• Bettertogether

Bröllop 2010 del 10

En efter en blir vi gifta här i tråden! :D Det är vårt år nu!! :D

2010-tråden (det saknas säkert många nya här på listan! Men ni kan inboxa mej till nästa tråd så kommer ni med från då! :) )

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 9: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3615772.html
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.htm...
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.htm...
    Del 6:www.brollopstorget.se/Foru m-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.htm...

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 10
  • vi är tre

ligger¨också lite efter känns de som. vi har kyrkan klar, präst och kantor, en som sjunger. mina och dotterns kläder.
    sen ska inte vi ha midda utan en fest med små tugg, så där slipper jag den stora planeringen.
    men inbjudningen har jag inte börjat med, vi har inte bestämt oss än vilka vi ska bjuda. tänkte skicka de nästa månad.
    lokalen vet jag var ledig men har inte bokat den,
    håret ska jag kolla med frisören igen och buketten ska jag prova göra själv.
    fotografen är svårst tycker jag. ska kolla med en som jag hört är jätte bra men har inte de som yrke, träffar henne väldigt sällan och är inte någon bekant med henne.

EnilemmE skrev 2010-03-08 21:26:20 följande:
    Jag börjar få lite smått panik över att vi knappt har bestämt oss för nånting.. Vi har bokat kyrka, men velar på om det är rätt kyrka. Vi har prel.bokat ställe för festen, men velar på om vi inte ska boka nåt billigare alternativ med bara catering istället för kuvertkostnad..Vi måste köpa allt material till inbjudningarna som ska ut om en dryg månad..Vi måste hitta nån som sjunger.. Få ett slutgiltigt svar från fotografen vi kollat med. Vi måste boka transport + ev. hotellnatt. Vi måste titta på kläder och ringar, fast vi vet iofs ungefär hur vi vill ha det! Vill göra egna ringar hos en guldsmed men vet inte var vi hamnar i pris. (Har ganska mycket eget guld, men vad får man för det??!)Usch ja, det är en hel del som ska fixas!(Vet inte vad jag vill med det här inlägget, mest bara få på pränt vad det är jag måste fixa tror jag!! )
  • EåN2010

smaljeans finns här med...

jag är dunderförkyld just nu tror de är dessa katter alla kompisar ska ha ... men dem är ju så söta så man måste ju bara gosa med dem men de får man betala för idag...
    idag ska jag försöka ringa till konditorn och säga att vi har bestämt oss för vilken tårta vi vill ha.. och så måste jag ringa till kommunen å be att få titta på lokalen igen för vi måste mäta lite till å så...

• Fenixx

ja själv har vi 178 dagar kvar till bröllopet. låter inte alls mycket. gäller att fixa klart allt innan.

väntar på bild på tärnklänningen som är klar och ska nu i helgen pyssla med inbjudningskorten.

• KatjaB

Jag täntke springa vårruset i år, jobbet betalar anmälningsavgiften o då blir det ju också ett gäng från jobbet som springer ihop. Tänkte att det kan vara en kul grej och en morot för att komma iväg och träna också

• EåN2010

vad kul... jag är ingen spring person men om jag var de så skulle ja nog ställa upp... jag funderar på att åka vasaloppet.. fick nästan med min m2b att säga ja till nästa år men jag har ju ett helt år på mig att övertala honom så...

• Sundance

Jag har väl egentligen ett lite omvänt dilemma vad gäller vikten nu... Jag håller mig ju ifrån sötsaker och skräpmat och så men det är mer för att det ju faktiskt inte alls är bra för kroppen med massa socker och transfetter. Får så dålig hy när jag äter en massa socker också. Men för min del är det så att jag bara rasat i vikt sedan jag slutade med p-pillren. Så jag såg nu när jag provade klänningen att jag inte fyller ut den i bysten längre. Får skaffa en riktigt bra bh, men det är ju halterneck så det får väl bli en freebra och de fyller ju inte ut så mycket... Börjar bli lite orolig att min m2b inte tycker jag är fin i kroppen längre eftersom han gillar former. Förvisso fasta former, men former, och mina former börjar försvinna. Tack och lov har jag rumpan kvar ! Äter massor men det hjälper inte. Aldrig light-produkter utan vanliga grejer och mycket nyttigar fetter... Suck. Att det aldrig kan bli bra.

• Sundance

Förresten. Jag bokade in tid för att lägga upp klänningen i nästa vecka men så slog det mig att jag ju inte köpt skor ännu. Letar för fullt. Men då är det väl lika bra att avboka, eller? Stor risk att det inte blir rätt annars väl? Hon sa inget om skor men man har ju läst att skorna ska med så man vet exakt längd...

• Fenixx
    EåN2010 skrev 2010-03-09 09:42:17 följande:
    här är de 32...
    oj ingenting ju.

sundance>> jo det bästa är ju att ha skorna med för att få rätt med en gång. du har annars inga skor hemma med samma höjd du tänkt som kan vara stand-in?
  • anoli

Här har det varit en riktig bröllopsplaneringsdag idag.. Har legat lågt ett tag, så kanske på tiden..

Suttit med alla inbjudningskorten idag, gifter oss i Augusti, så ingen panik egentligen, men skönt att ha gjort. Ska knyta en rosett med satinband runt kortet.. blir galen, får inte till rosetten nå snyggt. Tips?

Hur lång tid innan har/ska ni andra skickat inbjudan?

Svar på tråden Bröllop 2010 del 10