• Bettertogether

Bröllop 2010 del 10

En efter en blir vi gifta här i tråden! :D Det är vårt år nu!! :D

2010-tråden (det saknas säkert många nya här på listan! Men ni kan inboxa mej till nästa tråd så kommer ni med från då! :) )

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 9: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3615772.html
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.htm...
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.htm...
    Del 6:www.brollopstorget.se/Foru m-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.htm...

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 10
  • pandis81

jag skrev det här inlägget i tråden för april brudar som jag är med i,,, men jag tänkte jag skriver det här också och delar med mig av min lycka

nu är jag ännu lyckligare.
    Ni vet ju att jag berättade att jag hade så svårt att ordna transport, eller att jag inte hittade något i våran budget. Vi hade sagt 2000 max.

Häromdagen så fick jag ett svar från en kille som hade en limousine i sitt taxiföretag och vi fick ett pris på 1750 kr. Och det kändes verkligen underbart för att vara sant.
    Men nu kom ett till mail, där han erbjöd sig att även hämta mig och mina tärnor innan och köra oss till kyrkan för bara 250 kr extra och då även få en flaska mousserande vin.

Det är så otroligt roligt och det känns så bra för att vara sant
    -----------------

Idag är jag ledig så idag ska jag färdigställa framsidorna på våra vigselprogram då vi ska träffa prästen i helgen så kan man sedan skriva ut dom.Och det sista lilla som är kvar i festprogrammet.Det är i princip redan klart det är bara smådetaljer kvar att fixa. Det är ju bara 45 dagar kvar.
    Häromdagen så köpte jag faktiskt den första maten vi hade jättebillig lax på jobbet så jag köpte tre fina hela laxar som jag la i frysen och ska göra ordning, tyckte ideen var lite rolig att ha en hel lax på bordet.

Det är det som står på schemat idag

• EåN2010

pandis81: vad roligt att du hittade billig lax annars brukar väl den fisken vara jätte dyr?
    då är ni ju jätte nära slut dagen...
    har ni gjort något schema för dagen ?

• CiaLovesAndreas

Nu är väggorden beställt och så har jag äntligen hittat underkläderna till bröllopsnatten

Sakta men säkert kommer vi ett steg framåt

• Sundance

Katja: Vad surt med fotografen. Hoppas han hör av sig. Annars kanske ni ska se er om efter någon annan som någon sa. Om inte annat maila och messa honom att ni förmodligen kommer att byta och att du bara ville informera honom om det. Då kanske han får eld i baken .

Bettertogether: Nej 2 barn kan man ju klara av. Jag kan fortfarande tycka att det hade varit mysigt att ha med m2b's systersöner men... nä...

Maj2010: Det är Pilgrim. Har lagt undan dem och ska hämta dem på chic o chic i Lund idag. Borde finnas att ta hem på ställen som säljer Pilgrim.

efter mycket funderande har jag bestämt mig för att inte leta handväska. Känner inte något jättebehov av det. Kommer ändå behöva en hockey-trunk för allt jag ska ha med mig så jag lämnar smågrejerna till tärnorna. Men visst, springer jag på en klockren så köper jag den nog.

EÅN: Vi ska ha en silverkruka, ganska låg, lite oval i mitten av varje bord (runda) och där i röda rosor så att det liksom buktar lite uppåt, samt ett par hortensiakvistar i vitt. Ev. lägger jag en ros på varje kaffefat om det inte blir för mycket.

Pandis: härligt när det går framåt! Kul med transporten. Vi säger att vi har transporten ordnad men egentligen är inget helt klart ännu. Måste kolla med ett par vänner...

• Bettertogether

2?!?!?! Nej 20 menade jag ju!! :P Usch vad jag yrar! Men då är de flesta ändå väldigt nära 18, så de räknas nästan inte som barn :) bara 5 under 5 år och flera spädbarn som jag räknat in. Så slutligen är det väl bara 5 som kan räknas som barn ;D

• Bettertogether

EåN: Vi har gjort det så enkelt att vi gör mossabollar och sätter i terrakottakrukor istället, och sätter några pärlor och ett par blommor i mossan. Blir jättesnyggt och passar verkligen vår stil :P Men då är ju jag pysseltokig när det kommer till blommor och bordsdekorationer! :D

• pandis81

nä inte något direkt schema så.. ska sätta mig ner och försöka göra det också nu idagarna eller i helgen när man har träffat prästen så att man vet lite mer om själva vigseln
    och fotografen ska ju vara med en stund på förmiddagen men även under vigseln så det är redan fixat.

Sen ska jag göra schema för dom i köket, har ju två tjejer som ska hjälpa till. och det är riktigt skönt

EåN2010 skrev 2010-03-10 09:59:28 följande:
    pandis81: vad roligt att du hittade billig lax annars brukar väl den fisken vara jätte dyr? då är ni ju jätte nära slut dagen... har ni gjort något schema för dagen ?
  • Bettertogether

Snörningsproblem... Är det någon annan som har snörning i ryggen här? Hur funkar det med banden sedan när ni snört färdigt? Mina liksom bara hänger ner från svanken ända till golvet, så det ser lite så där halvfult ut tycker jag :S Några tips på vad man kan göra av dem?

• Bettertogether

Jag satte en bild i galleriet, men det kanske inte syns så bra hur långt bandet hänger ner.. :/

• Sundance

Jag tyckte inte det såg fult ut. Men om du tycker de hänger för långt ner så klipp av dem och sy dem lite i änden.

Schema för dagen måste jag också fixa. Träffar nog makeupartisten i nästa vecka och förhoppningsvis frisören också. Så då får jag deras tidsperspektiv. För mig är det mer själva upplägget på vigseln som jag vill få klart. Måste prata med VF om hans restriktioner. Om han säger det han blir ombedd att säga eller om han håller sig till sitt manus. Vågar inte riktigt ringa och fråga bara... Konstigt...

Svar på tråden Bröllop 2010 del 10