• Bettertogether

Bröllop 2010 del 10

En efter en blir vi gifta här i tråden! :D Det är vårt år nu!! :D

2010-tråden (det saknas säkert många nya här på listan! Men ni kan inboxa mej till nästa tråd så kommer ni med från då! :) )

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 9: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3615772.html
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.htm...
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.htm...
    Del 6:www.brollopstorget.se/Foru m-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.htm...

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 10
  • Martinaa
    EnilemmE skrev 2010-06-02 22:09:51 följande:
    Jag behöver tips på en bra, men inte hutlöst dyr axelbandslös bh. Jag har små (läs långa ) bröst. Storlek ca 80A, 80B eller 85A, beroende på bh, så jag behöver nåt som både lyfter och fyller! Jag fick hem en bh från Abecita, som inte alls var bra. Nu funderar jag på att testa en Wonderbra och många pratar även om Maidenform. Jag bor typ ute på vischan, så det är svårt att komma iväg och prova en massa. Men har ni tips, så kanske jag kan hitta "the one".
    Om du har Change i en stad nära dig så åk dit. De är jättebra på att hjälpa och hitta rätt bh till dig där.

Ska du prova själv så tänk på att gärna ha lite tajtare runt om så den sitter bra, eventuellt en storlek mindre än du brukar ha, men då får du gå upp en kupstorlek.

Jag trodde jag hade 75B fick på Change veta att jag ska ha 70C, men min "bröllopsbh" satt inte bra i den storleken så det slutade med att jag har en 65D. O nä, jag är verkligen inte supersmal med jätterattar, haha Det är så olika från modell till modell och från person till person vad som sitter bra. Så räkna inte kallt med att din vanliga storlek alltid är rätt!

• EnilemmE
    Martinaa skrev 2010-06-02 22:14:12 följande:
    Om du har Change i en stad nära dig så åk dit. De är jättebra på att hjälpa och hitta rätt bh till dig där. Ska du prova själv så tänk på att gärna ha lite tajtare runt om så den sitter bra, eventuellt en storlek mindre än du brukar ha, men då får du gå upp en kupstorlek. Jag trodde jag hade 75B fick på Change veta att jag ska ha 70C, men min "bröllopsbh" satt inte bra i den storleken så det slutade med att jag har en 65D. O nä, jag är verkligen inte supersmal med jätterattar, haha Det är så olika från modell till modell och från person till person vad som sitter bra. Så räkna inte kallt med att din vanliga storlek alltid är rätt!
    Nej, jag har förstått det att man inte ska snöa in sig på en storlek, men man får ju ha nåt att sikta på!

Change verkar vara lite mindre i storleken efter vad jag läst på nätet, så där får man nog ta i i kupan verkar det som. Ska kolla var jag har det närmast.. Närmaste större stad ligger minst 8 mil från oss, så det är lite meck när man ska iväg! Speciellt med två barn och en sambo som jobbar massor..

• Long engagement

ANANIAS _ ja, men det finns program man kan ljusa upp filmer i. Ska tjata på de datanördar som jag känner :) Har bilder från dansen med som vi i värsta fall få hålla till godo med.

Nu är snart vårt bokslut klart på vad bröllopet kostade!

http://www.finest.se/SannaE

• giz83

hörni tjejer! vet ni vad jag skulle vilja ha här på forumet? samma som med inboxen...en indikator som talar om att nu har det skrivits i detta forum...o då bara för de som ligger under ens favoriter!!!

• Jennyåström

giz83 skrev 2010-06-03 09:27:32 följande:
    hörni tjejer! vet ni vad jag skulle vilja ha här på forumet? samma som med inboxen...en indikator som talar om att nu har det skrivits i detta forum...o då bara för de som ligger under ens favoriter!!!

Precis! Det borde dem få till:)

Tiden bara rinner iväg. "Snart" åker vi. Först ska man ha vanlig semester men sen! I helgen ska jag ut o titta på klänning tänkte jag. Borde ju finnas ett gäng student o fina sommarklänningar nu. Vill ju inte ha en "riktig" på Arlanda. Sen så mitt i detta så håller jag på o tränar o har hittills gått ner ca 11 kg. "Bara" 10 till. Puh. Men får väl lämna in klänningen på o sy in den i värsta fall. Men just nu har jag tappat lite lust att träna men gör det ändå. Men men. Ha en jättebra dag alla.

Jenny

• Bettertogether

Huujedamej!!! Nu är det inte många dagar kvar! 15 Dagar bara!! Och det är ju hur lite som helst!

• Martinaa
    Bettertogether skrev 2010-06-03 21:43:00 följande:
    Huujedamej!!! Nu är det inte många dagar kvar! 15 Dagar bara!! Och det är ju hur lite som helst!
    O två är ännu färre dagar...!
  • lillalyckan

Oj två dagar! Wow vad häftigt Jag har några vänner ¨som ska komma och bo hos oss i helgen för det ska på bröllop här på lördag, nån som känner sig träffad?

Nu har vi lagt ut vår lägenhet på hemnet så nu är jag så nervös att jag nästan mår illa! Tänk om ingen vill ha den!

• sarahkka76

Hej hej. Har varit borta nu några dagar. Har haft en hel del med bebisen och inte haft varken möjlighet eller ork att titta in.

Nu har jag varit och beatällt min brudbukett Formen på den kommer att vara lite grann som den buketten som finns i mitt galleri, lite asymmetrisk m.a.o. Den kommer att ha lavendel, mörklila kallor, ljusrosa rosor som var lite speciella från Colobia som doftade tydligen jätte gott. Kommer inte ihåg vad de hette men de ser lite ut som vildrosor men stora istället. Ev ska det dekoreras med en orchide samt lite grönt. Tror att det var någon mer blomma men jag kan inte komma ihåg nu. Buketten skulle iaf gå i olika nyanser av lila. Den ska bindas med ett lavendelfärgat band och den ska inte bindas hela vägen utan man ska kunna se lute av stjälkarna för att ge den mer "vild" känsla.

Ska ha kontakt med floristen 2 vckor innan för att gå igenom alla detaljer en gång till. Det känns jätte spännande!

• giz83

hörrni tjejer...ja tror inte att ja har sagt det här...=)
    jag ska få en gastrik by pass operation iår!!!!
    den 16 juni är första mötet sen är det 22 o 29 också!!! jag är sååå glad över det och det känns som om det är det enda rätta för mig, för jag håller på att utveckla diabetes typ 2 och har jätte jätte svårt för att gå ner i vikt på egen hand. men nu ska jag få hjälp med det. och jag vet att det är många som tycker att det kan vara en lätt väg ut...men för mig är det verkligen inte det, det är min sista utväg!!!

och när jag var hos min husläkare i februari så tänkte jag att det kommer säkert att ta ett par år innan de hör av sig, men i fredags så fick jag hem en kallelse till de första mötena...!!! jag är verkligen helt salig när det gäller det här och jag vet att det inte handlar om bröllop, men jag känner att jag ville dela med mig av det här iaf...=)
    och som jag förstår så kommer jag att kunna få välja op dag själv...så då kommer jag lägga den efter bröllopet, för jag vill ju inte vara nyopererad på bröllopet, och jag vill ju kunna äta vår underbart goa mat som vi ska ha.
    och kunna njuta av dagen...
    för när man har gjort operationen så är det flytande föda som gäller i ca 4 veckor, sen är det puréer efter det och sen jobbar man sig sakta fram till att kunna äta riktig mat...
    men jag är såååå lycklig över att det har gått så fort, men jag tror också att det är för att jag håller på att utveckla diabetes som det gått så fort...
    för tittar man på mig så ser jag inte så himla stor ut...utan det är rätt bra "utportionerat" över mig, men jag har ändå en 45 kg övervikt så det är rätt mycket....

pheww...nu har jag fått det sagt också...=) tack för att ni "lyssnade"...=)

Svar på tråden Bröllop 2010 del 10