• Mia 77

Juli 2010

Hittade ingen ny tråd för oss, så jag gjorde en. Har någon annan redan gjort det så kan ni väl bara länka i denna.

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • rosesarered

JollyO,

Vilken fiin klänning! verkligen jättefin, älskar spets en annan fråga, var har du hittat den vita lyktan i ditt galleri? Har varit ute efter såna ett tag till vårt vardagsrum. 

Ceke,

ingångsmusik vill vi ha Ronja Rövardotter men har inte fått tummen ur än och mailat youtubepersonen. Jag har inte så bra koll på ingångsmusik förutom den klassiska Mendelsohn då.

men kolla på kyrkomusik.se hehe

Eriane, 

nu måste du avslöja vilka 2 affärer i Stockholm säljer bh:ar som ger riktigt bra lyft! Jag ska nämligen bege mig ut på underklädesjakt i helgen.

• rosesarered

En liten rolig historia:

Jag och fästmannen pratar om att jag måste hitta underkläder till bröllopsklänningen.

Han: Med risk för att låta som en tjejkompis men det är väl bra att ha praktiska underkläder till bröllopsklänningen? 

Haha, han är bara för söt, min "tjejkompis"  

• idajohanna82

Hej igen alla... det var ett tag sedan jag skrev här! Var och provade klänningen som kommit härom dagen, och blev besviken... Hade fastnat för den eftersom den satt så bra, men när den kom satt den inte alls så bra. Och hon i affären sa att den inte skulle bli bra om man sydde in den så istället skulle jag ha tejp i urringningen. Men jag ville ju att den skulle sitta som den jag provade! Skillnaden var att den här var större i bysten så jag fyllde inte ut ordentligt, inte ens med "tjock" bh. Det blev ett glapp mellan hud och klänning. Sen ringde jag tillbaka efter några dagar och då hade hon jämfört med prov-exet och sade att det skiljde en halv cm, så det skulle hon sy in. Det låter väldigt lite... men men vi får se... Känns inte roligt iaf! Och prov-exet hade de sålt till någon annan. 

• JollyO
    rosesarered skrev 2010-04-30 15:23:45 följande:
    JollyO, Vilken fiin klänning! verkligen jättefin, älskar spets en annan fråga, var har du hittat den vita lyktan i ditt galleri? Har varit ute efter såna ett tag till vårt vardagsrum.  Ceke, ingångsmusik vill vi ha Ronja Rövardotter men har inte fått tummen ur än och mailat youtubepersonen. Jag har inte så bra koll på ingångsmusik förutom den klassiska Mendelsohn då. men kolla på kyrkomusik.se hehe Eriane,  nu måste du avslöja vilka 2 affärer i Stockholm säljer bh:ar som ger riktigt bra lyft! Jag ska nämligen bege mig ut på underklädesjakt i helgen.    
    Tack! Spets var ett måste för mig, i övrigt ville jag ha den gansla enkel så att de skulle lyckas där borta i Hong Kong. Lyktan är från Hemtex. Fanns i två storlekar och den på bilden är den större. Typ 199 och 149 kr.
    Min vän är min och jag är hans
  • Eriane

rosesarered Gustav Mellin eller Oscar kanske tror jag dom heter...ligger i alla fall på Västerlånggatan i gamla stan,. Det är en väldigt liten butik

Den andra vet jag inte vad den heter och kommer inte ihåg vad gatan heter men går du upp mot vasagatan från T-banan (vid Mcdonalds) och går till höger kommer du att komma till en Jensens böfhouse gå upp sidogatan där så ligger den nästan direkt till höger, också en liten butik.

idajohanna82 Hoppas det löser sig med klänningen man vill ju verkligen inte att något ska gå fel där.

Nu ska jag gå och sova Var bara inne på BT en kortis efter att vi kom hem från brasan, synd att det duggade hela tiden men hade roligt ändå

Kramisar

• mountainleaf

Halloj igen!

Dagens BRA!
    Idag har jag köpt ett par NYA bröllopsskor på Tradera för det facila priset 199 kronor. Nypris 1099. Även om jag har ett par skor så tyckte jag att det kan vara bra att köpa ett par till...man vet ju inte vilka som passar bäst;) De första jag har sitter lite tajt över fotvalvet och blir lite kasslervarning..hehe.

Dagens SKIT!
    Jag hade ju beställt 80 chokladhjärtan med guldfolie på från Calligraphen och de hade supersnabb leverans!!
    MEN, 35 av de hade blivit transportskadade och går inte att använda. Jag kanske är kinkig men hade det varit några enstaka som gått sönder så hade jag inte sagt nått. Jag tog ju några fler än vad jag behövde;) Man vet ju inte!
    Jag mailade nyss till dem så jag får väl se hur det går?!

• Casmel

Idag vart det en tur till Ikea för att köpa vaser men ack faen när man väl skulle ta sig tid och råd att köpa så fanns det 6 st och på utgående sortiment så inget dom skulle få in igen Usch va sur jag blev...
    Slutade med en tur till Nisses och där hittade vi ovanligt stora snygga vattenglas 15kr/st som vi ska ha som vaser på borden så det vart skitbra ändå tillslut

Ska förresten fundera lite mer ang. brudbuketten...har tänkt så himla mycket på dom cremefärgade rosorna så jag tror mitt huvud sprängs Vill nog inte ha creme färgade...Blir nog babyrosa, gammeldags rosa och lila med pärlor istället...Det kommer nog bli jättebra! Nästan som bilden i galleriet...
    Vi inhandlade canvas tavlorna oxå idag som gästerna ska få måla på medan vi fotograferas...Ska sätta mig nu o kika runt på färg...Någon som har tips på billig färg till canvasmålning???

• KatjaB

casmel: akrylfärg torkar väldigt fort.. det är tjockt också så det blir ju lite åt oljemålningshållet att måla med pensel.

har ni haft en trevlgi valborg? vi var hos ett par kompisar som har barn i samma ålder som våra. Så kul att de nu helt plötsligt börjat leka med VARANDRA, tidigare kunde han lika gärna ha varit en mås, badboll eller en sten. Astrid brydde sig inte alls om någon annan än sig själv, haha.
    O så har vi hållit på med trycksakerna till bröllopet idag, och det blir så bra! Vi ska ha en filmaffisch på oss, o har fått en av veckorevyn bilderna högupplöst av fotografen som vi lagt till titel, huvudpersoner o annan text på. Ska bli riktigt spännande att få se den sen när den är tryckt

och så har vi fått hem våra khom loy lyktor. Har tio st, tänkte ju först ha en per sällskap, men de är ju väldigt stora.. vad tror ni? behöver vi ha fler än så?

• KatjaB

jolly: din klänning är väldigt lik den jag tittade på innan jag ens provat några klänningar, just med spetsen och halsringningen. Den var jättefin!

• sarahkka76

Hej! Här är man i en bebisdimma som är svår att komma ur, men trots det så måste vi sätta igång för att hinna med. Har mailat juvelaren och där jag ska köpa klänningen för tidsbokning och vi har fyllt i blanketterna för hindersprövning och efternamnsbyte som vi ska posta imorgon eller på måndag. Det är de bitarna som är mest bråttom med iaf.

Hur går det för er? Hinner inte läsa alla dessa sidor sedan flera dagar tillbaka...

Svar på tråden Juli 2010