• Malla och Mojje

Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!

Ok! Nu är det snart bara två månader kvar! Någon som börjar få nerver förutom jag!!

29-majare! Häng på! Hur går det för er med allt????

• Svar på tråden Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!
  • Förväntan2010

48dagar kvar nu!!!!!!!!!!

• Marjo

Vi ska ha bröllopsbubblor. Vi ska gifta oss ute (förhoppningsvis) och hoppas att det kan bli kul och fina foton med bubblorna.

Just nu håller sambon och jag på med bordsplacering och info om varje gäst.. det är lite svårt..

• Hillena

Idag har vi fått lite till gjort. Har åkt runt och tittat på platser att fotograferas på och nu har vi bestämt oss för smygehamn. Sen så har jag spenderat många timmar på att göra festhäfte. Härligt härligt när det går framåt!!

• Malla och Mojje

Vi ska ha massa ljusrosa pioner, murgröna från mammas och pappas trädgård, sen ska jag köpa stora kryddväxtbuskar och sticka in rosmarin och andra krydväxter i bordsdekorationerna. Jag dekorerar borden själv. Mycket grönt och ros, en del plockar jag själv. Jag ska försöka plocka vild kaprifol, det är min pappas landskapsblomma (bohuslän) och så ska vi ju ha murgröna vilket är min mammas landskapsväxt/blomma (gotland).

Vi håller också på med beskrivningar och bordsplacering - usch det är det värsta i planeringen hitills... Så tråkigt, eller snarare svårt.. men men..

Vi ska ha bröllopsbubblor, köpte redan i höstas, smala rör med ett litet hjärta på. Hoppas de inte blivit gamla bara!

Vad skönt det är att bocka av sak för sak! Har fixat smycken äntligen. Nu är det bara möhippan jag oroar mig för...

• Malla och Mojje

Helt sjuuuuuuukt!

Förväntan2010 skrev 2010-04-11 08:26:26 följande:
    48dagar kvar nu!!!!!!!!!!
  • angelasbrollopsyra

Åhh vad skönt att höra att det inte är bara jag som har mycket kvar att göra
    Har inte hittat smycken än- det lutar åt droppformade pärla som halsband och örhänge men är rädd att det känns lite för tråkig, kanske ska ha lite mer bling bling... lite beslutsånget!

Har inga skor än... tänkte beställa från Matildasfest men de tar ej emot några nya beställningar pga överbelastning

Håller även med festhäftet... att skriva om alla gäster kommer bli jobbigt... det ska bli så skönt när det är klart!

Det närmar sig med stormsteg!

• Malla och Mojje

Jag hade tänkt att ha lite mer "gnister" i mina smycken men det slutade med ett diskret halsband med liten hängande pärla och hängande pärlörhängen. Har beställt separat pärlarmband från en tjej som tillverkar smycken själv. Min klänning är ganska mycket i sig själv så jag tror att det blir kanon.

Mit problem med smyckena vara att jag hade tänkt lägga 3-4 tusen men kollade jag på silver blev de alldeles för billiga och stora och hade jag valt vitguld hade pengarna bara räckt till ett hänge... Köpte till slut pärlsmyckena på chanti.se. Har ej fått dem än så jag väntar med spänning!

angelasbrollopsyra skrev 2010-04-12 21:32:01 följande:
    Åhh vad skönt att höra att det inte är bara jag som har mycket kvar att göraHar inte hittat smycken än- det lutar åt droppformade pärla som halsband och örhänge men är rädd att det känns lite för tråkig, kanske ska ha lite mer bling bling... lite beslutsånget!Har inga skor än... tänkte beställa från Matildasfest men de tar ej emot några nya beställningar pga överbelastningHåller även med festhäftet... att skriva om alla gäster kommer bli jobbigt... det ska bli så skönt när det är klart!Det närmar sig med stormsteg!
  • Muulin

Nu har jag bokat transport, det blir LIMOUSINE!! =) Skönt att äntligen ha bestämt mig!

• Malla och Mojje

Visst är det hemskt när man sitter med bordsplaceringen och har vissa personer som man bara inte vill placera någonstans!!!
    Vi satt igår och så säger jag: "Men nu hamnade ju Eva bredvid N.N., det kanske inte var så kul" Min m2b: "Nä men nån stackare måste ju sitta bredvid honom!" Ha ha ha! Jösses vad svårt det är! Vi har ett E-bord så det är ju oundvikligt att kompisar och gamla mostrar och fastrar hamnar bredvid varandra...

• Malla och Mojje

Hur går det? Vi sitter här på lördag-kvällen och myser och skriver om våra gäster! Idag har vi köpt godis till våra favour-boxes och fixat bordsplaceringen!! Underbart! Det känns sjukt pirrigt!

I natt drömde jag ytterligare en bröllopsdröm - vi blev vigda i en hotellreception i Portugal ( vi ska inte ens dit..)

Receptionisten vigde oss och vi stod där allvarliga och raka i ryggen! Helt sjukt! Ha ha

Svar på tråden Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!