• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • l8ol

1000 myror snurrar i huvudet om kvällarna....

Vart finns den bästa bordsplaceringsverktyget är det BTs?

Ska mannen ha både näsduk och kragblomma i kavajslaget?

• a n n a

Min panik just nu är att kantorn som ska spela på vigseln inte hör av sig...jag har mailat henne två gånger, talat in meddelande på hennes telefonsvarare tre gånger och bett expeditionen meddela henne att jag söker henne...utan positivt resultat... Så idag mailade jag församlingen, henne samt kyrkohedern personligen och ifrågasatt agerandet.

• Bluebride

hej tjejer, ledsen att jag varit osynlig, men mitt liv har varit i kaos på sistonde, men nu är jag igång igen och jag har smått panik jag med.

Kantorn har hört av sig, men jag måste även veta om min kompis ska komma för då ska hon eventuellt spela, så jag har ingen aning om hur jag ska göra. Jag måste ha koll på om jag måste ta med mig datorn till kyrkan och några högtalare ifall det inte låter bra. Sen har jag märkt att min dotters klänning jag har köpt, är för stor i halsen och jag har ingen chans att hitta någon annan som det ser ut nu.

Tårtorna ska beställas när vi kommer hem, är hos svärmor just nu, det var dop i förrgår och ikväll åker svärisarna på sin bröllopsresa, så vi ska vara husvakt. Så jag sitter längst in i smålands skogar.

Vi har haft problem med maten, men turligt nog så ställer svärmor och svägerskan upp att laga maten och en efterrätt till bröllopet, vilket är jättebra.

Vi har ingen som är bestman, om vi inte eventuellt frågar hans kompis, vi får se, den killen kan vara lite smått larvig av sig, jag kommer inte lita med honom med ringen, i så fall får pappa ta hand om den. Den ska jag gå till guldsmeden och se om man kan ta in den lite lite grann.

Hemma väntar placeringskrukorna på att bli lackade, sen har jag alla program jag ska skriva för hand.

Har inte haft prästsamtalet än, undrar när de kommer höra av sig.

• Kattpoet

Var i de småländska skogarna sitter du?

• Bluebride

jag sitter utanför Hultsfred. Vi kommer efter bröllopet flytta ner, troligen till Målilla

• pettan
    l8ol skrev 2010-04-12 09:47:15 följande:
    1000 myror snurrar i huvudet om kvällarna....Vart finns den bästa bordsplaceringsverktyget är det BTs?Ska mannen ha både näsduk och kragblomma i kavajslaget?
    undrar oxå om marskalken ska ha både blomma och näsduk?
    Nån som vet?
  • Bluebride

jag tror de ska ha det i alla fall, ser snyggast ut

pettan skrev 2010-04-12 14:48:37 följande:
    undrar oxå om marskalken ska ha både blomma och näsduk?Nån som vet?
  • patrikoannika

Vi har fått "lära" oss att mannen har blomma, och marsalken har näsduk.

pettan skrev 2010-04-12 14:48:37 följande:
    undrar oxå om marskalken ska ha både blomma och näsduk?Nån som vet?
  • patrikoannika

Vem här var det nu som kom ifrån Västerås och hette Åsa? Eller har jag läst det i någon annan tråd?

• lärkan
    a n n a skrev 2010-04-12 10:35:15 följande:
    Min panik just nu är att kantorn som ska spela på vigseln inte hör av sig...jag har mailat henne två gånger, talat in meddelande på hennes telefonsvarare tre gånger och bett expeditionen meddela henne att jag söker henne...utan positivt resultat... Så idag mailade jag församlingen, henne samt kyrkohedern personligen och ifrågasatt agerandet.
    När och var har ni ert bröllop? Så otroligt dålig stil att inte ens höra av sig på mail... Men kantorerna spelar ju på många bröllop och kanske inte alltid känner samma panik som brudparet, men man kan ju åtminstonde vara så hövlig så man hör av sig i alla fall...

Hoppas att det löser sig snarast!!

*Kram*

- Jag känner, alltså sjunger jag. - Jag sjunger, alltså finns jag till.
Svar på tråden MAJ 2010 del 5