• Getivia82

Tillbaka från skatten?

Är det någon som fått reda på sitt skattebesked än? Betala eller få tillbaka, det är frågan...

Hoppas man får tillbaka...så det drygar ut bröllopskassan :)

• Svar på tråden Tillbaka från skatten?
  • Flodis Hjärtat

japp 26 papp trillar in och jag kan shoppa loss! Närå, in på sparkontot går dom direkt.

• JBB

Jag får 0 medan fästmannen får tillbaka strax över 35,000kr. :)

• Bride in leather

Får tillbaka och de går rakt in på bröllopskontot=)

• lenwer

Tillsammans får vi tillbaka drygt 20 000, räcker ganska precis till resan{#lang_emotions_laughing}

• Jmms

Om reseavdragen går igenom får vi tillsammans tillbaka nästan 80.000 kr. Då blir det en ny bil eller startkapital till huset. Får vi "bara" tillbaka de 10.000 kr som är utlovade går dessa till "unna-sig-kontot".

• Superstarfia

Jmms skrev 2010-04-26 20:46:26 följande:
    Om reseavdragen går igenom får vi tillsammans tillbaka nästan 80.000 kr. Då blir det en ny bil eller startkapital till huset. Får vi "bara" tillbaka de 10.000 kr som är utlovade går dessa till "unna-sig-kontot".  

fast hur kan de bli så mycket? man får ju bara tillbaka 30% av de resekostnader man drar av för...

• Maliinka

För första gången har samon ansökt om avdrag för dubbelt boende m.m. När får man veta om man om det blir godkänt? Får man vänta längre än till midsommar när man gör ändringar i deklarationen? OT men hoppas någon kan svara!

• Superstarfia

Maliinka skrev 2010-04-26 20:56:37 följande:
    För första gången har samon ansökt om avdrag för dubbelt boende m.m. När får man veta om man om det blir godkänt? Får man vänta längre än till midsommar när man gör ändringar i deklarationen? OT men hoppas någon kan svara!

Nej det ska vara midsommar som gäller...

• Maliinka

Superstarfia skrev 2010-04-26 20:57:42 följande:
      Nej det ska vara midsommar som gäller...

Okej, tack för snabbt svar

• Sebastiána

Blä. Har fått världens kvarskatt!

• Jmms

Superstarfia skrev 2010-04-26 20:53:44 följande:
      fast hur kan de bli så mycket? man får ju bara tillbaka 30% av de resekostnader man drar av för...

Då vi båda två jobbar 40 mil hemifrån.

• Flodis Hjärtat

Åh..saftigt. 80 000 kr hade ju inte suttit fel! Men jobbigt att bo och jobba så långt ifrån.

Tillsammans får vi 46.000 kr och det är ju inte lite heller men det finns som sagt alltid hål att stoppa dem

• Maliinka

I samma anda då... Någon som har koll på när slutskattebeskedet kommer?

• Flodis Hjärtat

Jag fick mina pengar precis nu, på kontot. fanns inte där i morse men nu så!! Tjohooo!!

• KatjaB

najs.. nu hade sambon fått pengarna insatta på kontot

• Maxiander

Inga skattepengar tillbaka för mig inte. Men men... Härligt med extra bröllopskassa lagom till sommaren :)

Någon annan som är beroende av bröllopstidningar?

Idag var första gången sedan förlovningen som jag faktiskt inte köpte en ny bröllopstidning, annars får jag gärna cravings så fort jag ser någon jag inte redan har...

www.maxiander.se/

• HappyE

Yes!!  22.000 för mig, ca 4.000 för BM. Skönt!

• fibobs

inte mycket men lite kosing kom på kontot idag!! Tjohoooo

• Bellson
    Maxiander skrev 2010-06-08 20:21:11 följande:
    Inga skattepengar tillbaka för mig inte. Men men... Härligt med extra bröllopskassa lagom till sommaren :)   Någon annan som är beroende av bröllopstidningar? Idag var första gången sedan förlovningen som jag faktiskt inte köpte en ny bröllopstidning, annars får jag gärna cravings så fort jag ser någon jag inte redan har...   www.maxiander.se/
    Åååh.. jag älskar bröllopstidningar!  Jag var i Paris i April och köpte på mig typ 10st! JAg förstår inte ett ord vad som står i dom.  Men det e ju underbart att bara titta på bilderna! Jag har tyvärr inte hittat så många svenska bröllopstidningar! Har du några tips?
Svar på tråden Tillbaka från skatten?