• Riddarbrud

Bröllop 2011 i Kristianstad

Hej! Är det några fler från Kristianstad som ska gifta sig nästa år? Vi ska gifta oss 30 juli 2011!

• Svar på tråden Bröllop 2011 i Kristianstad
  • sms å fotboll

Hur går det för er alla?

Är på utbildning i Stockholm och gick in om Panduro Hobby (rea tydligen) och tror nog att jag ska göra egna inbjudningskort ändå. Där fanns så mycket inspiration :)

• lunagarden

Hej, vi bor i närheten av Röstånga, men har inte ens tänkt på dem inför nästa sommars bröllop! Vad ligger kostnaden på där? :)

• Riddarbrud

Det går väl sådär för oss. Vi har börjat fundera på att byta datum, suck. Antingen till början av juli eller till september. Sjuk svårt! Tar vi det i början av juli så har man ju nästan hela semestern kvar. Tar vi det i september (den 20e då eftersom det var då vi förlovade oss) så vet man ju inte hur vädret är.

• Emmilie87

Kyrka och festlokal bokad! Den 30 juli 2011 gifter vi oss! :D

• lunagarden

Härligt, Emmilie, vilken festlokal har ni valt? :)

• Emmilie87

Det är en bygdegård :) Har hyrt den fre-sön för 1600 kr :) O där finns bord, stolar, porslin, diskmaskin, ljudanläggning mm :)

• LeiThalia

Jag vet inte riktigt hur vi ska göra med inbjudningskorten.. jag jobbar/pluggar visserligen med grafisk formgivning men fy sjutton så tradigt jag tycker det är att scrappa! Lutar nog åt att jag kollar upp ett tryckeri eller att jag formger korten och sedan skickar iväg dom till min kära mor så får hon fixa tryckandet (är lärare på media-utbildning med tillgång till bättre maskiner än vad jag har för ögonblicket). Sen tycker jag om när det är "enkelt" också. Vill helst bara ha creme-vita kort med svart text, inga fjärilar, glitter eller blommor. Och då behöver man ju iaf inte scrappa själv. Åh så smart jag är. Haha.

• MeAndU

Vart ska ni göra er håruppsättning?

Buketten?

Tårtan?

• Riddarbrud

Kyrkan är nu bokad! Fjälkinge kyrka den 30 juli 2011!!! Exakt ett kvar i dag alltså!
    Hur går det för er andra?

Har inte riktigt börjat fundera på vart jag ska fixa håret. Priserna på vissa salonger är ju skrämmande, förstår inte att de har mage att ta flera tusen för att fixa en bröllopsfrisyr. Det samma gäller ju buketten. Funderar starkt på att göra min egen.

Tårtan vet jag inte heller riktigt hur jag vill ha den.

Har varit inne och kollat på Maggie Sotteroklänningar, åhh, jag vill ha allihopa :).

Svar på tråden Bröllop 2011 i Kristianstad