• Malla och Mojje

    Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!

    Ok! Nu är det snart bara två månader kvar! Någon som börjar få nerver förutom jag!!

    29-majare! Häng på! Hur går det för er med allt????

  • Svar på tråden Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!
  • Malla och Mojje

     


    Kramilikram skrev 2010-04-29 10:59:37 följande:
    Ojojjj nu närmar det sig Äntligen!!! ikväll ska vi träffa sv-prästen o genrepa inför den stora dagen i kyrkansamt träffa pastorn i kväll o ha sista äktenskapssamtalet =)Läget är under kontroll, men Ni hur mycke´ dricka/vätska tror ni går åt till 100pers?

    Äktenskapssamtalet???? Vad är det?

  • Malla och Mojje

    Jag måste erkänna att jag tycker det ska bli ganska skönt att inte behöva planera så länge till! Inte så att jag vill at dagen skall vara över men tänk vad mycket tid jag kommer att få över!

  • SofieochJamie

    Jag tycker det ska bli skönt men också.. vad sjutton ska man syssla med på fritiden sen :) Min sambo är rädd att jag kommer sätta igång nästa projekt.. projekt hus eller projekt barn... kan kanske ligga något i det haha :)

  • SofieochJamie

    Nu säger SMHI att från mitten av maj ska det bli sommarvarmt med 4-5 grader varmare än normaltemperatur. Hoppas innerligt att de har rätt :)

  • Hillena

    Weiiii äntligen är det bara en månad kvar! Som jag har väntat :) Nu är det bara sista finslipandet kvar med allt pyssel och så. Provuppsättning, provsminkning, prova klänningen så att den sitter perfekt och allt det där roliga.

    Mitt i allt har vi precis köpt hus. Var och tittade i måndags och i tisdags skrev vi kontrakt. Men vi flyttar inte förän i augusti vilket känns skönt då det är så mycket annat just nu. Livet leker helt enkelt.

  • Muulin

    Hillena... Grattis till husköpet! Så KUL!!!!  Perfekt att flytta in i slutet av sommaren... eller slut o slut, men  ändå...

    ÄR det bara vi som inte har någon präst än???   Vi hade bokat en i höstas men han kunde inte längre... o han ringde inte ens o sa det utan jag fick ringa o se om vi skulle träffas snart o då kunde han inte....  Nåja, en präst ska vi väl kunna leta fram, jag är faktiskt inte ens nervös... Däremot har inte vi fått tillbaka från hindersprövningen,,,,hur lång tid ska det ta???

  • Malla och Mojje

    Å vad roligt med hus! Grattis!

    Vi har en präst men det är en släkting så vi bokade honom typ i december... Vad knasigt att han inte ringt!

    Jag kollade på vår hindersprövning häromdagen och såg att den går ut typ fyra dagar efter bröllopet - jag var med andra ord ganska tidig! Ha ha!

    Jag börjar bli lite nervös faktiskt, just för att gå in i kyrkan.. Men det blir nog bra!

    Ja jösses, jag börjar känna mig trött faktiskt! det tar ändå på krafterna att ha ett sådant här projekt. Men vi sa från början att vi inte ville stressa de sista veckorna och det är jag väldigt glad över att vi inte måste heller. Inte mycket pyssel kvar, det enda jobbiga är att jag börjar bli orolig över att vi glömt nåt!

  • Kramilikram

     


    Malla och Mojje skrev 2010-04-29 15:24:12 följande:
      Äktenskapssamtalet???? Vad är det?

     


    Vi har haft samtal med våran pastor där han har pratat med oss om äktenskapet och matnyttig kunskap som kan va bra på vägen. känns jätte skönt och kul o göra lite "tester" på hur väl jag o min blivande man känner varandra o vad vi uppskattar o så..  Igår genrepade vi också o  fick öva på o säga löftesorden, ojojjj bara jag kommer ihåg dem o att rösten håller i mellan alla glädjetårar =)

  • Bröllopmaj2010

    Det där med att glömma bort något känner jag igen! Nu börjar allt falla på plats, men då kommer stressen över att det är något man missat..


    Malla och Mojje skrev 2010-04-30 08:44:07 följande:
    Å vad roligt med hus! Grattis! Vi har en präst men det är en släkting så vi bokade honom typ i december... Vad knasigt att han inte ringt! Jag kollade på vår hindersprövning häromdagen och såg att den går ut typ fyra dagar efter bröllopet - jag var med andra ord ganska tidig! Ha ha! Jag börjar bli lite nervös faktiskt, just för att gå in i kyrkan.. Men det blir nog bra! Ja jösses, jag börjar känna mig trött faktiskt! det tar ändå på krafterna att ha ett sådant här projekt. Men vi sa från början att vi inte ville stressa de sista veckorna och det är jag väldigt glad över att vi inte måste heller. Inte mycket pyssel kvar, det enda jobbiga är att jag börjar bli orolig över att vi glömt nåt!

     

Svar på tråden Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!