• BlackWIngedAngel

forts "Bröllop 2012"

Jag såg precis att Bröllop 2012-tråden var avstängd. Dags att starta en ny då?

Här är alltså fortsättningen till:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3763210.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-01 22:58
    Medverkande i tråden:
    Majaochputteforeverandever, 21/1 2012, Ångsta, Östersund
    Hernameispekka, 11/2 2012, Jönköping, Jönköping
    Stueckchen, 19/5 2012, Höör, Skåne (Bor utanför Lund)
    DollyP, 19/5-2012, Nybro, Söderåkra
    Citrondoft, 26/5 2012, Gränna, Gränna
    N blir B 2/6 2012, Uppsala, Fagersta
    Weddingdreams, 16/6 2012, Har inte funnit någon lokal än, Linköping
    Cookieandkermit, 16/6 2012, Gnesta, Södertälje
    FruMatilda, 16/6 2012, Stockholm, Stockholm
    Lev idag, 30/6 2012, Visby, Bor i Sthlm, än så länge
    Sofi 88, 7/7 2012, Jönköping, Jönköping och m2b i Stockholm
    Teztroll, 14/7 2012, Skansen Kronan, Göteborg
    Lebendig, 4/8 2012, Åmsele, Umeå
    Chiara, 10/11 2012, Västerås, Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-04 21:51
    gbg2012, 2/6 2012, Gunnebo slott, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 18:20
    Soffia, 25/8 2012, Järfälla, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:05
    Chilia, 21 Juli 2012, Piteå skärgård, Piteå skärgård

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:07
    1995 11 17, 11/17 2012, vigselplats ännu inte bestämd, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-12 23:48
    helsingebrud, 14/4 2012, Järvsö Kyrka, Järvsö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 12:24
    Tinzi, 12 Maj 2012, Rävlanda, Sandared (Borås)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-17 22:52
    Syrinx, 26/5 2012, utanför Vadstena, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 22:34
    Merrick, 22/6 2012, Västerås ,Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-19 20:49
    sollan, 31/3 2012, Bosarp , Eslöv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 23:15
    Augustesen, 4/8 2012, Kalmar Slott, Kalmar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 13:55
    BlackWIngedAngel, 30/6 2012, Hälleviksstrand, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 23:48
    Mannekusin, 2/6 2012, Mariefreds kyrka, Mariefred

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 22:27
    Bondbrud, 7/7 2012, Jäders kyrka, Eskilstuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-06 22:43
    2 0 1 2, 21/7 2012, Sankt Olofs Kapell, Halmstad
    durrasflikka, 11/8 2012, Rya Kyrkoruin, Örkelljunga
    minttus, 9/6 2012, Bromma kyrka, Stockholm
    JennyL, 10/3 2012, Alsens Kyrka, Åre
    Tweety, 14/7 2012, Säve kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 00:26
    apoolea, 18/8 2012, Bromma kyrka, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:47
    missm, 4/8 2012, Borås, Borås
    madeleinejohan, 2/6 2012, Skantzen, Hallstahammar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:48
    Sommarblommor 16/6 2012, Oscarskyrkan, Stockholm
    Soderek 4/8 2012, Trädgård, Örebro

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 16:05
    Lilique, 30/6 2012, Kungliga Amiralitetskyrkan, Karlskron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 22:56
    NewYorkBrud, 20/4 2012, Svenska Kyrkan i New York, Falkenberg
    BeccaBus, 25/8 2012, Allhelgonakyrkan, Lund
    Augusti2012, 4/8 2012, Bankeryds kyrka, Bankeryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 15:20
    operfekt, 7/7 2012, Landvetter kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-07 19:53
    Rebekka 2012, 30/6 2012, Heleneholm slott, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 10:58
    Iku, 16/6 2012, Örtofta slott, Lund

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-15 19:58
    MochR, 14/7 2012, Tortuna Kyrka, Västerås
    Drumelz, 19/5 2012 Östra Karup Kyrka, Båstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 16:04
    FelizLane, 16/6 2012, Folkärna, Avesta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 22:23
    Äntligen2012, 12/12 2012, Sälen, Halmstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 05:44
    LitenSandra, 11/8 2012, Bollnäs, Gävle
    Saandraa, 24/11 2012, Stora holms säteri, Göteborg
    Osockrad, 2/6 2012, Väddö, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-17 18:12
    Lilla My 76, 7/7 2012, Skeppsholmen, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-18 18:58
    Hallonfrossa, 1/12 2012, Alla helgona kyrka, Nyköping
  • Svar på tråden forts "Bröllop 2012"
  • operfekt

Riktigt snygg! Kul att han vill ha med stenar! Försökte övertala min att ta iaf en liiten sten,

men icke, han tog ett inlägg av palladium istället..

• augusti2012

Vi förlovade oss 2005. Vi åkte på en weekend till Malmö. 
    Gick på tältprojektet dagen innan med Charlotte Perelli, Martin stenmark, Robert Gustafsson etc. Har nog aldrig skrattat så mycket. Sen på morgnonen förlovade vi oss på hotellet. Låg bara och va och fnittrade och kollade på händerna. Smsade folk vi kände och stängde av telefonen. Sen gick vi och åt hotellfrukost, och åkte sen vidare till Köpenhamn över dagen för att på kvällen gå ut och äta. I köpenhamn fick jag en så underbar rosenbukett. Så buketten på bröllopet kommer såklart bestå av rosor. <3 Vi valde titanringar med en guldsträng i mitten. Finns att köpa på Guldfynd. Min sambo älskar sin så han kommer ha kvar sin när vi gifter oss. Och jag kommer ha min mormors gamla förlovningsring som jag eventuellt kommer göra om lite, till min förlovningsring. Jag är ingen ring med en stor sten i tjej. Sen som vårdpersonal tänker jag på alla bakterier som samlas runt om stenen.  

• durrasflikka
    operfekt skrev 2011-06-29 08:21:46 följande:

Riktigt snygg! Kul att han vill ha med stenar! Försökte övertala min att ta iaf en liiten sten,

men icke, han tog ett inlägg av palladium istället..

Han ville först inte ha med stenar men så surfade jag runt på ebay och hittade den och tyckte den var häftig och visade honom och han sa bara "den är SÅ jag". Han gillade de svarta diamanterna så utan dem hade han inte valt en ring med stenar.
  • cookieandkermit
    operfekt skrev 2011-06-28 21:58:36 följande:

Wiiie, mina ringar var jättefina, vill ni see?Får dock vänta tills imorgon, är så tråkigt ljus nu!Så var vi & kikade på en fin & stor lokal nu, den hade t.o.m. en lila list på ett ställe,samt en lila vägg bakom baren (vi ska ha lila som färgtema, eventuellt med lite svart & äppelgrönt som accentfärger, hur låter det?)

Nackdelen med lokalen är att den ligger 30 minuters bilfärd från kyrkan,det finns såklart närmre kyrkor, men sambon vill vara i den där han döptes & konfirmerades..Finns dessutom inte direkt några lokaler inom promenadavstånd från kyrkan, så på ngt sätt måste ju ändågästerna ta sig till middagen.. Men vi får se om vi hyr en buss, antingen att vi betalar den själva,eller att de som vill åka med betalar typ 50-100 kr/pers för färd dit & så färd hem efter festen, beror på vad det kostar.. Eller tycker ni att det vore snålt att göra så? :S

Oj, 30 min är ingenting Tungan ute Vi har nästan en timme mellan vår kyrka och lokal. Kyrkan ligger 1 mil utan för närmsta "större" stad, som är Gnesta och lokalen ligger i närheten av Nykvarn. Det kommer nog bli lämmeltåg mellan kyrkan och lokalen med en massa bilar. Dock har vi tänkt på att ha buss, och ta typ 100-200/pers om de vill åka med den. Då skulle den gå från lokalen till kyrkan och sen tillbaka, så att de har sina bilar vid lokalen iaf, annars måste de ta taxi hem. MEN vi får se hur det blir med det.

Hur, vi förlovade oss? Tja, jag hade hintat ganska länge om att jag ville gifta mig. Har vetat länge att min fästman är den jag vill leva med resten av mitt liv och har väntat på att han ska känna att giftemål, det är det steget han vill ta. Han sa alltid när jag tog upp det att han inte kände sig redo men att jag ska veta att han vill leva med mig, men just att gifta sig är ett stort steg.
    Tidigt i vårat förhållande sa jag en gång (har sagt det fler gånger men just det tillfället jag tänker på) att nog måste det bästa sättet att fria till mig på vara att lägga ringen i min julstrumpa och fria på julaftonsmorgon. Jag ÄLSKAR julen, är som ett litet barn och börjar lyssna på julmusik i oktober typ. Finns nästan inget bättre än julen.
    Så, på julafton, 2010, vaknade vi och åt frukost och så, och jag ville att vi skulle öppna våra julklappar innan vi åkte till hans föräldrar, för vi är alltid där länge och jag ville ha lite mys tid tillsammans och öppna paket för oss själva. Men först skulle ju småpaketen i julstrumpan öppnas. Där i, låg en liten present till mig, som jag öppnade, det var en liten röd guldfynd låda (som jag ALDRIG! kan få upp), usch va det pirrade till i magen, jag fick inte upp lådan så gav den till Johan, då gick han ner på knä, öppnade lådan och frågade om jag vill gifta mig med honom. Hjärta  Måste jag säga att jag sa JA!?!!  Sen satt vi och bara kramades och var glada ett tag, och sen åkte vi och firade jul med hans familj i två omgångar (hans föräldrar är skilda) och under tiden så ringde vi nära vänner och min familj och smsade vissa vänner, det var ju ändå julafton. Senare, när vi kom hem på kvällen vid typ 22, så ändrade vi våra statusar på Facebook för att "nå" de vänner som vi inte pratar med lika ofta. Nu har vi varit förlovade i 6 månader och det är ca 51 veckor kvar till den stora dagen D! Skrattande
  • durrasflikka
    cookieandkermit skrev 2011-06-29 12:05:58 följande:
    Oj, 30 min är ingenting Tungan ute Vi har nästan en timme mellan vår kyrka och lokal. Kyrkan ligger 1 mil utan för närmsta "större" stad, som är Gnesta och lokalen ligger i närheten av Nykvarn. Det kommer nog bli lämmeltåg mellan kyrkan och lokalen med en massa bilar. Dock har vi tänkt på att ha buss, och ta typ 100-200/pers om de vill åka med den. Då skulle den gå från lokalen till kyrkan och sen tillbaka, så att de har sina bilar vid lokalen iaf, annars måste de ta taxi hem. MEN vi får se hur det blir med det.

Hur, vi förlovade oss? Tja, jag hade hintat ganska länge om att jag ville gifta mig. Har vetat länge att min fästman är den jag vill leva med resten av mitt liv och har väntat på att han ska känna att giftemål, det är det steget han vill ta. Han sa alltid när jag tog upp det att han inte kände sig redo men att jag ska veta att han vill leva med mig, men just att gifta sig är ett stort steg.
    Tidigt i vårat förhållande sa jag en gång (har sagt det fler gånger men just det tillfället jag tänker på) att nog måste det bästa sättet att fria till mig på vara att lägga ringen i min julstrumpa och fria på julaftonsmorgon. Jag ÄLSKAR julen, är som ett litet barn och börjar lyssna på julmusik i oktober typ. Finns nästan inget bättre än julen.
    Så, på julafton, 2010, vaknade vi och åt frukost och så, och jag ville att vi skulle öppna våra julklappar innan vi åkte till hans föräldrar, för vi är alltid där länge och jag ville ha lite mys tid tillsammans och öppna paket för oss själva. Men först skulle ju småpaketen i julstrumpan öppnas. Där i, låg en liten present till mig, som jag öppnade, det var en liten röd guldfynd låda (som jag ALDRIG! kan få upp), usch va det pirrade till i magen, jag fick inte upp lådan så gav den till Johan, då gick han ner på knä, öppnade lådan och frågade om jag vill gifta mig med honom. Hjärta Måste jag säga att jag sa JA!?!! Sen satt vi och bara kramades och var glada ett tag, och sen åkte vi och firade jul med hans familj i två omgångar (hans föräldrar är skilda) och under tiden så ringde vi nära vänner och min familj och smsade vissa vänner, det var ju ändå julafton. Senare, när vi kom hem på kvällen vid typ 22, så ändrade vi våra statusar på Facebook för att "nå" de vänner som vi inte pratar med lika ofta. Nu har vi varit förlovade i 6 månader och det är ca 51 veckor kvar till den stora dagen D! Skrattande
    Vad mysigt frieri. =)
  • weddingdreams

Jag tänkte på en sak när ni skrev om klädkoder och så. Det beror lite på kan jag känna. För när min halvsyster gifte sig så var jag höggravid (födde veckan efter) och gick faktiskt i svart klänning för den var den enda jag kom i. Jag hade verkligen inte gått om hon krävt att jag skulle köpa en ny gravidklänning för en vecak. Färgen är ännu svårare. jag passar inte ljusa fäger då det ser ut som jag går naken.. så jag måste ha dom litye mörkar men skulle nog inte gå i helsvart om jag inte var gravid... svårt.. vi kommer ha kostym eller vad det heter och så håller jag tummarna för att ingen kommer i kortbyxor vilket risken är om man skriver somrit... ;)

I morgon är det exakt 1 år kvar... ;)

• BlackWIngedAngel

Tänkte bara tala om att min slöja kom idag och de hade fäst små pärlor i spetskanten, vilket gjorde den ännu finare än på bilden! :)

Angående förlovning så fattade vi det beslutet tillsammans. Han skulle arbeta på vår årsdag och vi bestämde oss för att hitta på något dagarna innan istället, så då föreslog han att vi skulle förlova oss. Vi berättade det för min syster och våra föräldrar i veckan innan. När vi berättade vilket datum vi skulle förlova oss så fick min mamma ett konstigt ansiktsuttryck och lirkade sedan av sig sin förlovningsring för att läsa i den. Det visade sig att vi skulle förlova oss samma datum som de hade gjort, fast 32 år senare! Vi tog på oss ringarna strax före midnatt innan förlovningsdagen eftersom min sambos mormor och morfar hade gjort det och han ville att vi skulle göra likadant. Sedan hade vi satt ut en annons i tidningen på förlovningsdagen så den dagen var vi bara hemma, umgicks med varandra åt gott, drack champagne och tog emot blomsterbud från nära och kära.
  • durrasflikka

Vad hade ni tänkt ha för meny? Jag är väldigt kräsen av mig så vi vet att vi vill ha kyckling som varmrätt, men har ingen aning om vad vi vill ha för snittar eller förrätt. Vi funderar på att ha ostbricka till efterrätt då vi vill ha en tårta med choklad och vanilj.

• cookieandkermit
    durrasflikka skrev 2011-06-29 17:59:03 följande:
    Vad hade ni tänkt ha för meny? Jag är väldigt kräsen av mig så vi vet att vi vill ha kyckling som varmrätt, men har ingen aning om vad vi vill ha för snittar eller förrätt. Vi funderar på att ha ostbricka till efterrätt då vi vill ha en tårta med choklad och vanilj.
    Vi ska ha grillbuffé med diverse gott. Sen har vi pratat om att ha några snittar/ kanapeer till brudskål/fördrinken med något gott på. Vet inte vad, får prata med de som ska fixa maten och se vad de säger sen.Tycker personligen att det är jätte svårt att hitta något som är litet och många tycker om. Har vissa som inte äter kött och vissa som inte äter fisk/skaldjur.  Sen tror jag inte att vi kommer ha någon efterätt utan gå direkt på tårtan och sen ha typ lite snacks och så under kvällen. Det är alltid gott med lite chips och godis när det är varmt och till det man nu kan tänkas dricka. Glad
Svar på tråden forts "Bröllop 2012"