• Mia 77

Juli 2010

Hittade ingen ny tråd för oss, så jag gjorde en. Har någon annan redan gjort det så kan ni väl bara länka i denna.

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • aikidoaasa

Känner mig så glad... det är mindre än 2 månader kvar nu till att vår månad kommer och tiden dit kommer att gå så himla fort.

Det känns bra att det mesta redan är fixat så att man slipper ha hela stressen med de sakerna när det närmar sig.

• rosesarered

Tack! Jag börjar gilla ringen mer och mer nu. Kände mig lite missnöjd med den i början men nu sen jag bekantat mig med den så gillar jag den mycket helt plötsligt! måste ha fått lite väl mycket brudgriller i huvudet

Jag är urkass på diamanter och smycken men stenarna är 0,02*10 på sidorna och i mitten 0,13ct.

Nån som är bra på detta och kan säga något om ^, bra eller dåligt?

Korallbruden, 

Wow en hel storlek! Fram med chokladkakorna alltså

kärleken,

hmm tack måste testa snart med nån bild om jag får det att fungera. Mm håller med om att det lätt blir att man behöver mera ögonsmink om man har glasögon. Ett tips om du är ovan linsanvändare är att du har med dig fuktande ögondroppar på bröllopsdagen, iallafall jag hade lätt att få torra ögon efter en lång dag med linserna. 

Ja dendär budgeten också,
    vi betalar själva. Men vi har fått bidrag från min mamma som betalade min klänning (8000 kr) och sedan har min pappa lovat att betala hälften av fotografkostnaden som bröllopspresent.
    Annars betalar vi allt själva med sparade pengar. Vi hade från början en budget på 100tusen. Tyvärr så ser det ut som att vi kommer att spräcka den. 
    Har lite ångest över att det blir så mycket pengar eftersom vi inte på något vis är rika och vi bor bland annat i en liten etta. Så egentligen hade vi kunnat lägga pengarna på en större lägenhet/renovering. Men nu vill vi gifta oss och ha ett (för oss) stort bröllop och unna oss det. Större lägenhet kommer förhoppningsvis efter bröllopet.
  • Kärleken9

Ja sno idén ni med limen, tycker den är läcker och fräsch. Ingen aning om hur länge blommorna står men över en middag torde de väl göra.  

Vi blir sponsrade med middag och dryck av våra föräldrar som splittar det. Annars hade vi aldrig haft råd, är sååå tacksamma, jag är studerande, 2 barn, villa, bil men nu löste det ju sig.  

Tårtan blev bestämd idag  moussétårta på hallon och blåbär. Blir nog somrigt och gott.

• JollyO

Har varit och köpt klänningsgarderom och ljusslinga idag. Ljusslingorna kommer bli så fina på festlokalens uteplats!

Min vän är min och jag är hans
  • sajberpillan

vi får maten bekostad av mina föäldrar och transport fixar hans pappa. Jag frågade om de kunde tänka sig att hjälpa till att laga maten ( då de kommer till oss 1 vecka innan) men de betalade hellre så då fick det bli så.
    KLurar på frisyrer...vill ha något snyggt, klassiskt, men samtidigt lite tuffare och helst som man kan göra hemma. Har lockigt hår så tycker det är rätt trist = vardagsfrisyr för mig.

• FiaLottaoälsklingen

blommorna står sig bra i limen, beror naturligtvis på vilken sorts blomma och när den sattes dit men frukt är faktiskt väldigt bra som "vasar". Har sett flera dekorationer och även brudbuketter där basen består av apelsin, gurka, lime och äpple. riktigt bra ide!

vi betalar det mesta själva, mina föräldrar står för min brudklänning men annars tar vi det själva, durt men värt det. vi har ingen jättespecifik budget men hoppas hamna runt 80 000. maten och spriten är de dyraste posterna för vår del men vi vill satsa på en riktigt bra och härlig fest.
    =)

• KatjaB

rosesarered skrev 2010-05-02 14:38:05 följande:

om det är bra eller dåligt beror ju på klarhet o kvalité på stenarna. Men oftast är så stora stenar antingen TW VS eller VSI, vilket ska vara helt okej. Man ser inga inneslutningar. På stora stenar är det ju viktigare med klarhet osv, eftersom det då kan synas mer. Mina stenar är TW VS och på dem är det helt omöjligt för ett otränat öga att ens se några inneslutningar med lupp.  

• Korallbruden
    JollyO skrev 2010-05-02 13:16:55 följande:
    Oh, det låter som att ni är täta! Bra jobbat att spara ihop allt själva. Men varför har ni inte med ring och fotograf i budgeten för bröllopet? Jag är student men vi ville hellre gifta oss nu än vänta tills jag fått jobb. Sen skulle jag gärna anlita en dyr fotograf, gifta mig på ett slott mm men detta känns  som "vi" ändå. Vi har mååånga bekanta som kommer att hjälpa till vilket är roligt. Kock, fotograf, servering, chaufför, musiker mfl. Mycket trevligt!
    Inte täta... sparat länge... och det var länge sedan vi var studenter. Vi har inte heller lyckan av att ha vänner som är användbara till bröllops sänkning av budgeten. Dom är grymma på data, vatten rening och sälja saker och det hjälper inte hår, naglar, mat osv . Vi tillhör "dom där" 35 åringarna som inte skaffat barn och gift oss för än nu... bara jobbat och jobbat...
    Vår stora dag =3 juli 2010
  • CeKe

Mmm, vår plan var att stå för rubbet själva. Mina föräldrar vill dock ha ett finger med i spelet genom att hjälpa till och har stått för klänningen, lokalen (2000 kr) och städningen av lokalen. Sen är det mamma som kommer baka tårtorna (kommer antagligen ha en typ tårtbuffé) och jag tvivlar på att vi kommer få ge föräldrarna pengar till dem V

Men sen har vi ju vänner och släktingar med helt rätt yrken och intressen för allt som hör bröllop till, vilket är helt suveränt och det håller garanterat ner kostnaden!

Ledig idag, så nu ska jag ner och förhoppningsvis lyckas få båten än lite mer färdig! Lite nervös för dagens projekt.. ska plasta en balk.. men det ska nog förhoppningsvis gå vägen. På lördag blir det sjösättning! Ska bli sååååå skönt att få båten klar!

Svar på tråden Juli 2010