• Bettertogether

Bröllop 2010 del 10

En efter en blir vi gifta här i tråden! :D Det är vårt år nu!! :D

2010-tråden (det saknas säkert många nya här på listan! Men ni kan inboxa mej till nästa tråd så kommer ni med från då! :) )

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 9: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3615772.html
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.htm...
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.htm...
    Del 6:www.brollopstorget.se/Foru m-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.htm...

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 10
  • Sundance

Det är jag säker på att de gjorde KatjaB! Det är sådana små saker som uppskattas i vardagen. Gulligt av dig.

• KatjaB

Sundance skrev 2010-05-27 18:16:33 följande:
    Det är jag säker på att de gjorde KatjaB! Det är sådana små saker som uppskattas i vardagen. Gulligt av dig.

ja, jag blev ju hur glad som helst för min mamma-mugg fylld med godis på morsdag Så det blir nog bra

• Bettertogether

Jag behöver nog er hjälp lite... jag sminkar mig aldrig, och då menar jag verkligen aldrig. Så nu undrar jag bara vilka produkter man behöver för att få en fin hy och fin make up? Typ dagkräm, mascara osv... Ja, eller, vad behöver man egentligen????

• majsan801

Tick tack nu är det bara timmar kvar. Spelar spotify och dricker vitt vin och jordgubbar ska bara ner och stryka min klänning sen är allt klart. Tråkigt nog fick vi återbud nu på kvällen men men alla gäster får väl bara hoppa in ett snäpp ska inte låta det förstöra stämningen.

• KatjaB

Bettertogether skrev 2010-05-27 20:03:08 följande:
    Jag behöver nog er hjälp lite... jag sminkar mig aldrig, och då menar jag verkligen aldrig. Så nu undrar jag bara vilka produkter man behöver för att få en fin hy och fin make up? Typ dagkräm, mascara osv... Ja, eller, vad behöver man egentligen????

smör in dig med en dagcreme först, annars kan det lätt bli lite torrt och "kakigt" när allt kommer på.
    Jag brukar göra så om jag sminkar mig till fest att jag först täcker blemmor och under ögonen och under brynen med ett täckstift av något slag. Lumene har en som är rätt billig som jag tycker funkar bra. det är en rund burk som kostar typ 60 kr. Om du vill ha rn riktigt bra så har ysl en "penna" i guld som är suverän och reflekterar bort från blemmorna/ det mörka. Den kostar runt 250/300 kr dock så den är ju lite dyrare.
    Sen ska du ha en underlagscreme, jag kör med make up stores men använder ibland maxfactors grejor.
    efter det puder. det är bra att ha ett transparant löspuder som ser vitt ut i burken, för det smälter bra ihop med hyn och lämnar inte fläckar heller på kläder o så.
    Efter det forma och markera bryn, sminka ögonen, (pudra löspuder under ögonen innan du börjar så är det bara att borsta bort sen när du är klar, så slipper du få sot på kinderna). jag brukar använda tre eller fyra ögonskuggor. En bas som är hudfärgad nästan som man har över hela ögonlocket och upp till brynen. Sen en highlighter som man har under brynet och på ögonlocket. Och en eller två olika mörkare i bruna eller grå nyanser. Tänk på att tona ut ordentligt.
    Kajal på övre fransraden och en liten bit på insidan av nedre fransraden (längst ut på ögat) gör att du får lite mer sug i blicken.
    Böj ögonfransar och ha en mascara som är vattenfast. Jag gillar maxfactor strech, men det finns ju massor.
    Till sist borstar du bort pudret du hade under ögonen och har på ett rosigt rouge på kinderna.
    Och så lite läppglans kanske..

Det finns kanske någon här som är bättre på smink o allt, men det är så jag gör iallafall, o det håller hela kvällen.

Sen kan man köpa såkallad primer som man ska ha innan man tar på underlagscreme o så för att det ska sitta bättre, själv har jag aldrig använt nåt sånt

• Bettertogether
    KatjaB skrev 2010-05-27 21:23:34 följande:
      smör in dig med en dagcreme först, annars kan det lätt bli lite torrt och "kakigt" när allt kommer på. Jag brukar göra så om jag sminkar mig till fest att jag först täcker blemmor och under ögonen och under brynen med ett täckstift av något slag. Lumene har en som är rätt billig som jag tycker funkar bra. det är en rund burk som kostar typ 60 kr. Om du vill ha rn riktigt bra så har ysl en "penna" i guld som är suverän och reflekterar bort från blemmorna/ det mörka. Den kostar runt 250/300 kr dock så den är ju lite dyrare. Sen ska du ha en underlagscreme, jag kör med make up stores men använder ibland maxfactors grejor. efter det puder. det är bra att ha ett transparant löspuder som ser vitt ut i burken, för det smälter bra ihop med hyn och lämnar inte fläckar heller på kläder o så. Efter det forma och markera bryn, sminka ögonen, (pudra löspuder under ögonen innan du börjar så är det bara att borsta bort sen när du är klar, så slipper du få sot på kinderna). jag brukar använda tre eller fyra ögonskuggor. En bas som är hudfärgad nästan som man har över hela ögonlocket och upp till brynen. Sen en highlighter som man har under brynet och på ögonlocket. Och en eller två olika mörkare i bruna eller grå nyanser. Tänk på att tona ut ordentligt. Kajal på övre fransraden och en liten bit på insidan av nedre fransraden (längst ut på ögat) gör att du får lite mer sug i blicken. Böj ögonfransar och ha en mascara som är vattenfast. Jag gillar maxfactor strech, men det finns ju massor. Till sist borstar du bort pudret du hade under ögonen och har på ett rosigt rouge på kinderna. Och så lite läppglans kanske.. Det finns kanske någon här som är bättre på smink o allt, men det är så jag gör iallafall, o det håller hela kvällen. Sen kan man köpa såkallad primer som man ska ha innan man tar på underlagscreme o så för att det ska sitta bättre, själv har jag aldrig använt nåt sånt
    Hjälp! Hur i hela världen ska det där gå till ;)

I högstadiet använde jag bara mascara för att jag är så pass mörk att det inte behövs mer, men i gymnasiet slutade jag helt att sminka mig för ingen såg ändå någon skillnad ;)

• EnilemmE
    Bettertogether skrev 2010-05-27 20:03:08 följande:
    Jag använder i.d. Bare Esentuals, ett mineralsmink som är jättebra tycker jag. Beställde ett sånt här kit och det finns utförliga instruktioner om hur man ska använda det!

www.beautybay.com/cosmetics/bareescentuals/idgetstartedkitmedium/

• KatjaB

Bettertogether skrev 2010-05-27 21:50:47 följande:
    Hjälp! Hur i hela världen ska det där gå till ;) I högstadiet använde jag bara mascara för att jag är så pass mörk att det inte behövs mer, men i gymnasiet slutade jag helt att sminka mig för ingen såg ändå någon skillnad ;)

haha, oj då.. avskräckte jag dig?

Men du, man måste ju inte sminka sig massor om man aldrig gör det annars. Min kusin som sminkar sig väldigt lite annars hade nog bara ögonskugga, böjde fransarna och hade på mascara. Hon var jättefin. Man ska ju vara "sig själv" fast lite extra piffig bara

• Fenixx
    Martinaa skrev 2010-05-27 13:34:33 följande:
    Pga = postogramadress. Dit man skickar telegram.
    alltid undrat vad det står för, tack.

ska gå och se på sex and the city 2-filmen nu på söndag med en kompis som gifte sig med sin man bara för en månad sen.
    dem hade bara med sina föräldrar i kyrkan, men fick se videon iallafall, var såå fint. så härligt när man gör sin egna grej. dem hade allt fått höra lite klagomål, men varför har folk så svårt att respektera att alla gör olika... jaja

• Bettertogether
    KatjaB skrev 2010-05-27 22:38:47 följande:
      haha, oj då.. avskräckte jag dig? Men du, man måste ju inte sminka sig massor om man aldrig gör det annars. Min kusin som sminkar sig väldigt lite annars hade nog bara ögonskugga, böjde fransarna och hade på mascara. Hon var jättefin. Man ska ju vara "sig själv" fast lite extra piffig bara
    Nejdå, inte blev jag avskräckt... eller ja, om jag ska göra det själv så blev jag det ;) Men jag försöker få tag på någon som verkligen KAN som kunde tänka sig att sminka mig :)  Jag vill inte ha något överdådigt, utan bara naturligt... men någon underlagskräm och sånt kunde jag tänka mig, så kanske man känner sig fräschare under dagen :)
Svar på tråden Bröllop 2010 del 10