Bröllop 2011 i Kristianstad
Hej! Är det några fler från Kristianstad som ska gifta sig nästa år? Vi ska gifta oss 30 juli 2011!
Hej! Är det några fler från Kristianstad som ska gifta sig nästa år? Vi ska gifta oss 30 juli 2011!
Åh, vad blir det för klänning då? Har börjat titta på nätet och försöker komma fram tll vilken modell jag vill ha. Är rädd för att hitta någon nu och sen ångra mig till våren. Det vore inte så kul.
Ja jag tror man ska förvara buketten i kylskåpet. Men den blir väl antagligen inte lika fin som om floristen förvarar den.
Ja vi ska gifta oss i Fjälkinge kyrka. Ni då?
Vi ska ha borgerlig vigsel!!! Det blir mer personligt och man får ju utforma det precis som man vill. Lite mer vår smak.
Det blir en Maggie Sottero klänning med swarovski kristaller en riktig princess klänning!! Jag blev kär i den direkt!! Har du varit och testa klänningar?
Usch ja man vill ju inte ha en tradig, missfärgad, vissnad bukett på bröllopet!! Vart hade du tänkt förvara din bukett om du nu gör en egen?
Vill du inte prova dig fram?
Själv tänkte jag ta en dag på Atelje MB och prova och känna mig fram. Skulle jag hitta någon så fine men är mest ute för att komma underfund med vad jag skulle känna mig bekväm i.
Jo da jag har redan provat en sådan klänning och det känndes rätt direkt!
Syftade på Riddarbruds kommentar :) Förstod att du redan hittat din klänning med stort K.
Åhh, ja Maggie Sotteros klänningar är jättefina. Har spanat in den som heter Penelope, det är typ en sådan klänning jag tror jag vill ha :).
Jo självklart vill jag prova mig fram till vilken klänning jag vill ha. Det jag menade var att jag försöker se vilke klänning jag skulle kunna se mig i och vilka modeller jag skulle kunna känna mig bekväm i. Har också tänkt ta en dag på Atelje MB och har även tänkt ta en dag i Malmö och strosa runt lite i deras bröllopsaffärer. Ska bli ett sant nöje :).
Va på Kastanjelund idag och tittade på deras festlokal. Kan bli jättebra. Ska räkna lite på de priser vi fått innan vi bestämmer oss. Fick dock reda på att Jamborelägret (vet ej om det stavas så) är under den helgen vi ska gifta oss, vilket innebär att de preliminär bokat så gott som alla boende i hela Kristianstad kommun. Har en del släkt som inte bor här s det kommer bli ett projekt att fixa boende till dem.
Gifter mig i Hässleholm men tar tårtan från Duvanders - de är så fantastiskt goda! Någon som vet om man måste betala extra för tårtställning och kylbox om man beställer "vanliga" tårtor (ingår ju om man bokar bröllopstårta, men vi tar nog en ordinarie)?
Jaha ja men dåså!! Kan rekomendera dig att testa och sedan evetuellet beställa från Kina då de är mycket billigare!
Vi har också varit i kontakt med Kastanjelund men dock inte varit och tittat på den. Det är betydligt billigare än tbaren.
Ursrpunligen är jag från Småland och har inte så mycket koll på lokaler här. Fastade för tbaren just för att den ser pampig ut och att tivloliparken är fin. Men ni som bor här och har mer koll, vad tycker ni??
Sebastiania: har faktiskt ingen aning, men det verkar ju rimligt om de skulle ta betalt för en tårtställning, eller? Vågar man fråga hur mycket det tar för en bröllopstårta? Meandu: jag tycker t-baren ligger perfekt och är jättefint. Dock har jag hört att maten är sådär, men det är ju ett tag sen och de har säkert nya kockar. Känns det rätt så tycker jag att du ska köra på det :)
Det var ett tag sen jag också var på T-baren. den erfarenhet jag har är av att vi hade personalfest (vi var ca 100 personer) på T-baren förra året.
Lokalerna är fina och utsikten och verandra är ju toppen. Maten var väl så där, god men inget som man kommer ihåg (förrutom det sjukt tråkiga efterrätten), och dessutom så hade de missuppfattat vår beställning för de trodde vi fixat en DJ vilket de skulle göra. De fixade en DJ men den personen hade nog inte fått våra önskemål om att inte spela så mycket av "dagens" musik utan mycket mer från 60-80 talet. Det blev sisådär roligt på dansgolvet.
Tack så jätte mycket för er info. Det underlättar idag när vi ska titta på den!!
Musik ska vi fixa själva så då slipper vi dj'n!!
Efterrätt ska vi inte ha, det får bli vår tårta som vi skall beställa på duvanders.
Maten hmm, tråkigt om den inte smakar bra. Jag får prata med henne angående om det är samma kockar etc.
Har någon av er varit i kontakt med florist, frisör, konditori än så länge? Hur är priserna?
Om att du sållade bort araslöv var nog p.g.a priset har själv varit inne och tittat. Grundpaketet går på 870 kr/person. Hade tankar på att gifta mig där för det är fint...men dyrt...