Inlägg från: Muulin |Visa alla inlägg
  • Muulin

    Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!

    Åh AnniFidde!!! Jag har exakt samma problem,,,, Jag bor oxå i Gbg o har planerat min frisyr sen i oktober.... Nu när jag dubbelkollade med henne så skulle hon bort den 29 maj!!!

    Vad gör man??? Var inne i stan idag o bokade upp några andra ställen men nu är det ju så snart inpå, känns skumt att inte känna sin frisör! TIPS!!!!

    För övrigt så har vi osa 10 april, jag väntar fortfarande på många anmälningar...

    Vi har inte träffat prästen. Vi har inte gjort vigselprogram el festprogram än.

    Jag ska inte ha någon bh, det blev snyggast o skönast utan... Ska ha några snygga trosor o strumpebandshållare...

    sen ska jag ha tiara och slöja... Skorna är klara men har inte fått hem dom än....

    Ibland känner jag mig helt i fas o sen får jag panik!!!

    I natt drömde jag oxå om att det var bröllopsdag... jag hade glömt ringa min tärna så vi missade att bo på hotell, o klänningen föll av mig hela tiden... USCH, vill ha en toppendag o inte en sån katastrofdag....

    Snälla säg någon att jag kommer hinna i tid... Som tur är så har jag fixat fotograf,.,.. dock ingen transport,.,,,

    Lycka till där ute!!

    AnniFidde, var ska ni gifta er??

  • Muulin

    AnniFidde! Tack!!! Det kändes bra att höra att jag hinner.. puh... =)

    Nja, kanske dumt att just vi tipsar varandra, he he... =) VI ska gifta oss i askimskyrkan. Är det kyrkan på "andra sidan" ni ska gifta er i?? Har tidigare bott i landvetter...

    Tiara hitta jag på Wifabello i Kungsbacka.... hon har underkläder, tiara, slöjor, klänningar, skor, smycken, paraplyer o allt möljligt,,, Jag hittade sjukt sköna skor där! O tiara, o slöja, o paraply o lite annat, + örhänge för 80 kr, jättefina! Ska ej ha halsband då jag blir så röd på halsen.. dessutom räcker det med klänningen o tiaran...

    Ang frisör så vet jag ingen som kommer hem till dig. Jag o min tärna ska bo på hotell natten innan så jag vill ha någon i stan.. har inte bokat än.....

  • Muulin

    Idag har jag bokat en frisör! Jag hoppas det blir bra. ska dit o klippa mig i nästa vecka o planera smink o hår så nu är jag lite lättad!! =)

    Däremot är jag lite panikslagen över mycket annat som ska göras.... ingen som kan göra en lista på saker som jag kan ha glömt... *ler* Känns som att jag bara tänker på sånt som jag redan tänkt på, tänk på det andra som jag inte ens kommit på än... Kanske kan starta en lista o så kan man fylla på med sånt som andra glömt.... =)

  • Muulin

    Möte med toastmaster för att gå igenom festen,,, ska även prova klänningen som är klar nu.. fixa underkjol, slöja mm... mycket på gång nu,,,,

  • Muulin

    BLOMMOR!!!!!

    Vad ska ni ha för blommor??? Jättesvårt tycker jag...

    Var köper ni dom??

  • Muulin

    Nu har jag bokat transport, det blir LIMOUSINE!! =) Skönt att äntligen ha bestämt mig!

  • Muulin

    Hillena... Grattis till husköpet! Så KUL!!!!  Perfekt att flytta in i slutet av sommaren... eller slut o slut, men  ändå...

    ÄR det bara vi som inte har någon präst än???   Vi hade bokat en i höstas men han kunde inte längre... o han ringde inte ens o sa det utan jag fick ringa o se om vi skulle träffas snart o då kunde han inte....  Nåja, en präst ska vi väl kunna leta fram, jag är faktiskt inte ens nervös... Däremot har inte vi fått tillbaka från hindersprövningen,,,,hur lång tid ska det ta???

  • Muulin

    Tattoo82,.....  Ingen panik än... Klänningen kommer säkert snart!  Varför inte hoppa över festprogram om ni har ont om tid? Det har jag prioriterat bort för länge sen... 

    Skriv ner allt som ska göras o sen kom på hur ni ska lösa det... oftast tar saker o ting inte så lång tid när man väl sätter sig ner... fortfarande mycket tid kvar....  tänk hur lång februari var... maj är faktiskt lika lång....även om den känns kortare... hi hi..

    Hillena: De lyckades verkligen lura mig.. det var jättekul!!  Däremot blev väl inte dagen/kvällen riktigt som jag hade önskat....(får man vara missnöjd med en möhippa, det känns inte som det när folk har ansträngt sig så mycket,....)  NÅja, jag berättar ändå...


    En av mina närmsta vänner (som har betett sig skumt sista året) kom inte eftersom hon är gravid och hade fått en blödning dagen innan... allt var dock ok med bäbisen så jag hade ändå förväntat mig att hon kunde dyka upp o säga hej,,,,

    Den andra var tvungen o jobba o det var hon verkligen...bara synd att hon inte var med...

    Den tredje är den jag är mest ledsen över... hon har flyttat iväg o vi ses inte så ofta även att vi är väldigt nära....  Hur som helst så brukar hon åka iväg o träna med sin hund i diverse städer o byar runt om i landet men hon kunde inte komma på min möhippa.... jag vet inte om det fanns någon annan anledning eftersom hon inte ens hört av sig!!   Jag vet bara att hon hade gått in o jobbat lite extra den dagen... suck... inte sånt som jag uppskattar när man är vänner... man gifter sig faktiskt bara EN gång o detta var min fest med tjejerna ju!

    Jag fick sjunga in en singel, det var lite kul men samtidigt jobbigt eftersom jag INTE sjunger inför mina vänner.... så stod det 7 st o lyssnade....

    Sedan åkte vi o dansade pole-dance, det var KUL  men efter det var det liksom slut... det var i princip bara jag som drack och jag trodde att festen skulle sätta fart efter detta men då åkte vi hem till en av tjejerna o åt mat. Jättetrevligt så klart men det blev inget party,....kanske för att en hade med sin bebis som är 5 månader...

    Det låter verkligen som att jag är missnöjd o det är jag inte....  de som har råddat ihop festen har verkligen JOBBAT hårt och det är jag SUPERGLAD över!!!  De är de bästa!! Dessutom kom min syster o kusin som inte ens bor i närheten, jätteglad blev jag!!! 

    Någon mer som har liknande erfarenheter???

  • Muulin

    TACK ALLA!!!!  Ni skriver så bra hela tiden!!!    Nu i efterhand så är jag ändå ganska nöjd med min möhippa, önskade bara att just EN person kommit och inte skyllt på att hon inte hade pengar!!!  Blir så arg!!!  Man får väl för sjutton skaffa pengar när det gäller sånt här!!!  eller...?

  • Muulin

    2 VECKOR KVAR!!!! Om 15 dagar är vi nog alla lite trötta och lyckliga o många har nog bytt efternamn!!  Tänk att mitt namn som jag haft i 31 år snart är borta.....

    Jag önskar er alla lycka till!!! VI kan väl höras  när allt är över! =)   

    Jag känner att allt börjar hamna på plats nu....skönt....  vi har fixat så att det skjuts kanon när vi anländer till festlokalen =)

    Däremot ligger M2B:s morfar på sjukhus nedsövd o kommer sannolikt inte må så bra/inte överleva vårt bröllop....  Men, gubben har ju humor, han lämnade vår bröllopspresent i julas då han sa "de vet man aldrig om jag lever i maj..."   Jag önskar att han kan vara med oss, jag älskar den gubben! =)

    Lycka till alla därute den 29 Maj!   Glöm inte att njuta av dagen!! Pirrigt är det!

    KRAM!!!!

  • Muulin

    Glöm inte att njuta!! Jag är oxå nervös men har lovat mig själv att släppa allt dagen innan o bara vara.....  =)

    Om en vecka är vi på fest vid denna tiden... NYGIFTA!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Muulin

    OOOHHHH.... Nu är det snart lördag!!!!!  Hoppas vi får fint väder o håller oss friska!!!!v =)

  • Muulin

    Åh vilken skön dag jag haft... åt god frukost... sen har jag slappat... o sovit en sväng under dagen... andra fixar lokalen så de slipper jag...  Nu ska jag träffa min tärna så ska vi gotta oss påhotell i natt... =)

    LYCKA TILL i morgon!! KRAM!

  • Muulin

    O nu var det över.....

    Min dag var fantastiskt, hoppas ni andra fick en lyckad dag!!! 

    Kram till er alla, nygifta är vi =) !!!!

  • Muulin

    Så... hur mår ni nu då? Jag tycker det känns väldigt tomt....  saknar glädjen från den dagen, ville aldrig att det skulle ta slut.. Nu är allt som vanligt igen o klänningen ska ej mer tas fram...  alla saker man har köpt o fixat med, nu är det bara att hänga in igen....  om ett tag är jag säker på att det känns bra igen men just nu är det mest tomt...

    Någon mer som känner som jag??

  • Muulin

    Ja, nu är det härligt igen... bilderna blev så FINA!!!!!  =)

Svar på tråden Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!