• Malla och Mojje

    Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!

    Ok! Nu är det snart bara två månader kvar! Någon som börjar få nerver förutom jag!!

    29-majare! Häng på! Hur går det för er med allt????

  • Svar på tråden Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!
  • Malla och Mojje

    Åh fy vad hemskt med era frisörer! Så får man ju bara inte göra! :-O Jag ska också ha en från Gbg så henne får ni inte ta! Hoppas det löser sig!

    Vad gäller vår planering så måste jag ringa lite samtal idag, till prästen och konditoriet. Tänkte försöka få lite avklarat idag. Hade behövt ta en dag semester för att fixa sånt! Annars ligger vi nog bra till men jag vill gärna försöka få gjort lite nu så att man inte sitter där de sista veckorna och mår dåligt... jag har beställd hair vines istället för tiara. Bli kanonfina, har fått se bild men de har inte kommit ännu. Blir nog kanon. Som sagt det är smycken som stressar mig mest och alla beskrivningar om våra 95 gäster. usch funderar på att skita i det... Får se.

    Hoppas på fint väder men funderar på att köpa ett sånt där fint paraply i fall att...

  • Förväntan2010

    Jag väntar också på min Kina-klänning! Det känns väldigt jobbigt med alla förseningar som är just nu!

  • Muulin

    Idag har jag bokat en frisör! Jag hoppas det blir bra. ska dit o klippa mig i nästa vecka o planera smink o hår så nu är jag lite lättad!! =)

    Däremot är jag lite panikslagen över mycket annat som ska göras.... ingen som kan göra en lista på saker som jag kan ha glömt... *ler* Känns som att jag bara tänker på sånt som jag redan tänkt på, tänk på det andra som jag inte ens kommit på än... Kanske kan starta en lista o så kan man fylla på med sånt som andra glömt.... =)

  • Hillena

    Hehe, ja en lista hade varit grymt bra. Här kommer lite saker jag inte fixat än:
    festhäfte
    tärnklänningar
    boka tid för att slinga håret två veckor innan
    köpa lite piff och smått och gott på ikea för utsmyckning av lokalen
    bestämma vilken tårta vi ska ha
    musiklistor är påbörjade men ej klara

    fyll på så hjälper vi varandra!

  • Kaffeflickan

    Åh, det känns verkligen som att tiden inte kommer att räcka till, men så verkar ju alla känna, så det är väl skönt. Jag är väl inte riktigt i fas med planeringen, men det kommer att ordna sig. Hoppas jag. Räknade ut att det nu är 51 dagar kvar till "vår" dag! Kors vad det går fort!

  • Hillena

    Oj, då är det inte långt kvar alls! I helgen ska det köpas dekorationer samt underkläder. Förhoppningsvis även tyll att göra risknyten av :) Vi har gjort så varje gång vi storhandlar att vi köper extra läsk samt drinkmixer och snacks så det inte ska bli sååå himla mycket just dagarna innan bröllopet. Allt som kan förberedas....

  • Malla och Mojje

    Jag har varit kanonduktig denna veckan med planeringen!

    Har bokat möte med prästen.
    Beställt smycken till mig och mina tärnor (vilket har varit en långdragen process... ) är glad att jag bestämde mig till slut.

    Har äntligen spikat beställningen på kondiset - 95 prinsessbakelser!

    Har packat en liten "nödnecessär" med nål och tråd, plåster, sax och ipren.

    Har beställt handgjorda gröna och rosa höga ljus som skall stå på vissa utvalda ställen (50 cm höga och typ 4 cm tjocka som tjockast).

    Har bokat tid för frisör och naglar!

    Var lite stressad ett tag men det börjar nog ordna upp sig. Ska nog en sväng till IKEA i helgen och köpa lite vaser och ljushållare.

    Jag har aldrig handlat så mycket på internet som jag gjort inför bröllopet! det kommer grejer hela tiden, har knappt koll på vad jag beställt!

    Om det är någon som söker rosa söta ljus så har jag sett att det finns rosa lite större värmeljus i plast istället för metall på Village (butiken ni vet). Finns hjärtformade och blomformade, jag är sugen men de kostar 10 kr st... Och jag behöver ganska många...

    Vad skall ni göra härnäst? Något på gång?

  • Muulin

    Möte med toastmaster för att gå igenom festen,,, ska även prova klänningen som är klar nu.. fixa underkjol, slöja mm... mycket på gång nu,,,,

  • Muulin

    BLOMMOR!!!!!

    Vad ska ni ha för blommor??? Jättesvårt tycker jag...

    Var köper ni dom??

  • Hillena

    De enda blommorna som jag vet att jag absolut vill ha i buketten är ljuslila rosor och vita pioner. Sen får floristen (min bästa väns syster) fixa resten så det blir fint. Vill bara ha en liten bukett.

    Blommor på borden ska vi bara ha på honnörsbordet då det inte får plats på sidoborden då de är endast 70cm breda. Sen ska vi sätta lite blommor på serveringsbord och drinkbord. Då blir det ljust grön/vit/rosa rosor, ska beställa i en vanlig blomsteraffär och då tar de 15:- st.

    Är det någon av er som ska ha bröllopsbubblor? Först tyckte jag att det var lite tramsigt men nu velar jag lite. Funderar på att ställa fram både bubblor och risknyten så man bara kan ta därifrån vilket man vill ha.

Svar på tråden Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!