Bröllop 2011 i Kristianstad
Hej! Är det några fler från Kristianstad som ska gifta sig nästa år? Vi ska gifta oss 30 juli 2011!
Hej! Är det några fler från Kristianstad som ska gifta sig nästa år? Vi ska gifta oss 30 juli 2011!
Imorgon är det dags att börja jobba igen och vi har precis dammat av våra planer som legat på is under semestern.
Min BM har under semestern friat ordentligt, detta trots att han inte behövde. Vi har ju varit förlovade i tre år och redan bestämt att vi ska gifta oss nästa sommar men han tyckte ändå det behövdes. :) Inte mig emot. Grät som en stucken gris trots att det var väntat, haha :)
Vi har prel. bestämt plats och datum men måste tänka igenom det en gång till. Det är en fin plats och gratis men det finns inga vinglas och kanske inte ens tillräckligt med porslin så vi får klura på det där...
Vad mysigt!! Usch kommer nog gråta (av glädje och nervositet) hela bröllopsdagen :).
Vart lutar det åt att ni har festen då?
Har mailat lite olika lokaler får se om det dyker upp något som passar. Vi har nog ändå bestämt oss att ta en lokal där vi sälva får fixa maten, budgeten håller inte annars :(. Men har en bror som har bra kontakter i mat och severingsbranschen så det ska nog bli bra.
Har även varit i kontakt med en fotograf och väntar på priser från henna.
Vi kommer sannolikt att vara vid Solgården (www.solgarden.nu), Svenska Kyrkans Ungas lilla lägergård vid Ivösjön (på fastlandet). Som det ser ut just nu så blir det vigsel vid vattnet och sen lite mingel och bubbel utomhus och middagen inomhus.
Det större rummet där på nedanvåningen ser gräsligt ut så jag kommer spendera tid innan att måla om och fixa nya gardinstänger och gardiner (sitter med i gruppen som sköter gården).
Aha i Kjuge då alltså! Ja det ligger ju verkligen superfint där!
Mitt ex föräldrar bor i Kjuge :), dessutom bor min BMs föräldrar i Kiaby så det blir ju att man har hängt där en del :).
Jaha :)
Vi är oxå på jakt efter festlokal nu, vi har mailat lite över allt. Vi står och velar mellan två ställen. Den ena stället får man inte ta med egen dricka och det andra stället får man ta med eget så hmmm hur gör man!
Tårta- Jag har hört att duvanders och fantasi gör goda tårtor har ni någon erfarenhet?
Frisyr- Vart har ni tittat? Malcolm&Myran skall tydligen vara bra. Har ni någn erfarenhet där?
Ang drickan så beror det väl lite på er budget. Det är billigare att ta med eget men det är ju onekligen smidigare att någon annan fixar med det.
Fantasis tårtor är goda. Duvanders var ett tag sen jag åt av men de brukar vara goda. Jag vet inte om Fantasi har provsmakning men det antar jag.
Ang frisyr så står jag själv i valet mellan Skägg & Lockar (klipper mig alltid där och hos samma frisör) eller att fixa det själv med hjälp av mamma. Beror lite på ekonomin och i dagsläget har vi inte begärt in offerter på maten så vi får se.
Hur många gäster kommer ni ha?
Vi bjuder 120gäster och därmed blir alkoholen dyr i längden. Vilka lokaler har ni tittat på? Eller ni har bestämt er för en? Ska ni ha cateringfirma eller?