• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Martinaa

EmMagnus:
    Det låter som en väldigt duktig och bra florist! Dock lite långt för oss att åka och hämta blommor i Skåne, annars hade jag gärna gått till henne.
    Vad var det för ord ni skrivit nu då? Blir ju jättenyfiken!!
    Ang blomblad i kyrkan så ska du nog inte räkna med det för mycket. Vad jag hört så är det inte så uppskattat av just vaktmästaren som måste städa efteråt. Det kan dessutom bli fläckar på golvet när folk kliver på blombladen, men vi kan alltid hoppas att du får ha det så! :)

Var och simmade idag och passade på att anmäla mig på ett Zumba-pass nästa måndag som de har i badets lokaler. Ska bli spännande att prova på!

• moule

Cia: Vilken stad bor du i?

På lördag ska jag provsminkas! Jättespännande!

Hur tänker ni tjejer kring solning? solarium? när börja? brun utan sol?

Blå-blek?

• patrikoannika

Jag tänkte börja sola snart. Kanske gå två gånger i veckan för att kanske den sista veckan gå någongång till. Men jag vet inte riktigt, jag har aldrig "hållt på" att sola.

Jag är en blekfis!

• Rapsbrud

Avalon75: Hur fin sko som helst ju! Jättesöt!

Idag har vi varit och provat sambons bröllopskostym. Eller ja, han provade och jag tittade på. Den behöver tas in lite, men annars var den bra. Han kommer bli sååååå fin!

• CiaLovesAndreas

EmMagnus,
    Åh vad roligt! Man märker verkligen hur glad du är när man läser ditt inlägg
    Det smittar av sig så nu sitter jag här och ler

moule,
    Jag bor i Linköping.

Var och bokade provsminkningen idag. Så den blir av i april + ögonbrynsplockning (som också ingår). Ska bli riktigt spännande!

• Hannaibröllopstankar

Mina två klänningar från kina har kommit idag, även mina 3 tärnklänningar. Vilka välarbetade klänningar måste jag bara säga (Landy bridal).

Har nu provat mina 2 klänningar hela kvällen utan att kunna bestämma mig (bilder finns i mitt galleri.) Gillar den traditionella mest (utan tyll), men den är väldigt stor och underkjol är ett måste för att den ska göra sig... men blir som sagt jättestor. Den andra lite coolare klännigen sitter inte alls bra baktill, men kanske värt att prova med en passande underkjol och sen justera hos sömmerska. Snacka om beslutsångest!

• l8ol

Undrade just vart ni tagit vägen.... ;)

Nu börjar det närma sig....

Idag har vi träffat paret som ska laga vår mat *pirrigt*
    Klart:
    kyrka
    festlokal
    solist i kyrkan
    klänning
    mat
    fotograf
    ring utsedd men inte köpt
    frisör & smink
    präst
    dukar, ljus etc
    M2bs kläder grabbarna dito
    underkläder
    skor till alla 4
    buketten

Kvar är:
    hotellnatt
    transport från kyrkan

festhäfte är under konstruktion

• Hannaibröllopstankar

EmMagnus... Sitter här och är nästintill lika glad som du är... Härligt vad positivitet kan spridas.

• Martinaa

Så roligt att se såna listor som l8ol skrev för Fixat-listan blir längre och längre, och "kvar att fixa" blir kortare och kortare! Vi närmar oss verkligen nu!

• Avalon75

@moule
    Jag tänker sola solarium. Har gjort ett schema. Kommer att börja sola v. 14, och sedan sola 2 ggr/vecka. Känns ambitiöst med solschema!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5