• Mia 77

Juli 2010

Hittade ingen ny tråd för oss, så jag gjorde en. Har någon annan redan gjort det så kan ni väl bara länka i denna.

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • mountainleaf

På lördag ska jag och sambon till Vingåkers outlet för att leta kostym! Min syster ska följa med och tvinga honom prova sånt som han aldrig skulle prova annars;) hehe, hon kan ta honom bättre i affärer än vad jag kan...hihi

Det ska bli spännande att kolla hur det ser ut där. Har nån av er varit där och kan rekommendera nått?

• sajberpillan

idag har vi träffat vår VF, hon var supertrevlig och gillade vårt upplägg. Så nu är det klart i stort.
    Vi fick också klartecken från den nya superfina lokalen där vi tänkt vigas. Det kommer att bli superbra det också. Känner mig så nöjd med dagen. Idag har flera saker fallit på plats och det är så skönt.
    Det finns mycket kvar att göra, men ikväll ska jag bara njuta.

• NightElf
    KatjaB skrev 2010-04-27 20:49:23 följande:
      fin frisyr! vad tänkte du att du skulle ha i mer än slöja? blommor eller tiara? Själv tycker jag en sån frisyr är väldigt fin utan hårblommor och bara med slöja och kanske nån söt tiara/krona på huvudet
    Ja tiara är det jag funderat mest på, sen började jag tänka på att blomma kanske är fint men som du säger är nog tiara bäst kanske.. haha beslutsångest..
  • JollyO

Idag har jag varit i Tyskland och handlat vin mm till bröllopet. Det tog exakt hela dagen och jag är helt slut. Kan rapportera ytterligare om fynd imorgon :) Natti natti!

Min vän är min och jag är hans
  • Eriane

Ujuj...Handlade skor för 2000 häromdan, visserligen inte bara bröllopsskor utan 2 par arbetsskor till m2b ett par vardags till mig samt ett par till dottern... Känns skönt att ha skorna fixade det var tuffaste nöten för oss eftersom båda har svårt att hitta skor. M2b kommer att ha vita seglarskor och jag...wait for it...vita badtofflor *garv* Det var dom ända skorna som jag kunde få på fötterna utan att det var extremt obekvämt. Som tur var är det lite elegantare modell med spännen istället för kardborrband sen har dom ca 3 cm kilklack och vit sula Hoppas det blir bra. Idag ska jag betala och beställa tärnklänningen. Sen när nästa pengaomgång rullar in på fredag ska jag betala fotograf och ev lite till stylisten. Hon är ju så söt ger rabatt och delar upp betalningen runt bröllopet bara för att hon ville att jag skulle få råd med hudvårdsprudukter för att hyn ska vara perfekt till bröllopet

Kul att läsa att det går framåt för resten av er.

/kram

• KatjaB

JollyO skrev 2010-04-28 00:50:15 följande:
    Idag har jag varit i Tyskland och handlat vin mm till bröllopet. Det tog exakt hela dagen och jag är helt slut. Kan rapportera ytterligare om fynd imorgon :) Natti natti!

vad gick allt på? vi ska till tyskland snart o handla vi med

• KatjaB

vi bor ju i örebro så vi har åkt till vingåker några gånger.. det är ju inte så långt. Det finns massor av fint där, och det är uppdelat i märken så att det blir lite "butikskänsla" när man går och tittar efter ett visst märke, sen har jag för mig att det fanns skjortor o sånt bara upphängt på stänger i mängder, så där var det bara att leta som en tok. Man kna fynda iallafall. har själv hittat snygga skjortor och kavajer från tiger och mexx för 100-200 kr.

• Kärleken9

Ceke: SJÄLVKLART ska du ha den bukett du själv känner för. Jag ska själv ha stora vita kallor över armen, som du KatjaB pratade om, kommer bli fint. Jag brukar tänka att eftersom buketten är enkel så kanske man vid något tillfälle, kanske bröllopsdag i framtiden, kan unna sig att köpa den blomman igen. Ja inget brudbukett så klart men ändå. Håller också med om att man nog inte ska försöka tänka på vad gästerna förväntar sig. Är ju er dag och ni ska göra som ni känner och vill. =) 

JollyO: Jag är också nyfiken på er tysklandsresa, eftersom även vi ska inhandla där. 

Här är det just nu stiltje. Ska shoppa kostym denna månad åt sambon och ev också beställa ringarna. Fattas skor åt m2b också. 

Jag har inte provdukat men tror att det ska bli bra ändå. Jag har inte alla saker här hemma utan en del av det är redan nere i Halland. 

• JollyO

Tyskland - Reseskilldring :)

Jag åkte till Puttgarden med en kompis som också ska gifta sig så vi delade på bränslekostnad och färjebiljetten. Det tod sju svåra år ner men vi tajmade färjorna bättre på hemvägen.
    Jag hade varit väldigt noggrann och kollat igenom allt jag skulle ha innan på hemsidorna för både Calles och Scandlines samt gjort förbeställning hos Calles på allt jag visste i förväg - jättesmidigt! De hade plockat ihop allt och så fick man det utkört på pall till bilen. Kostade inget extra. Rekommnderas starkt! Sen var det några grejer som var billigare på scandlines och de hade jag skrivit upp på en lista så jag visste vad som skulle handlas. Jag hade även förbeställt 42 vinflaskor på Scandlines eftersom jag ville vara säker på att de fanns inne. Det var flera grejer på scandlines som inte fanns inne och då speciellt bland sortimentet av speicalöl, det var ytterst få av de 100 sorterna som de påstod fanns som de hade inne.

Scandlines har en grej att om man åker tillbaka inom tre timmar efter avgången från Rödby så får man tillbaka 250 dkk i värdekupong eller 150 dkk i kontanter, vilket innebär att man då får tillbaka en femtedel av färjebiljetten. Men har man inte förbeställt hinner man inte eller får stressa. Scandlines bordershop är så himla storoch oöverskådlig! Calles gillar jag bättre.

Mina tips:

Kolla på hemsidorna och speciellt "Tillbudsavis" Jämför och notera Förbeställ allt som går Ta upp beställningar på tex starksprit, bib, öl eller mindre skrymmande saker och sälj vidare för att få ihop pengar till färjebiljett ev betala hela resan. Ta med mat att äta på färjan. Äcklig dyr mat där!

Länkar:

www.calle.dk/

www.border-shop.dk/

• JollyO
    KatjaB skrev 2010-04-28 07:37:41 följande:
      vad gick allt på? vi ska till tyskland snart o handla vi med
    Haha, det gick nog på 10000 för allt. Tur att allt inte var till mig. Mamma, pappa, kompisar, svärfar med flera ska också få en del av kakan! Hoppas på att de frågar mig när de är nere nästa gång.
Svar på tråden Juli 2010