror inte att våra familjer är direkt några talare och sen tror jag att dom vet när det är bra tid för tal. Sen ska vi ha en som håller koll på sånt med och har hand om den biten. Blir nog bra det med sen.

• Debe

Ang. buffé- sittande middag
    Vi tänkte ha buffé först men ändrade oss sen för att lokalen är lite liten och inte har plats för ett stort buffébord som man kan gå från två håll från eller liknande. Kände då att det skulle bli skönt att slippa allt spring och alla rester. Talen kan hållas utan så många störande moment också. MEN vi hade som sagt velat ha buffé... Allr har för och nackdelar! Nu får vi komma på nåt för att middagen inte ska bli stel istället.

• Dolly P
    Soderek skrev 2011-07-01 13:14:15 följande:
    Nu har inte jag varit inne på ett tag men ser att ni pratar om mat. Vi har bestämt oss för buffé. Ska tända grillarna och grilla på lite karrékotletter, kyckling och ett vegetariskt alternativ och dagen innan ska vi laga till två hemmagjorda potatissallader och sen grönsallader som vi ska ha till. Blir nog bra till slut. Vi kommer ju bara vara ca 50 stycken så då går det ju bra.

Jag tror inte att våra familjer är direkt några talare och sen tror jag att dom vet när det är bra tid för tal. Sen ska vi ha en som håller koll på sånt med och har hand om den biten. Blir nog bra det med sen.
    Ska ni också grilla på plats? Skrattande

Vi bli ca 55 st tror jag. Vi kommer ha så alla får hjälpa till med något av maten. Min faster var på ett sånt bröllop och det uppskattades väldigt mkt. Vi har haft så på kräftskivorna då vi varit mkt folk. Man är typ i olika "arbetslag" På så sätt blir det mer avslappnat och mer mingel bland gästerna Skrattande Så vissa kommer grilla, några fixa sallad ja osv.
  • 2 0 1 2

Vi ska ha buffé! Dels är det ju en ekonomisk fråga - sittande middag är bra mycket dyrare. Sedan är jag faktiskt en riktig bufféälskare, jag tycker det är så enormt vackert med alla frukterna och köttbitarna i olika färgglada konstellationer, och det finns verkligen något för alla. Vi ska blanda olika typer av bufféer/uppläggningsfat, eller åtminstone fråga vår lokala catering om det är möjligt att få lägga till lite extra kött för nån tusenlapp eller sådär, så det finns lite allt möjligt.

Sedan anser jag själv att det lätt blir stelt om man ska sitta stilla så länge, det är skönt att få sträcka på benen och gå upp ibland, det blir ett bra tillfälle att prata med andra (vi tänkte väl ha 2 - 3 bord med samma innehåll så att alla får mat ungefär samtidigt). I övrigt är vi ganska enkla och opretentiösa människor, liksom våra vänner och släktingar, så jag tror inte någon skulle direkt reflektera över om kycklingen var ljummen istället för varm. Och gör de det - anser vi - har de kommit för att fira vår dag av fel anledning =0).

Därmed inte sagt att jag inte förstår lyxaspekten av en sittande trerätters, det är också en underbar känsla - men den stämmer inte överens med hurdana vi är som personer.

• Soderek
    Dolly P skrev 2011-07-01 13:18:32 följande:
    Ska ni också grilla på plats? Skrattande

Vi bli ca 55 st tror jag. Vi kommer ha så alla får hjälpa till med något av maten. Min faster var på ett sånt bröllop och det uppskattades väldigt mkt. Vi har haft så på kräftskivorna då vi varit mkt folk. Man är typ i olika "arbetslag" På så sätt blir det mer avslappnat och mer mingel bland gästerna Skrattande Så vissa kommer grilla, några fixa sallad ja osv.
    Vi kommer grilla på plats ja. Efter vigseln har vi några som ska ha hand om grillarna medan vi åker iväg och fotograferas. Då får också övriga gäster mingla, käka lite fruktspett eller dylikt och dricka lite bål.
  • Nikkita

Som BWA skrev så är det skönt att kunna lägga fram åsikter här inne utan sura miner & mothugg :)

Däremot kan jag känna att många ibland tar åt sig väldigt mkt då någon annan inte tycker likadant el. lägger fram en åsikt av annan karaktär på olika trådar här inne på BT... Dock så tror jag att många kommentarer blir lite fel tolkade. Kan ju ibland vara svårt att se eventuella undertoner i en skriven mening! Därför kan det lätt bli så att den som läser tolkar det på sitt sätt även om det var menat på ett annat :) Så bäst att tänka sig för innan man reagerar väldigt kraftigt på någons åsikter (bara en tanke från lilla mig) :D

För att återgå till det här med maten så förstår jag int riktigt varför det skulle bli stelt med en sittande middag... När jag har middagar hemma med en massa folk blir det ju knappast stelt bara för att vi får maten serverad :) Vi har gjort en bordsplacering där vi vet att alla sitter med folk de tycker om att umgårs med eller känner för att det inte ska bli någon som känner sig utanför! Detta tycker JAG är viktigare att tänka igenom noga än hur maten ska serveras :)

Jag kan av någon anledning inte infoga smiley´s eller citera... Vet någon varför det blir så??? Har varit så sedan igår!

• Soderek
    Rebekka 2012 skrev 2011-07-01 14:40:23 följande:

Som BWA skrev så är det skönt att kunna lägga fram åsikter här inne utan sura miner & mothugg :)

Däremot kan jag känna att många ibland tar åt sig väldigt mkt då någon annan inte tycker likadant el. lägger fram en åsikt av annan karaktär på olika trådar här inne på BT... Dock så tror jag att många kommentarer blir lite fel tolkade. Kan ju ibland vara svårt att se eventuella undertoner i en skriven mening! Därför kan det lätt bli så att den som läser tolkar det på sitt sätt även om det var menat på ett annat :) Så bäst att tänka sig för innan man reagerar väldigt kraftigt på någons åsikter (bara en tanke från lilla mig) :D

För att återgå till det här med maten så förstår jag int riktigt varför det skulle bli stelt med en sittande middag... När jag har middagar hemma med en massa folk blir det ju knappast stelt bara för att vi får maten serverad :) Vi har gjort en bordsplacering där vi vet att alla sitter med folk de tycker om att umgårs med eller känner för att det inte ska bli någon som känner sig utanför! Detta tycker JAG är viktigare att tänka igenom noga än hur maten ska serveras :)

Jag kan av någon anledning inte infoga smiley´s eller citera... Vet någon varför det blir så??? Har varit så sedan igår!

Det här med bordsplaceringen har jag också tänkt på. Det är många som tycker att man ska sätta folk enbart med människor de inte känner för att det ska bli mer minglande men själv så tycker jag lite synd om de blyga människorna som får sitta ensamma. Här kommer vi sätta folk i par så som de kom och sen varannat par är nya människor. Då tror jag att folk kommer kunna prata med de nya samtidigt som man har någon man känner och kan falla tillbaka lite mot. Annars kan ju middagsupplevelsen bli väldigt trist även om maten var god. Men det är ju min åsikt som sagt Skrattande
  • Nikkita
    Soderek skrev 2011-07-01 14:44:54 följande:
    Det här med bordsplaceringen har jag också tänkt på. Det är många som tycker att man ska sätta folk enbart med människor de inte känner för att det ska bli mer minglande men själv så tycker jag lite synd om de blyga människorna som får sitta ensamma. Här kommer vi sätta folk i par så som de kom och sen varannat par är nya människor. Då tror jag att folk kommer kunna prata med de nya samtidigt som man har någon man känner och kan falla tillbaka lite mot. Annars kan ju middagsupplevelsen bli väldigt trist även om maten var god. Men det är ju min åsikt som sagt Skrattande
    Jag håller med dig! Vi kommer inte heller splittra par. Jag har skilda föräldrar så vi kommer ha halva min släkt på vars en sida :) Sen blandar vi in övriga gäster där emellan! Vi kommer ha U-format bord som det ser ut nu, men det kan ju ändras då vi hittar lokalen & ser hur den ser ut ;)
  • Dolly P
    Soderek skrev 2011-07-01 14:44:54 följande:
    Vi kommer inte heller splittra på par.  Vi kommer blanda dom från min sida och dom från sambons sida, fast att man fortfarande sitter med den man kom. Jag själv hade nog velat sitta bredvid min sambo eller någon annan man känner lite iafSkrattande

Däremot så är det så stor skillnad på antalet bjudna gäster från min och sambons sida. 35 från min och 15 från hans. Så får se hur man ska blanda ihop det på bästa sätt.
Svar på tråden forts "Bröllop 2012"