• Mia 77

Juli 2010

Hittade ingen ny tråd för oss, så jag gjorde en. Har någon annan redan gjort det så kan ni väl bara länka i denna.

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • mountainleaf

Idag var jag hos blomsterhandlarn och skulle prata blombukett. Hon gav inte såå proffsigt intryck...krafsade ner lite på en lapp och satte den på en överfull anslagstavla. Nåja, hon lovad iaf att kolla upp mina blommor och skulle återkomma.
    Hon hade jättemånga bra ideér men jag vill ha limegröna gerberor! Men det kanske inte fanns och var tvunget att beställas...Jaha? Tyckte jag. Då är det väl bara att vänta och se..

• KatjaB

mountainleaf: jag tvivlar på att det finns limegröna gerbera faktiskt.
    Finns en vit som slår lite i creme/grönt har jag för mig dock.

Sista setet med tygprover kom idag och de var nog faktiskt bäst. Lite tjockare tyg och aningen mörkare brun. Hoppas på att simon väljer mullvad som jag gillade bäst.

Vi har hållit på och tjafsat här hemma om tapeter halva dagen, hehe. Eller tjafsat och tjafsat, men vi kommer inte överens om vad vi ska ha. Jag vill ha något i vardagsrummet som påminner om hubertusjakt och engelska bibliotek. Simon vill ha "nåt popigt" *suckar*

• JollyO
    mountainleaf skrev 2010-04-29 20:52:19 följande:
    JollyO: Men jag tyckte klänningen var jättefin ändå! Men det blir väl svårt att skicka tillbaka den för att de ska ta bort några pärlor? Hade du köpt den i Kina?
    Den är fortfarande kvar på fabriken! Jag bad dem skicka kort för att jag skulle få godkänna den.

KatjaB skrev 2010-04-29 19:37:56 följande:
    fast om man åker via danmark så är inte färjan så dyr.. det är mycket kortare tur.
    Vi åkte ju via Danmark! Först Helsingborg-Helsingör och sedan Rödby-Puttgarden. Eller vet du någon billigare väg?
    Min vän är min och jag är hans
  • CeKe

JollyO: Jag tycker den var jättefin, men är den fortfarande kvar på fabriken och de har struntat i att du inte ville ha pärlor, skulle jag be dem ta bort dem, om jag var du... Men hur som är den riktit fin

Jag o Kece pratade hans kläder över middagsbordet. Han har inte börjat fundera över dem än, men sa att jag kunde vänta mig att han kommer ha nån detalj som ingen annan brukar ha. Spännande! Litar dock fortfarande fullt på honom!

Annars står bröllopandet rätt still. Borde sätta mig och sy de sista servetterna och löparna. Trodde de var klara, men börjar inse att varenda kotte (typ) tackar ja till inbjudan! Hade nog inte riktigt väntat oss det...

Musiken i kyrkan/ eller i a f in/utmars.. är ni klar med den? Alltså in- och utmars? Vi funderar på Annies song som inmars (hade den på förslag till solosång, men blev en annan) och vill ha nåt lite gladare o kul till utmars, men vet inte riktigt vad.. Har ni några förslag? Och säg då inte att jag ska kolla på kyrkomusik.se, för den har jag letat igenom om och om igen

Ni som ska ha kyrkligt bröllop.. vilka psalmer ska ni ha? Vi funderar på standardsommarpsalmerna En vänlig grönska och i denna ljuva sommartid.. De har ju inte så mkt med bröllop att göra, men personligen tycker jag det är rätt trist med psalmer som ingen kan och då enbart kantorn sjunger..

• KatjaB

JollyO skrev 2010-04-29 21:08:11 följande:
    Vi åkte ju via Danmark! Först Helsingborg-Helsingör och sedan Rödby-Puttgarden. Eller vet du någon billigare väg?

jahaa... simon påstod att det var någon annan färja ni måste tagit.. äh, han har väl ingen koll Men man betalar väl per bil och inte per person? så är man flera så blir det väl inte 1000 kr per person?

• JollyO

Katja: Ja man betalar per bil. 995 kostar en dagsturbiljett om man köper den online. Men jag tror att de höjer priserna till sommaren. När vi åkte på bilsemester betalade vi 2000 för samma färja men då åkte vi ju inte över dagen förstårs.

Nu har jag mailat och sagt att de ska skicka klännignen bara. Dags att börja hårdbanta snart :) Längtar tills den kommer!

Min vän är min och jag är hans
  • KatjaB

JollyO skrev 2010-04-29 22:32:21 följande:
    Katja: Ja man betalar per bil. 995 kostar en dagsturbiljett om man köper den online. Men jag tror att de höjer priserna till sommaren. När vi åkte på bilsemester betalade vi 2000 för samma färja men då åkte vi ju inte över dagen förstårs. Nu har jag mailat och sagt att de ska skicka klännignen bara. Dags att börja hårdbanta snart :) Längtar tills den kommer!

ok, ja men då är det ju lugnt.. vi bor ju i örebro så det är ju en bit att åka. Men S åker med sin styvpappa o hans kompis, så de skulle ha någon större bil eller ett släp så att alla får med vad de vill. delar på bensin o färjebiljett. Så då kommer vi ju ner i pris litegrann

• Eriane

Vi kommer att gå in till Lucky med Jason Mraz och Colbie Caillat. Inte så traditionelt men passar oss. Har inte kommit på vad vi ska ha ut än. Vill ha något svängit som samtidigt talar om vad vi känner...svårt, svårt...Psalmer blir Nu är det härligt att leva & Över berg och dal Vår präst rekomenderade att ta sommarpsalmer eftersom fler kan dom än bröllops psalmerna

JollyO: Tycker klänningen är jättefin men vill du inte ha pärlorna ska du så klart be dom ta bort dom. Du måste själv känna efter

Mountainleaf: Har också svårt med proffesionalist på florister fast på ett annat sätt  *suck* Varit hos flera stycken och bett om tips på vad jag kan ha för blommor i min bukett (har tropiskt tema) och får till svar njae...jag vet inte...öh...osv. Min mamma som bara har varit lärling och det dessutom för över 30 år sedan kunde tipsa om fler blommor än floristerna kunde...Undrar vad dom lär ut i skolorna idag... 

Glad att jag har en bra sak med underklädesval. Kommer förhoppningsvis inte behöva BH ska få insydd i klänningen, men även om jag behöver en så är det väldigt låg efterfrågan på min storlek, har F-G kupa fast det är klart...vet bara om 2 butiker i Sthlm som säljer BHar som ger riktigt bra lyft...

• Kärleken9

Vi ska ju ha säckpipa så det blir scotland the brave till inmach, dock sänkt tempo, och Highland cathedral till utmach. Psalmer vi ska ha är 200, den ljuva sommartid och nr 411 som jag nu inte minns namnet på. Är en nyare psalm men lätt ändå.  

jollyO: Oj 2000 spänn jag tyckte att 1000 räcker gott och väl! Sånt måste man ju också räkna in om det bär sig eller inte! 

Korallbruden: Bra tips!

Såg i tidningen idag specsavers har erbjudande om att prova Linser för 1:- imorgon så jag ska nog ta mig en tur dit.

• Korallbruden

Har varit en bridezilla idag beställde skor och fick höra att det hade blivet problem så jag har köpt extra skor idag...

Vår stora dag =3 juli 2010
Svar på tråden Juli 2010