Bröllop 2011 i Kristianstad
Hej! Är det några fler från Kristianstad som ska gifta sig nästa år? Vi ska gifta oss 30 juli 2011!
Hej! Är det några fler från Kristianstad som ska gifta sig nästa år? Vi ska gifta oss 30 juli 2011!
Själv så blev det fotboll och grillfest så jag har inte sett något alls om bröllopet men antar att det kommer i ett mer komprimerat format sen.
Det var verkligen ett saftigt pris på Bäckaskog. Har varit på julbord där (bjuden så jag har inte en aning om vad det kostade) och det var superfint och gott så stället i sig är fantastiskt.
Planeringen är lite vilande här också, det är sista rycket innan semestern nu. Har tre veckor kvar varav jag är i Stockholm i tre dagar så tiden går rysligt fort.
Vad har ni för semesterplaner?
Hej hej!
En till brud här (oj vad det känns konstigt att skriva!). Vi gifter oss visserligen inte i Kristianstad men väl så i Yngsjö och det är ju åtminstone i närheten. ;)
Tanken är att vi ska hyra/låna min ingifta fasters familjs sommarstuga (precis på stranden med utsikt över Stenshuvud) i Yngsjö. Enligt mig och min blivande man (haha, jag tycker det där är jättekonstigt att skriva med) så är det paradiset på jorden!
Det blir en borgerlig vigsel, antingen super-privat innan eller en samtidigt som själva festligheterna. Vi ska alltså bjuda in vänner och familj till en liten bröllopsfest. Vi har inte riktigt bestämt oss om vi ska snuva svärmor på ceremonin eller om vi ska vara snälla mot henne, den dagen den sorgen känns det lite som just nu.
Det blir ett litet bröllop, ca 25 gäster. Vi kommer ha grillbuffé där tanken är att jag ska fixa maten själv men jag är lite orolig att det ska gå åt skogen. (grilla får vi antingen ha någon som gör eller så får gästerna hjälpa sig själva)
Det känns som vi redan planerat allt men samtidigt inte. Det är som tur är mer än ett år kvar, det är inte förrän i augusti 2011 det sker.
Det stora projektet nu är att gå ner i vikt, fy sjutton så tradigt det är! Men jag har sagt att jag vägrar vara tjock på våra bröllopsfoton, så då får jag väl stå mitt kast *sneglar mot den lockande ostbågs-påsen*.
Yngsjö tycker jag nog får tillhöra Kristianstad :). Vi funderar ju lite på att ha vår middag på Kastanjelund :). Ja ni verkar ju nästan klara med all "större" arrangemang inför bröllopet.
Har inga direkt semesterplaner förutom att bara försöka slappna av och samla nya krafter. Vi håller på och renoverar vårt hus så det blir väl till att måla och fixa lite.
Själva då?
Ja, det är säkert samma kommun om inte annat.. eller ja.. jag har ingen aning. Befinner mig i Lundatrakten i vanliga fall. :)
Semester firar jag hos min mamma och på västkusten med resten av den släkten. Sista året med "sommarlov" (tar examen nästa vår) så då får man passa på att åka iväg någon månad. :)
Vi ska åka till Rom och Venedig i 10 dagar och jag längtar såååå mycket att få komma bort lite. Sen ska vi även hinna med en 60-års fest, Röstånga marknad och några dagar hos bekanta i Götene som vi inte träffat på 4 år. Allt inom loppet av tre veckor :)
Slappa får vi göra annars. Bor man i lägenhet (och inga barn) så har man ju inte så mycket att fixa till vardags.
Har fått lite hjärnsläpp när det gäller inbjudningskort. Vill så gärna göra något kul som är lite oss men kan inte komma på vad det skulle kunna vara. Några tips på något kul som passar två fotbolls och datornördar?
Åhh, Italien, låter helt underbart! Väldigt avundsjuk.
Det där med inbjudningskort är inte lätt. Det är ju alltid kul att göra något för hand, klippa och klistra lite. Min sambo jobbar med reklam så han kommer nog få ansvaret för våra, han är den kreativa av oss :).
Detta blir min första sommar någonsin med betald semester. Ska bli så otroligt skönt, har jobbat varje sommar sen jag var 14, vilket är typ 12 år sen :)
Jag och min sambo har inte bestämt ett exakt datum än, men det lutar åt 30 juli 2011 :D Men vi bor i Linköping :P
Hur långt är ni i bröllopsplanerna? Min sambo tycker att jag är ute alldeles för tidigt när jag säger att jag vill planera, boka kyrka o lokal. Är jag det? Jag är ju så gld o ivrig! :D
//Emmilie
Hade det likadant förra året, kändes helt ljuvligt att få vara ledig "på riktigt".
Funderade först på "save-the-date", i form av kylskåpsmagnet, i samband med julkorten som ändå skickas ut men så funderade jag på att skriva något kul på en disktrasa istället... Får väl se hur det blir.
Fick offert från Röstånga Gästis idag och vi får väl ta oss en funderara helt enkelt över hur mycket vi är beredda att betala för drycken. Känns som det är där avgörandet ligger.
Ja, det verkar som om drickan är det dyra överallt. Mång ajag har pratat med tycker att det är en självklarhet att all dricka ska ingå för gästerna. Men jag är lite tveksam till det. Tycker att det räcker gott och väl med dricka till maten och avec till tårtan. Vill man kan man ju alltid ge gästerna en drinkbiljett så man bjuder på en valfri dricka efter maten också. Knepigt det där.
Emmelie87: Va roligt! Jag tycker inte du är ute för tidigt :). Då skulle ju vi andra va det också :). Självklart vill man drömma sig bort och ha tid på sig att planera så allt blir perfekt!
Har varit på bröllop både på ställe med bar där man själv fått betala och på ställe där det bjöds fritt och jag har nog bara druckit en drink eller liknande efter maten oavsett variant.
I regel så är man lite "rund under skorna" efter mer eller mindre konstant alkoholintag i flera timmar så på småtimmarna, tycker jag i alla fall, att det är rätt skönt att pimpla vatten eller alkoholfritt istället.