Vi kommer troligen alltid ha det så att jag tjänar mer och då känns det helknäppt för mig att dela alla kostnader 50/50. Man betalar efter förmåga i ett förhållande tycker jag, men det är min åsikt och inget som alla håller med om
.
Vad gäller TS fråga så vet jag inte om jag tycker det låter supersnålt det du berättar. Han vill dela alla kostnader lika, jo men i vissa vill ju ha det så i ett förhållande! Jag själv förstår det inte riktigt som du kan läsa ovan, men han kanske tycker som vissa skrivit här, att han vill behålla de pengar han tjänar själv och bara betala hälften av allting.
Vad gäller det där med halsbandet så låter det ju lite konstigt men det kan ju vara såhär: om du sett vad det kostar på en hemsida så behöver ju inte det betyda att det är vad han betalat. På nätet är det mesta billigare än i affären, och samma vara kan kosta olika i olika affärer. Om han dessutom avrundat uppåt vad han betalat och växlingskuresen ändrats och han har som mångar har en avgift på kortet när han betalar utomlands, så kanske det ändå är så att han betalat närmre 2000kr...
Det bästa är väl att ni tar ett rejält snack om ekonomin, så ni vet var ni står innan ni gifter er?