• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2010-06-14 19:27:56 följande:
    Lutar nog mot att vi åker på onsdag. Men just nu är det vel på högsta nivå. Det dumma är att vi måste ta med hunden, alla hundvakter jobbar ju. Men det borde väl finnas något parkeringshus (=skugga) i närheten av båten?Innebär det allstå isåfall att jag får träffa Ninnis och fru bygg på onsdag? Någon mera som kan då? Hvidis? Ingis? Ankan?

Attans osså...
    Har babysim i morgon fm, sista ggn.
    Har bellas mormor här hela dagen, så jag ska röja o fixa så mkt jag kan.

• lanovia 08

Men Helsingborg tar vi väl då?
    Ni får som sagt bestämma plats.

• Daa

Åh, så skönt!

Villemoa skrev 2010-06-14 15:14:31 följande:
    Idag var vi på RUL och allt såg jättefint ut! Bebisen är en vecka yngre än vi trott så nu är BF den 18 november; samma dag som Moas namnsdag och en av mina bästa kompisars födelsedag Får se om bebisen håller tidtabellen eller om den, precis som Moa, bestämmer sig för att komma tidigare.Är så himla glad för att allt såg bra ut, en stor lättnad!

• Daa

Blommis, våra planer fortsätter att vara väldigt lösa. Vi har sagt flera gånger att vi verkligen måste sätta oss ner och börja planera mer detaljerat. Detta vet vi: Tidigast 3 juli kan vi åka, för då har maken hunnit gå på semester. Senast 16 juli måste han vara tillbaka för då är det dags för en bilträff han längtat efter att kunna delta i väldigt länge. Den lilla plan som finns är att ta Kalmar och ytterligare en bit av Småland när vi börjat vända hemåt.

Hur många dagar behöver man för att se det bästa av Skåne?
    En plan som finns är också att inte ta hela ner- resp uppvägen i ett svep utan ta det lugnt och stanna en natt efter vägen. Även om man kan forcera Svea rike.

passionsblomman skrev 2010-06-14 12:25:22 följande:
    Daa, när var det ni skulle komma och hälsa på mig egentilgen? *viftar med almanackan*
  • Daa

Jobbigt med sådan värk, Fru Sy. Men jag antar att det är bra att indianerna hittat dit? *värmer på vetekudden lite till och serverar en kopp te*

• Fru Bygg

Grattis Villemoa till ett finfint ultraljud! Skönt att veta att allt är ok!

• Fru Bygg

Vad säger ni tjejer, ska vi ses på knutpunkten (tåg/busstationen) vid 16? Det finns en stor pressbyrå i den stora byggnaden (där tågen går ifrån och inte bussarna).

• Fru Bygg

Fru Sy, vår sommarstuga ligger utanför Karlskrona vid kusten. Är det i närheten av dina föräldrar. Absolut att vi måste få till en träff om det är nära!

• Fru sy

Ja det är ju bra att indianerna kom som de skulle. men någon egen cykel har jag fortfarande inte utan äter ju provera för att få en cykel.
    Hur är det pergotime fungerar, visst skall de stimulera äggproduktion, men får man ägglossning av dem oxå eller behöver man äta något annat oxå då?

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...