• Bettertogether

Bröllop 2010 del 10

En efter en blir vi gifta här i tråden! :D Det är vårt år nu!! :D

2010-tråden (det saknas säkert många nya här på listan! Men ni kan inboxa mej till nästa tråd så kommer ni med från då! :) )

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 9: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3615772.html
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.htm...
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.htm...
    Del 6:www.brollopstorget.se/Foru m-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.htm...

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 10
  • sarahkka76

Välkommen Jenny! Kul med ett annorlunda bröllop och vad härligt att åka 3 veckor till Thailand!
    Ha påd ig ngt du känner dig extra fin ut utan att det behöver vara en bröllopsklänning. Det kan vara en annan klänning du känner dig extra fin i eller så har jag för mig att det ska finnas väldigt enkla, somriga och eleganta brudklänningar också.
    Klart du kan ha en ring till, det där är ngt ni får bestämma själva.

• sarahkka76
    Nicossambo skrev 2010-04-09 21:25:47 följande:
    Idag gjiorde jag nog något lite dumt, jag har solat normal två gånger den senaste veckan och idag tyckte jag det var dags för intensiv och jag solade i 10 min. Nu är jag röd som en kräfta och älskar mitt kyl balsam. Någon som har nått tips på vad jag kan smörja med gifter mig nästa lördag.
    Ajajaj vad ont! När jag var liten hade jag mkt problem med solen och fick ofta stora vattenblåsor på ryggen. Det var inte här i Sverige ska jag tillägga. Då brukade jag få kalla tomatskivor över hela kroppen eller väldigt kallt te (de doppade små handdukar eller andra tygstycken i det). Det hjälpte bra men det tar iaf några dagar innan man är återställd.
  • sarahkka76

Katja: det lär hur skumt som helst! Bäst att satsa på en annan hårkam men synd att du inte kunde få den du verkligen ville ha.

• KatjaB

ja, jag köpte en annan som är jättefin, men jag fattar bara inte varför, har visserligen inte testat att köpa på etsy.com, men där hade inte det jag vill ha. Hur svårt kan det vara att svara? Men jag blir ju lite sugen på att be någon annan med ebay konto bara kolla om de kan köpa från dem.. skumt är det.

• starfish

var det floret du har på bild? det var jättefint. är på jakt efter ett svart med fjäderdekor på men de flesta är för stora. vill inte se ut som en påfågel:P
    strunta i den där konstiga säljaren, det kan ju knappast vara något personligt mot just dig.

KatjaB skrev 2010-04-10 08:59:09 följande:
    ja, jag köpte en annan som är jättefin, men jag fattar bara inte varför, har visserligen inte testat att köpa på etsy.com, men där hade inte det jag vill ha. Hur svårt kan det vara att svara? Men jag blir ju lite sugen på att be någon annan med ebay konto bara kolla om de kan köpa från dem.. skumt är det.
  • giz83

hej Jenny och välkommen...=) va härligt det låter med ett rymma-bort-bröllop...=) känns som om man vill göra så ibland...bara för att slippa allt krångel fram o tillbaka...=)

självklart kan du köpa en ring vid senare tillfälle...=) det är inge konstigt med det. och vad gäller klänningar...vet inte vad du är ute efter, och om du ens hinner få nått uppsytt, men kolla på bubbleroom.se eller kanske nelly.com...de har iof mer "vanliga" klänningar, men det kan vara en ideé iaf...=)

IDAG SKA JAG KOLLA RING!!!!!!!!!!!!!!!

jag är så uppåt väggarna just nu så det är inte klokt...=)

*kärleken är evig*
  • KatjaB

starfish skrev 2010-04-10 09:14:01 följande:
    var det floret du har på bild? det var jättefint. är på jakt efter ett svart med fjäderdekor på men de flesta är för stora. vill inte se ut som en påfågel:Pstrunta i den där konstiga säljaren, det kan ju knappast vara något personligt mot just dig.

nej, tänkte att jag inte lägger upp den på bloggen.. har ju nyfikna gäster som kanske ska få lite ooh, aa-upplevelse när de ser oss, så klänning mm har jag lagt upp här istället.
    Floret med fjäderkam finns i mitt galleri.

Och den jag ville köpa och tydligen inte fick finns längre ner i galleriet, bilden med knut i nacken

• KatjaB

kul att kolla på ring!

Blev lite ledsen igår, har en vän jag känt i ett par år som jag umgått tidvis med mycket, men sen i somras har vi inte träffats knappt alls, vi är väl visserligen lite olika men framförallt har det inte bara blivit av. Trodde att hon, när de fick inbjudan skulle ringa och tacka, eller meddela om de kommer. Hon är precis som jag pysslig och jag trodde väl att hon skulle ha uppmärksammat jobbet jag lagt ner på inbjudan.
    Men istället får jag bara ett kort meddelande på facebook att de jobbar på att skaffa barnvakt men det går trögt. (vi ska ha barnfri fest)
    Har ju ingen större lust att börja göra undantag för då blir det ju riktigt konsigt, och vi vill inte ha en fest med 27 barn. Blev lite ledsen över att hon inte kunde tacka för inbjudan eller något, utan istället kort och lite surt påpeka att vi gör det hela väldigt jobbigt för dem. 

Visst, vi har också barn och det händer ju faktiskt att man inte kan gå på alla tillställningar som man blir bjuden till, men de har ju vetat om detta sedan i december.
    Och oavsett tycker jag väl att man kan tacka och vara trevlig

• molnis

1 v kvar idag!! Tror de e under kontroll men jag måste jobba lite + en del uppbokat å min kille e på sexan. Men ska tvätta å packa inför resan i morgon eftermiddag iallafall:) sedan ere fullt upp. Vad betalar ni för hår å smink? Jag kommer ju även färga osv i veckan å sedan få det stylat på bröllopet. Brukar färg å klipp vara helt separerat från uppsättning lr har ni fått bättre pris på det? En kompis fixar mig så därför jag undrar lite om rimliga priser. Jag har korthår som kommer dras bakåt å rätt högt

• CiaLovesAndreas

Åhh, nu hänger klänningen här hemma!
    Dock så måste jag ta med den till affären ca 2 veckor innan bröllopet för att få den att sitta perfekt. De tyckte det var för tidigt att göra det idag.
    Ska även köpa underkjolen då

Så spännande molnis!!

Svar på tråden Bröllop 2010 del 10