• Bettertogether

Bröllop 2010 del 10

En efter en blir vi gifta här i tråden! :D Det är vårt år nu!! :D

2010-tråden (det saknas säkert många nya här på listan! Men ni kan inboxa mej till nästa tråd så kommer ni med från då! :) )

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 9: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3615772.html
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.htm...
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.htm...
    Del 6:www.brollopstorget.se/Foru m-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.htm...

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 10
  • Vi 3

giz83 skrev 2010-06-04 09:18:04 följande:
    hörrni tjejer...ja tror inte att ja har sagt det här...=) jag ska få en gastrik by pass operation iår!!!! den 16 juni är första mötet sen är det 22 o 29 också!!! jag är sååå glad över det och det känns som om det är det enda rätta för mig, för jag håller på att utveckla diabetes typ 2 och har jätte jätte svårt för att gå ner i vikt på egen hand. men nu ska jag få hjälp med det. och jag vet att det är många som tycker att det kan vara en lätt väg ut...men för mig är det verkligen inte det, det är min sista utväg!!! och när jag var hos min husläkare i februari så tänkte jag att det kommer säkert att ta ett par år innan de hör av sig, men i fredags så fick jag hem en kallelse till de första mötena...!!! jag är verkligen helt salig när det gäller det här och jag vet att det inte handlar om bröllop, men jag känner att jag ville dela med mig av det här iaf...=) och som jag förstår så kommer jag att kunna få välja op dag själv...så då kommer jag lägga den efter bröllopet, för jag vill ju inte vara nyopererad på bröllopet, och jag vill ju kunna äta vår underbart goa mat som vi ska ha.och kunna njuta av dagen...för när man har gjort operationen så är det flytande föda som gäller i ca 4 veckor, sen är det puréer efter det och sen jobbar man sig sakta fram till att kunna äta riktig mat...men jag är såååå lycklig över att det har gått så fort, men jag tror också att det är för att jag håller på att utveckla diabetes som det gått så fort...för tittar man på mig så ser jag inte så himla stor ut...utan det är rätt bra "utportionerat" över mig, men jag har ändå en 45 kg övervikt så det är rätt mycket....pheww...nu har jag fått det sagt också...=) tack för att ni "lyssnade"...=)

Oh va härligt!! Du har redan fått det bestämt eller ska du på bedömning? Jag ska hålla tummar och tår för dig!

• lillalyckan
    giz83 skrev 2010-06-04 09:18:04 följande:
    hörrni tjejer...ja tror inte att ja har sagt det här...=) jag ska få en gastrik by pass operation iår!!!! den 16 juni är första mötet sen är det 22 o 29 också!!! jag är sååå glad över det och det känns som om det är det enda rätta för mig, för jag håller på att utveckla diabetes typ 2 och har jätte jätte svårt för att gå ner i vikt på egen hand. men nu ska jag få hjälp med det. och jag vet att det är många som tycker att det kan vara en lätt väg ut...men för mig är det verkligen inte det, det är min sista utväg!!! och när jag var hos min husläkare i februari så tänkte jag att det kommer säkert att ta ett par år innan de hör av sig, men i fredags så fick jag hem en kallelse till de första mötena...!!! jag är verkligen helt salig när det gäller det här och jag vet att det inte handlar om bröllop, men jag känner att jag ville dela med mig av det här iaf...=) och som jag förstår så kommer jag att kunna få välja op dag själv...så då kommer jag lägga den efter bröllopet, för jag vill ju inte vara nyopererad på bröllopet, och jag vill ju kunna äta vår underbart goa mat som vi ska ha.och kunna njuta av dagen...för när man har gjort operationen så är det flytande föda som gäller i ca 4 veckor, sen är det puréer efter det och sen jobbar man sig sakta fram till att kunna äta riktig mat...men jag är såååå lycklig över att det har gått så fort, men jag tror också att det är för att jag håller på att utveckla diabetes som det gått så fort...för tittar man på mig så ser jag inte så himla stor ut...utan det är rätt bra "utportionerat" över mig, men jag har ändå en 45 kg övervikt så det är rätt mycket....pheww...nu har jag fått det sagt också...=) tack för att ni "lyssnade"...=)
    Wow grattis! Min bästa vän ska också få en, hon har väntat rätt länge och de har gjort en massa bedömningar och hon var tvungen att testa en massa grejer innan men nu är det äntligen dags för henne också. Men det är rätt läskiga grejer det där...
  • giz83

vi 3: jag vet inte om det är så att det ska göras en bedömning överhuvudtaget...utan ska på info möten nu den 16, 22 o 29 juni....sista mötet är med kirurgen o som jag har förstått så är det dels för att bestämma datum, men sen få svar på frågor å sånt...

lillalyckan: va kul för din vän! =) men vad jag förstår så är de människor som iövrigt är friska och inte har någon sjukdom som är på väg att utvecklas så måste de gå på en massa bedömningar och testa sig fram för att se om det verkligen inte finns nått mer de kan göra innan de opereras...

jag är verkligen sååå himla glad över att det har gått så pass fort som det ändå har! som du lillalyckan skrev att din vän fått vänta o göra massa tester osv osv...jar är verkligen glad över att ev slippa de....=)

• EnilemmE

giz83: Grattis!! Jag har en jobbarkompis som gjorde en gastric i december och det har gått jättebra för henne!

• EnilemmE

Igår fick vi förresten hindersprövningen tillbaka och det är grönt ljus!

• Tausen

Bettertogether skrev 2010-06-03 21:43:00 följande:
    Huujedamej!!! Nu är det inte många dagar kvar! 15 Dagar bara!! Och det är ju hur lite som helst!

ja veeeet! Börjar faktiskt bli lite nervös nu...

• maj2010

Vad spännande för er som ska gifta er snart! Jag lovar, det kommer att bli en fantastisk dag! Glöm inte att njuta av varje minut!

Själv är jag inte inne här så ofta sen vi gifte oss. Är faktiskt lite mätt på allt som har med bröllop att göra nu... Så här efteråt är det en del praktiska grejer att fixa. Vi har precis betalat den sista fakturan (vi klarade oss nästan inom budget!) och gått igenom alla presenter och skrivit upp vad vi fick av vem. Nu har vi börjat fundera på tackkorten och ska försöka beställa dem så snart som möjligt.

Häromdagen kom ett papper från Skatteverket om att jag bytt namn, så nu ska här skaffas nytt id-kort, pass, körkort, bankkort... Puh!

• Martinaa

Tjoho! Kikar bara in här lite snabbt. Imorgon smäller det! Fint väder får vi ju i alla fall! :)

Naglarna är fixade, borden är dukade, klänningen inlämnad hos frisören och mannens kläder är hämtade. Jag tror vi är redo för morgondagen nu...!

• KatjaB

grattis giz! vad kul för dig, har en jobbarkompis som kommer få operation men som måste gå ner lite själv på egen hand först. Så han kämpar mycket med vikten.
    tror du gör rätt i att lägga operationen efter bröllopet, det är ju ett ingrepp och du kommer antagligen vara trött och inte riktigt orka med kanske på samma sätt som vanligt, och då kan det ju vara skönt att kunna ta det lugnt och inte stressa över hur du ska hinna med alla förberedelser eller kanske passa i klänningen.

• EnilemmE
    Martinaa skrev 2010-06-04 15:31:00 följande:
    Tjoho! Kikar bara in här lite snabbt. Imorgon smäller det! Fint väder får vi ju i alla fall! :) Naglarna är fixade, borden är dukade, klänningen inlämnad hos frisören och mannens kläder är hämtade. Jag tror vi är redo för morgondagen nu...!  
    Åhh, spännande och vilket underbart väder ni får!! Stort lycka till!
Svar på tråden Bröllop 2010 del 10