• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • CiaLovesAndreas

Igår satt jag och skrev ner låtar som vi kan tänka oss till in- och utmarscherna. Så nu har vi 6 olika att välja på, hur nu det ska gå till?

• snuttfia

Jag funderar på att skippa solist... Vi har som ingen låt vi båda tycker är speciell och jag letar låtar och han säger nån oengagerad kommentar och jag börjar bli less. Gissar att solisten också vill veta i förväg vad hon ska sjunga och hinna öva in det. Känns bara jobbigt just nu med den biten... Jag tycker annars det är så fint med solist och det gör ju hela vigseln lite mer personlig men man kanske inte ska ha en bara för att man "ska" ha en... Eller? Kan man bara ta en låt som är ok och hoppas att den blir speciell ändå?

• Gympamamman

EmMagnus: Åh, så glad jag blev att läsa ditt inlägg! Jag förstår känslan när saker och ting "faller på plats" och man ser allt det underbara som man faktiskt kommer att få vara med om! Och visst är det mysigt att hitta romantiska sidor hos sin m2b :)

Snuttfia: Vilken vacker brudklänning du ska ha! Och fantastiska näbbkläder! Är de uppsydda eller har ni köpt/hyrt dem?

Tack för er feedback ang släp eller inte... jag har inte en sån finurlig knapp eller upphängning på min klänning nu, men vi får se, när jag går till skräddaren kanske även hon lyckas övertala mig att behålla släpet ;)

Jag tittade på löshår igår. Jag var mest inne i butiken för att höra hur det fungerade öht och blev positivt överraskad över hur många olika färger och varianter det fanns! Nu känns det lättare att gå till frisören och göra de slingor man vill ha, trodde att jag skulle bli tvungen att anpassa slingorna efter löshåret. Hur lång tid innan bröllopet kommer ni att göra slingor/färga håret? Jag tänkte göra det i slutet av april, men det kanske är för tidigt?

Och jag vill ju också ha en fin grundfärg till bröllopet! Men när jag solade förut så fick jag vita fläckar på skulderbladen och det blir inte så snyggt nu till min klänning. Kanske kan man ligga i någon yogaställning för att undvika trycket på skulderbladen :) Sen är ju inte solarium det mest hälsosamma för kroppen, nä, det blir nog insmörjning med Dove med jämna mellanrum under hela maj. Eller finns det någon annan brun-utan-sol som fungerar bra?

• CiaLovesAndreas

Gympamamman,
    Jag ska färga slingor i håret i maj så jag inte riskerar att få nån utväxt.

• Avalon75

Min sminkös ska sminka över de vita fläckarna om de syns.
    Nej, speciellt hälsosamt är det inte, men jag gör det verkligen aldrig annars.

• snuttfia

Tack gympamamman :) Jag är så nöjd med kläderna själv, får se hur det blir när jag får hem dem Min klänning håller på att bli uppsydd av Landybridal och dotterns näbbklänning av Wedding Shop (båda Kinaföretag). Sonens väst och kravatt har jag fyndat på Haléns :) Allt till väldigt bra priser som en bonus. Nu ska bara sambon få lite kläder också men han är såååå seg och skjuter på det hela tiden. Vet inte om han inte vill vara fin eller om han bara tycker det är jobbigt att bestämma nåt... Hade jag varit värre kontrollfreak än jag är hade jag köpt nåt och sagt varsågod, skyll dig själv om du inte ids ta tag i det Men nu "påminner" jag bara honom ett par ggr i veckan så han inte glömmer... I mitt huvud påminner jag, i hans tjatar jag antagligen :-P

• Ananias

hej alla..missat mycket på sistone för vi har flyttat o blev sjuka pp kuppen=(
    men nu e ja tillbaka=)

hade ännu en mardröm inatt..
    att ja fick en impuls att klippa mig kort och när ja klippt halva håret (själv) kom ja på att ja hade ju sparat ett år för att ha långt på bröllopet...PANIK: så ja tog hårtussen o sprang till frissan o hon tröstade mig med att ja hade ju hälften kvar så lite lockar skulle vi nog få till..o så tejpa fast resten av de ja redan klippt=) ha ha

• Martinaa
    Ananias skrev 2010-03-04 13:34:30 följande:
    hej alla..missat mycket på sistone för vi har flyttat o blev sjuka pp kuppen=(men nu e ja tillbaka=)hade ännu en mardröm inatt..att ja fick en impuls att klippa mig kort och när ja klippt halva håret (själv) kom ja på att ja hade ju sparat ett år för att ha långt på bröllopet...PANIK: så ja tog hårtussen o sprang till frissan o hon tröstade mig med att ja hade ju hälften kvar så lite lockar skulle vi nog få till..o så tejpa fast resten av de ja redan klippt=) ha ha
    Hahaha!! Vilken dröm! Man är bra lättad när man vaknar sen!

Har pratat med vårt festställe nu och vi ska dit på tisdag för att börja prata lite om menyn och bordsplacering och dukning och sånt. Sen ska vi nog åka och kika på kläder till mannen på måndag! :D

Jag velar så om solning. Jag solade en del förr, men så slutade jag och är egentligen lite emot det numera, men jag vill ju inte stå på dagen d och vara "blåblek" som någon uttryckte det. Har testat Dove lotion med färg också men var inte så nöjd med det. Går aldrig få till det bra på händerna, som riskerar att bli fläckiga eller orangea typ...
  • snuttfia

Jag borde sitta och läsa artiklar nu, men istället sitter jag och bröllopssurfar. Gaaah! Tänk vad mycket man kommer att få gjort när detta är över Nu kom jag på att jag borde boka in spraytan och vaxning av ben, bikinilinje och armhålor innan bröllopet. Blev sugen på manikyr och pedikyr också, det har jag aldrig gjort... Sen tyckte jag att sambon också borde få manikyr och ansiktsbehandling och oooooj vad dyrt det blev när man började räkna ihop det... Haha, nä, riktigt så kul ska vi väl ändå inte ha det antar jag. men spraytan ska jag fasiken boka, då slipper jag stressa med solarium och sånt. Hittade ett ställe som gör det med airbrush och då borde det väl bli jämt och fint? Nån som har testat? min skräck är att jag skulle bli orange... hmmm... Undrar om man borde testa innan? Men då blir det ju snordyrt med dubbla behandlingar, man kanske skulle lura dit nån annan Sen är frågan om man ska kosta på sig vaxning också? Eller kanske manikyr? Pedikyr? Risken är väl att jag i nervositet petar ned minsa naglar till små stumpar, jag gör det när jag är stressad. Då vågar jag då rakt inte gå på manikyr... Hmmm... Får väl rådfråga sambon ikväll vad han tycker, jag kommer ju bara på mer och mer, känner mig som en galen bridezilla! Huvudsaken är väl ändå att man blir gift va? Men det skulle vara så kul att få känna sig riktigt snygg och piffad också en gång i livet...

• Martinaa

Jag ser manikyr lite som ett måste! Dina händer kommer synas. Folk vill titta på din ring, de tittar på brudbuketten och samma saker kommer bli förevigade på bilder. Då skulle inte jag vilja stå där med ojämnt långa och omålade naglar :P
    Jag önskade mig presentkort på manikyr i födelsedagspresent så det kommer jag inte behöva betala *smart!*. I julklapp fick jag ett presentkort på frisörsalongen där jag ska fixa håret. Täcker inte hela kostnaden dock, men en bit på vägen iaf. Tips för er som fyller år innan maj!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5