• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • viktualia
    passionsblomman skrev 2010-08-09 16:55:15 följande:
    Vickan, hahaha! Ja, det lät faktiskt ganska puckat, om man ser till din i övrigt höga intelligens... Ge ungen mera mat nu genast såklart!  Han kan ju inte precis almanackan, trollpojken. Är du på G att lägga ner amningen i den här vevan också eller hur känner du?
    Japp, amningen ska fasas ut... med målet att vara amningsfri när jag börjar jobba 1/11. Så det behöver inte gå i nån rasande fart direkt... men jag är apless på bröst med mjölkstockningstendenser, så på det sätt vore det skönt att sluta... men å andra sidan undrar jag hur man tröstar förtvivlat Troll utan amning...  jaja... det ger sig väl...
  • passionsblomman

Nu har vi alltså varit iväg till närmsta lilla orten och fått antibiotika för UVI:n OCH -varning för äckel-päckel- fått uppskuren och utklämd en rejäl varböld! HUGA!!! Det kändes, kan jag väl konstatera utan att jag överdriver. Trots bedövning. Bara bedövningen i sig gjorde riktgit rejält ont att lägga, för "det gör det när det är så inflammerat där man sticker"
    och sedan tog de i allt de kunde ett tiotal gånger!

"Ja de här var rejält med var" sa läkaren. ÄÄÄÄÄÄÄÄÄK!

Sedan har vi hämtat ut recept och beställt så sprayen inför nästa ivf ska tas hem.

Och så har jag varit inne hos optikern och frågat efter en båge som jag såg när vi var i Kristianstad-det verkar som om de kan ta hem den.

Och så har jag köpt en hatt! Fast min sambo säger att det är tantvarning. Men det har jag ju varit länge-stolt tant från tantvarnings-tråden menar jag, så det får väl vara tantvarning då. Och nästa värmebölja så kommer jag att vara så NÖJD att jag har den att ha på huvudet i solgasset.

Sedan har vi lämnat ansökan på brandstationen -och den tjejen sa "men ÅH vad bra-VÄLKOMMEN!" till sambon.

• passionsblomman

muggles skrev 2010-08-09 16:59:34 följande:
    PB: jag tror det är så i perioder. Men i perioder orkar man nog inte vara i smärtan utan behöver tänka på ngt annat och försöka låtsas att allt är som förr. Men det jävliga är att när man väl tror att man har kommit igenom den värsta biten av sorgen så brukar det vara lååång väg kvar Jag har snart 1-årsdag när mitt MA upptäcktes men jag känner ingen större sorg för den dagen. Det är ju så mkt enklare om man får ett "tidigt" MF/MA som i mitt fall. Även om det såklart var ett hårt slag så är det ju inte alls samma som om det sker i 4:e månaden som för Mrs B el nära BF som för Snorkis. Det är sorgen över att jag inte kommer att få ett barn till som är mer akut. (Och Cicci jag tror Snartis springer förbi hon med... hon är ju rätt mkt yngre.)

Det tror jag också! Och det är ju inte helt ovanligt att vissa faktisk vill få börja jobba igen mycket tidigare än andra tycker de borde och så. just för att ändå på något vis finas i rutiner, ett sammanhang och alltihop. Men det där andra är säkert där inombords precis hela tiden.

• Ore

Hackig ikappläsning, få se vad jag minns!

KRAM till Aleta. Är det alltså så att om urinblåsan är så 'jättestor' så finns det i princip inget att hoppas på? Jag hoppas litet i alla fall...

KRAM till PB också! Jag tycker du är fantastisk NU och när du fått till allt det där andra kommer du vara någon form av übermänniska...
    Kul med sambons jobb! Eftersom han inte trivs på sitt andra jobb så är det väl jätteskönt att ha ett extrajobb som han verkligen gillar!

Telis: Matplanen låter bra. Om ni orkar ta några hungernätter så kan det kanske trigga aptiten på dagen om han inte får någon mat på natten... Tror jag iaf...

Mugglan: Har också tänkt precis som du, hur orkar man över huvud taget tänka på något? Komma hem till alla grejer som är fixade och klara. En bäddad spjälsäng, en framtsälld vagn. Alla miljoner saker som finns att bryta ihop över, när man redan är totalt nedbruten. *Ryser* och skickar återigen en varm tanke åt Snorkissons...

Pricken kommer den 14/8, tippar jag på. Tänkte skriva 17:e, men helt plötsligt kändes den 14:e mycket mer rätt...

Vickan: Jag hade en mini-åkpåse från teutonia som passade perfekt i liggdelen, och som sedan fick följa med till sittdelen. Den bestod av en dyna som stabiliserade huvudet litet i sidled (om barnet lutar sig bakåt, alltså...) och så en åkpåsedel för fötterna. Men den tog jag bort när det blev för varmt...

Till hösten/vintern så får det bli en åkpåse modell större... Måste bara hitta en som är lagom varm, och som är lätt att knäppa upp så inte lillkillen kokar om man är inne i en affär.

• viktualia

Ore - åhå! just det där med stabilisera huvudet är det rörigaste... annars är vår mjuklift ombyggnadsbar till åkpåse.. men det är ju enklare att tvätta helt lösa saker än vagnens olika delar... Googlade just på sittdynor till barnvagnar och det finns många hemmapysslare som säljer mer el mindre stiliga sådana... fniss...

PB - tog genast konsekvensen av utläggningen om sonens ätande och lyckades trycka i honom en halv mosad banan och två majskrokar... Det är nog projekt "vettiga mattider" som startas från och med nu... får satsa hårt på att kolla på klockan och balansera sonens matintag.. men jag har ju verkligen INTE bättre för mig....

Och PB igen - jag har som sagt hört att brandkåren på er lilla ort är i behov av just din sambo... enligt lagen om att vi snurrar kring en rätt liten pinne... eller nåt... RÄTT skumt när jag varken träffat sambon eller dig... öööö fniss!

• lunagarden

Vik - det finns lösa kuddar att köpa som stabiliserar huvudet. Jag köpte en till bilbarnstolen, men tyvärr tyckte jag den fick motsatt effekt. Men du kanske har bättre lycka :)

• passionsblomman

Vickan, ja det är lite halvkul det där, med "joo, jag har en kompis på nätet som..."

Och jag känner i hela magen att det där med brandmannagejen kommer att vara ett riktigt lyft rent mentalt. Sedan vet man aldrig vd för nya kontakter som dyker upp heller!

• passionsblomman

Det där med amningen ger sig förresten Vickan. Fast visst-det är en väldigt effektiv tröst som man visst kan känns att man kanske inte vill bli utan hux flux.
    Bra förresten med så mycket "pappa kan också trösta nötande" som möjligt nu innan då. Så Trollungen redan vant sig lite mer vid det innan Den Stora Förändringen sker.

• viktualia
    passionsblomman skrev 2010-08-09 18:14:37 följande:
    Det där med amningen ger sig förresten Vickan. Fast visst-det är en väldigt effektiv tröst som man visst kan känns att man kanske inte vill bli utan hux flux.Bra förresten med så mycket "pappa kan också trösta nötande" som möjligt nu innan då. Så Trollungen redan vant sig lite mer vid det innan Den Stora Förändringen sker.
    Fniss fniss.. nöter just det just nu... eller vad man nu ska kalla det.. men sonen befinner sig i alla fall tillsammans med sin far och sonen låter inte särskilt nöjd...*ler*
  • passionsblomman

Vickan "Lalalalalaaaaaaaa, mamma har sina egna nummer...*händerna för öronen* "VA??? mamma hör inte -mamma spelar hårdrock!"

">

Svar på tråden Livets toppar och dalar