• Annasal

Är det ofint att önska sig bröllopspresenter?

Vet inte riktigt om jag hamnar i rätt bröllopsämne nu men jag undrar hur många av er som uttryckligen önskar er bröllopspresenter?

Hur många har skapat en "önskelista" (hur/var gör man det förresten) och hur många låter sina gäster själva välja om och vad de ska köpa???

Tacksam för svar

• Svar på tråden Är det ofint att önska sig bröllopspresenter?
  • Martinaa

Klart man kan göra en önskelista! Det är ju inget tvång för någon av gästerna att köpa just de här sakerna, men för de som inte vet vad man ska hitta på så är det jättebra. Ofta kan det vara ganska svårt att veta vad man ska köpa, och då kan en önskelista vara guld värt! :)

Här kan man enkelt och gratis skaffa en önskelista! :)
    varbrollopslista.se/

• Aleta

Det vanligaste är nog att det finns en önskelista hos dem som tar emot anmälningar till festen. De som vill frågar då om det finns en önskelista eller inte.
    Det blir knepigare om man tar emot anmälningarna själv.

• tomlinn

om man har en bröllopshemsida med praktisk information om bröllopet kan man lägga upp en lista där. annars är det vanligt att man lämnar det hos dem som tar emot inbjudningarna, eller hos föräldrar, värdpar, marskalkar och tärnor eller vilka mer eller mindre "officiellt" inblandade i bröllopet man har.

vi har en mycket generell på vår hemsida och några lite mer specifika saker har vi talat om för våra föräldrar. de flesta gäster vill sannolikt ha med sig en present och många vill ju vara säkra på att de ger något som är uppskattat så att det inte blir "en brödrost till" (vem de senaste 25 åren har fått en brödrost i bröllopspresent?).

• Annasal

Ni har övertygat mig :)

www.varbrollopslista.se är ju toppen! En hel hemsida med en önskelista inbakad är ju perfekt! Har kikat runt lite på några andra trådar här på BT också och det verkar vara just vårbröllopslista.se som gäller om man ska skapa en hemsida med en önskelista.

Nu till ett mycket mer behagligt problem, vad ska man önska sig. Hmmm....förslag?

• Martinaa
    Annasal skrev 2010-04-06 21:49:54 följande:
    Ni har övertygat mig :)www.varbrollopslista.se är ju toppen! En hel hemsida med en önskelista inbakad är ju perfekt! Har kikat runt lite på några andra trådar här på BT också och det verkar vara just vårbröllopslista.se som gäller om man ska skapa en hemsida med en önskelista.Nu till ett mycket mer behagligt problem, vad ska man önska sig. Hmmm....förslag?
    Haha, det där kan nog inte vi hjälpa dig med tyvärr
  • Moirie

Önska er sånt som vore kul att ha men som man sällan unnar sig med vardagens ekonomi. Tex lyxiga handdukar, fina glas etc.

• Annasal

Har jobbat lite på min önskelista nu. Har kommit fram till:

Upplevelse (spa)
    Iittala glas
    Iittala tallrikar
    Rörstrand muggar
    Espressomaskin
    Våffeljärn
    Golfklubbor
    Laptop

Har dock en fundering som jag hoppas ni kan hjälpa mig med!

Vi tänkte bjuda in ca. 100 personer (vilket är ca. 40 "familjer"). Ska man då skapa en önskelista med 40 saker? Blir det dumt om de sista 10 "familjerna" ska handla nåt och hela önskelistan är tom?

• Aleta

Gör fler eller färre saker än det är gäster, inte exakt, det är ju en önskelista, de kan mycket väl köpa något som de kommer på själva.
    Tänk också på att ha saker i olika prisklasser.

Annasal skrev 2010-04-07 18:37:36 följande:
    Har jobbat lite på min önskelista nu. Har kommit fram till:Upplevelse (spa)Iittala glasIittala tallrikarRörstrand muggarEspressomaskinVåffeljärnGolfklubborLaptopHar dock en fundering som jag hoppas ni kan hjälpa mig med!Vi tänkte bjuda in ca. 100 personer (vilket är ca. 40 "familjer"). Ska man då skapa en önskelista med 40 saker? Blir det dumt om de sista 10 "familjerna" ska handla nåt och hela önskelistan är tom?
  • Annasal

Smart, det vore dumt att ha exakt lika många presenter på önskelistan som gäster då de som handlar sist kanske känner sig "tvungna" att handla saker som de kanske inte har råd med.

Men ska man verkligen ha färre saker? Borde man inte snarare ha massa fler saker så gästerna har lite att välja på?

• Annasal

Smart, det vore dumt att ha exakt lika många presenter på önskelistan som gäster då de som handlar sist kanske känner sig "tvungna" att handla saker som de kanske inte har råd med.

Men ska man verkligen ha färre saker? Borde man inte snarare ha massa fler saker så gästerna har lite att välja på?

Svar på tråden Är det ofint att önska sig bröllopspresenter?