• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • karena

Martinaa: Vi gifter oss 12 maj, utomlands, först borgerligt utan gäster sen får vi välsignelse på stranden och då är gästerna med. De som är lyckligt ovetande ännu och förhoppningsvis kan vi hålla det så ända tills prästen knackar på dörren!

Inte mycket som är klart för vår del förutom prästen och stadshuset ... Typ inget. Har mest klänningspanik, har provat "riktiga" idag, även lite enklare chiffongklänningar men det är nåt som känns fel. Det blir för stort eller stelt eller fel stil. Nu har jag köpt en kort historia i en vanlig affär som jag skall försöka jobba vidare på. Det är tur den är billig så att jag kan misslyckas!

• mmm2010

Hej tjejer!
    Vill inte komma med tråkigheter i den här härliga tråden, men tyvärr är det så att jag och min sambo har bestämmt oss för att ställa in bröllopet buhuu vad tråkigt!!! så Martinaa, du kan ta bort oss från 8 maj....
    jag har ju varit inne lite då och då, så jag tänkte att jag måste avsluta på ett bra sätt. man vill ju liksom avsluta allt som är påbörjat så att det inte känns som nått "hänger kvar". Nu är bröllopssidan raderad oxå...känns helt knasigt och ledsamt Allt var typ färdigt, klänningen och skorna beställda, inbjudningarna utskickade, bröllopsresan bokad mm, så nu har vi ett hästjobb med att ringa runt och skicka ut kort om att det är inställt...men men nu funkade det inte för oss, fanns riktigt inte de rätta känslorna där när allt kom till kritan.Vi skulle kanske kommit till insikt lite tidigare, men nu blev det så tyvärr...fy vad man känner sig misslyckad jaja ,Men jag hoppas att alla ni andra får helt underbara bröllop och jag kommer säkert att gå in här och tjuvkika lite då och då ska bli kul att se kort på er från bröllopen om det är någon som kommer lägga upp dem här!
    Lycka till allihopa!!! kram

• Rapsbrud

mmm2010: Men vad ledsamt! Vad tråkigt för er, verkligen! Men om ni ändå skulle inse att de rätta känslorna inte fanns där var det kanske bättre att göra det nu innan ni gifte er? Om man nu ska försöka vara en obotlig optimist alltså. Tycker verkligen inte du ska känna dig misslyckad! Det viktigaste är ju att man har en bra relation och om inte de rätta känslorna finns för en fungerande relation är det väl bara moget och klokt att avbryta den. Förstår att det känns ledsamt för dig/er nu, men jag hoppas att ni kommer känna att ni fattade rätt beslut så småningom.

Kram!

• Martinaa

mmm2010:
    Näää... men usch och fy va tråkigt!!! Är det verkligen slutgiltigt...? Eller jag förstår att det är så, men vill ju inte det. Fy va trist!!
    Massa styrkekramar och hoppas att det löser sig till det bästa till slut!

• karena

mmm2010: nu har ju inte jag varit med här så länge så jag kan ingen bakgrund men: Jag tycker absolut inte att du skall se det som ett misslyckande, se det istället som en fantastisk insikt att ni har kunnat lyfta blicken, analysera situationen och tagit beslutet att avbryta. Det är både modigt och starkt! Önskar all lycka i framtiden - du ska se att chansen kommer igen, med rätt partner och på det sätt som passar då.

• Fröken Strössel

mmm2010 - Vad tråkigt Men håller med tjejerna ovan, det är absolut inget misslyckande, tvärt om väldigt starkt av er att våga ta steget. Skickar en kram och en önskan om att du ska ta dig igenom detta på ett bra sätt. Kram!

• a n n a

mmm2010: stor varm kram, jag instämmer med karena, se det inte som ett misslyckande utan som ett lyckande av att ni förutsåg en miss...

• ayle

mmm2010

fy vad tråkigt... kramizz till dig!

• snuttfia

mmm2010, vad tråkigt att höra! Blir verkligen jätteledsen för din skull :( Förstår att det är väldigt jobbigt just nu med allt som måste ställas in och avslutas ovanpå det som ändå är så fruktansvärt tungt och gör ont... Men jag håller med tjejerna att du inte alls ska se det som ett misslyckande, tänk att leva ett helt liv med någon som egentligen inte var rätt. Det skulle vara ett misslyckande. Man kan ju älska varandra och tycka om varandra och vara del av varandras vardag, men man behöver inte vara ett par för det. Bättre att ni går vidare och hittar de som är rätt för er båda och slipper bli bittra och grå människor fast i ett liv som inte var menat för er... Eller vem vet, kanske känslorna vaknar efter att ha varit ifrån varandra, sånt vet man ju aldrig. Jag hoppas iaf att ni jobbar er igenom det jobbiga osh snart ser ljuset igen och förstår hur kloka ni varit som tog detta svåra beslut. All lycka till er båda och en stor kram från mig!

• majsan801

Lagt in en bild på en fisyr jag tycker är snygg. Mitt hår är dock blont men jag hoppas att det blir snyggt ändå. Då kan man ju se på ett ungefär hur dekorationen gör sig i håret.
    Jag var inne på att köpa en dekoration som din först men så ramlade jag på den här.

Rapsbrud skrev 2010-03-01 21:25:06 följande:
    majsan801: Vilken häftig hårdekoration! Hur stor är den och hur ska du ha den? Min är aningens mjukare hihi, finns på bild i mitt galleri.
Svar på tråden MAJ 2010 del 5