• Bettertogether

Bröllop 2010 del 10

En efter en blir vi gifta här i tråden! :D Det är vårt år nu!! :D

2010-tråden (det saknas säkert många nya här på listan! Men ni kan inboxa mej till nästa tråd så kommer ni med från då! :) )

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 9: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3615772.html
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.htm...
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.htm...
    Del 6:www.brollopstorget.se/Foru m-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.htm...

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 10
  • KatjaB

Åh måste ju uppdatera lite här också mer saker som hänt.. jag pratade med cateringen och hon hade köpt in kaffekoppar, så vi måste inte hyra det på annat håll.. skönt
    Och så berätta hon mer om maten o så, vad som är varmt/kallt. Ganska mycket av maten är ju kall, men matpajerna och potatisgratängen är varm, allt kött är kallt.
    Trodde att nåt kött var varmt, men det kanske inte gör nåt sådär mitt i sommaren?

Och så har vi bestämt oss för att vara i slottet istället för ruinen. Jag tror det blir riktigt bra!

Simon hade suttit med en poster som vi ska sätta upp i lokalen, blir en gammal filmaffisch som är omgjord med våra bilder och namn.. kul att det börjar röra på sig lite.

Hatten från ebay som jag, dumsnål som jag var, köpte från en som var 50 kr billigare än de som vi handlat av tidigare, visade sig vara rena skämtet. Den är jätteful, sladdrig och simon såg mer ut som huckleberry finn, än som att han skulle gifta sig. Hahaha.. så nu har vi letat reda på rätt säljare och beställt ännu en hatt, och mailat med andra säljaren att vi är missnöjda.
    Det här är den tredjue hatten, första hatten måttade jag fel och beställde för liten, men den är såld så vi fick ju pengarna tillbaka.. dessa förbannade hattar, haha..

• Sundance

Typiskt Katja! 3:E gången gillt nu då . Nu stänger jag snart butiken och sticker till gymmet. Blir en timma på löpbandet idag. M2b är gullig och hämtar upp mig när han kör från sin fotbollsträning.

• KatjaB

ja jag vet.. o helt självförvållat. Första gången orkade vi inte mäta en gång till, så därför blev det såklart fel. Andra gången så var jag som sagt snål o tänkte, "ja men de har ju 99.88% posiviva omdömen" .. men nu ska det väl bli rätt. Mailade o sa som det var, första hatten var jättefin men för liten, och nu så har vi köpt en annan hatt som var jättedålig, så vi köper gärna en ny hatt av dem, i rätt storlek.
    Fick ett mail tillbaka att de förstår att vi började bli lite frustrerade men att de drar av lite på priset eftersom det är hatt nr 2 från dem.

Så det var ju snällt

• KatjaB

jag har säkert frågat er tidigare om menyn men vad tycker ni låter godast.. börjar bli dags att bestämma sig.

Ugnsbakad laxfilé m romsås
    Soya marinerad kycklingfilé m. soltorkade tomater & oliver
    2 sorter kallt kött, tex marinerad fläskfilé & rostbiff
    Grönsallad, grekisksallad, potatissallad
    potatisgratäng (varm mat)
    Västerbottenostpaj (varm mat)
    marinerad vitlök, kapris
    smör, bröd, 3 sorters ost.

ELLER

Parmainlindad kycklingfilé,
    grekiska köttfärsbiffar i tomatsalsa (varm mat)
    spenatfyllda smördegsknyten
    marinerade räkor
    salami
    couscoussallad
    pastasallad/svamplasagne
    varm örtpotatis
    grekisksallad
    mozzarellasallad m. tomat & basilika
    ruccolapaj m soltorkade tomater (varm mat)
    oliver
    pesto
    minigrissini
    smör
    bröd
    ostar

eller om man gör en egen variant med dessa två blandat:

Ugnsbakad laxfilé m romsås
    Soya marinerad kycklingfilé m. soltorkade tomater & oliver
    2 sorter kallt kött, tex marinerad fläskfilé & rostbiff
    Grekiska köttfärsbiffar (varm mat)
    Lönnerbergaskinka
    Parmaskinka
    Salami
    Grönsallad, grekisksallad,
    potatisgratäng (varm mat)
    Ruccola & tomat paj (varm mat)
    marinerad vitlök, kapris
    smör, bröd, 3 sorters ost.

• EnilemmE
    Bettertogether skrev 2010-03-08 19:33:37 följande:
    Jag har som mål att mina "smal-jeans" (de som jag bara kan ha när jag är smal) ska passa igen ;)
    Ha ha! Jag har oxå ett par "smal-jeans" här hemma, de ska jag nog oxå ha som måttstock! Bra tips!

Jag är förresten gärna med på sötsaksförbudet! (Säger hon som sitter med en Aladdin-ask framför sig.. )
  • Fenixx

ja jag har iallfall börjat träna några gånger i veckan, men det behövs ju även att sötsakerna hålls ifrån.

katjaB>> oj vad svårt..var mycket mumsigt där får jag säga.

• KatjaB

ja, det är ju det.. det är väl lite mer småplocksmat i medelhavsmenyn (nr2) medan de andra har bättre alternativ för vegetarianer. Vet visserligen bara om en vegetarian av gästerna men han vill väl ha god mat med förstås

Fenixx skrev 2010-03-08 20:58:21 följande:
    ja jag har iallfall börjat träna några gånger i veckan, men det behövs ju även att sötsakerna hålls ifrån. katjaB>> oj vad svårt..var mycket mumsigt där får jag säga.
  • Bettertogether

Va bra! Nu börjar vi vara ett litet gäng självplågande sötsaksstrejkare ;D
    Jag har dessutom satt en regel åt mej själv att jag FÅR titta på tv på kvällen, om jag på samma gång rör på mig på något sätt (springer på stället, tränar med hantlar och liknande ;) )

Var det förresten någon som tittade på det kungliga bröllopet ikväll?

• Blivandefrueriksson

katja jag tyckte alt nr 1 lät jätte gott och även det sist men 1 var nog favoriten..

• EnilemmE

Jag börjar få lite smått panik över att vi knappt har bestämt oss för nånting.. Vi har bokat kyrka, men velar på om det är rätt kyrka. Vi har prel.bokat ställe för festen, men velar på om vi inte ska boka nåt billigare alternativ med bara catering istället för kuvertkostnad..
    Vi måste köpa allt material till inbjudningarna som ska ut om en dryg månad..
    Vi måste hitta nån som sjunger.. Få ett slutgiltigt svar från fotografen vi kollat med. Vi måste boka transport + ev. hotellnatt. Vi måste titta på kläder och ringar, fast vi vet iofs ungefär hur vi vill ha det! Vill göra egna ringar hos en guldsmed men vet inte var vi hamnar i pris. (Har ganska mycket eget guld, men vad får man för det??!)
    Usch ja, det är en hel del som ska fixas!
    (Vet inte vad jag vill med det här inlägget, mest bara få på pränt vad det är jag måste fixa tror jag!! )

Svar på tråden Bröllop 2010 del 10