• Bettertogether

Bröllop 2010 del 10

En efter en blir vi gifta här i tråden! :D Det är vårt år nu!! :D

2010-tråden (det saknas säkert många nya här på listan! Men ni kan inboxa mej till nästa tråd så kommer ni med från då! :) )

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 9: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3615772.html
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.htm...
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.htm...
    Del 6:www.brollopstorget.se/Foru m-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.htm...

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 10
  • giz83

katjab: guud va gullig du e...jag tror inte jag någonsin har köpt en present till fröknarna! men iår ska jag göra det till min sons fröken på skolan för hon har verkligen varit underbar det här året och han kommer inte ha henne nästa år...=( så det känns som om hon förtjänar nått fint, men det blir nog bara en blomma...

*kärleken är evig*
  • EnilemmE

Tar det här oxå:

Jag ska beställa mina skor idag, men jag har ett litet dilemma. Ska man beställa från Pernillas brudbutik eller Matildas Fest?? Skorna är billigare på Matildas Fest, men jag vet att de haft strul med sina skoleveranser och det verkar enklare att beställa hos Pernilla. Vad tror ni??

• KatjaB

EnilemmE skrev 2010-05-28 09:08:24 följande:
    Tar det här oxå: Jag ska beställa mina skor idag, men jag har ett litet dilemma. Ska man beställa från Pernillas brudbutik eller Matildas Fest?? Skorna är billigare på Matildas Fest, men jag vet att de haft strul med sina skoleveranser och det verkar enklare att beställa hos Pernilla. Vad tror ni??

de är från samma ställe så det borde ju ta lika lång tid. Däremot så ålde ju inte matildasfest dem ett tag, stod på deras hemsida.. men de kanske börjat med det igen? Räkna med att det tar en månad att få skorna

• KatjaB

Bettertogether skrev 2010-05-28 08:25:16 följande:
    Nejdå, inte blev jag avskräckt... eller ja, om jag ska göra det själv så blev jag det ;) Men jag försöker få tag på någon som verkligen KAN som kunde tänka sig att sminka mig :)  Jag vill inte ha något överdådigt, utan bara naturligt... men någon underlagskräm och sånt kunde jag tänka mig, så kanske man känner sig fräschare under dagen :)

ok, men har ni inget make up store eller liknande i finland? här kan man ta festmakeup, då kostar det 500 kr o man får produkter för samma summa.

giz: det verkar inte vara så många föräldrar som tar tag i saker o köper nåt gemensamt o då tyckte vi att det var kul att ge något iallafall. Förra året fick de choklad, bara som ett litet tack. Och nu hitta jag ju muggarna. Men man måste ju inte ge nåt såklart.. det är ju deras jobb. För oss så har de varit jättebra, gav plats till lilltjejen redan nu så vi fick gå före kön eftersom vi annars fått stå utan tills i höst.

• Bettertogether
    KatjaB skrev 2010-05-28 09:26:42 följande:
      ok, men har ni inget make up store eller liknande i finland? här kan man ta festmakeup, då kostar det 500 kr o man får produkter för samma summa. giz: det verkar inte vara så många föräldrar som tar tag i saker o köper nåt gemensamt o då tyckte vi att det var kul att ge något iallafall. Förra året fick de choklad, bara som ett litet tack. Och nu hitta jag ju muggarna. Men man måste ju inte ge nåt såklart.. det är ju deras jobb. För oss så har de varit jättebra, gav plats till lilltjejen redan nu så vi fick gå före kön eftersom vi annars fått stå utan tills i höst.
    Inte här i österbotten iallafall, vad jag vet om :) Möjligtvis nere i Helsingfors och där :) Annars vore ju det hur bra som helst! :) Tack för alla tips KatjaB!
  • EnilemmE
    KatjaB skrev 2010-05-28 09:23:53 följande:
      de är från samma ställe så det borde ju ta lika lång tid. Däremot så ålde ju inte matildasfest dem ett tag, stod på deras hemsida.. men de kanske börjat med det igen? Räkna med att det tar en månad att få skorna
    De har börjat få sina skoleveranser igen. Men om de tar från samma lev. så borde ju Pernilla oxå haft strul med sina skor och det har jag inte hört nåt om..

Det är ju billigare från Matilda, men det känns surt om det strular, då kanske det är värt att lägga nån extra krona.

• giz83

enilemme: jag tror som katja det är från samma ställe, så det borde ju vara samma lev. tid, men om du vet att mathilda haft problem med att leverera så kolla vad det företaget heter o sen vad pernillas heter så kanske du kan kolla upp själva företaget som levererar o se vad de säger...?

katjab: nej det är verkligen inte många föräldrar som lägger manken till och köper presenter till fröknarna, jag brukar alltid vara så stressad att jag glömmer bort det och kommer på det när det är dags för avslutning...*suck*...jag är hopplös när det gäller sånt...

men iår ska jag komma ihåg det, för hon har verkligen varit jätte bra för min son, han har utvekliats hur mycket som helst det här året och det är jätte skönt att se, han har blivit jätte duktig på matte o svenska så det är vi jätte glada för...=)

*kärleken är evig*
  • giz83

hörni tjejer förrsten...jag har hjärnsläpp...jag försöker skriva ner vad som är kvar och det här är vad jag kommit på:

Gravera ring

provduka

prova håruppsättning + smink

prata med fotograf om förslag till bilder

prova tårtor

skicka in hindersprövning + namnbyte

göra musik lista

sen då?
    *kärleken är evig*
  • maj2010

Bettertogether skrev 2010-05-28 09:30:22 följande:
    Inte här i österbotten iallafall, vad jag vet om :) Möjligtvis nere i Helsingfors och där :) Annars vore ju det hur bra som helst! :) Tack för alla tips KatjaB!

Finns det inte en kosmetologutbildning i Jakobstad? Det kanske finns nån duktig nybliven kosmetolog som kan hjälpa dig?

• maj2010

Nu är fotografen klar med våra bilder, så idag eller imorgon ska jag hämta skivan med alla bilderna på. Så spännande!

Svar på tråden Bröllop 2010 del 10