• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • snuttfia

Vår präst skojade inte när han sa att han var bra på att korrläsa Det ska vara utropsteckan här och stor bokstav där osv... skitbra att nån kollar, jag hatar att korrläsa! I helg ska jag sitta och göra småpyssel, skriva ut omslag till festhäften och knyta band på grejor och bygga vigselprogram och annat som säkert tar massa tid. Sambon är på konferens så jag har hela kvällen för mig själv (om barnen somnar nån gång) så då blir det ett glas rött och så ska det låta på tv och så pyssel. Egentligen borde jag inte dricka vin nu så nära inpå bröllopet, jag får skitmycket finnar. Men ikväll ska jag unna mig.

Igår pratade jag med svägerskan/värdinnan och vi babblade bröllop. Hon verkar lugn så jag är lugn. Eller gällande festen är jag lugn iaf Min klänning är förhoppningsvis skickad i förrgår och gissa om den kommer nånstans just nu med askmolnet som stänger alla flygplatser. Förhoppningsvis kommer flygen igång igen snart, men läste i tidningen att det kunde ta månader med bara korta uppehåll emellanåt :-O Asch, man ska inte oroa sig över saker som inte går att påverka.

Har dragit ut massa bilder på tårtor, frisyrer och blommor. På måndag ska jag till frissan och klippa, färga och göra provuppsättning och sminkning. Sen ska jag beställa blommor och tårta på vägen hem. Känns som om jag vill beta av massor just nu! Önskar det var 15 maj nu, är mitt i d-uppsatsen också och kan inte koncentrara mig på skrivandet alls just nu med alla bröllopstrådar hängande i luften.

• Megi

Vad fin gästboken blev :) oo askarna med, skulle gärna vilja göra egna men vet ej o
    ja har tid och är nog inte så pysslig av mig hihi

Martinaa skrev 2010-04-16 14:46:11 följande:
    Nu är äntligen min gästbok klar! Läs om hur jag gjorde här! brollopspyssel.blogg.se/
  • ar100522

Ett avbrott i all bröllopsplanering - har varit på begravning
    Men imorgon ska jag, mamma och lilltjejen till stan och leta skor, underkläder och beställa tid för att fixa naglarna

• Martinaa
    ar100522 skrev 2010-04-16 19:31:31 följande:
    Ett avbrott i all bröllopsplanering - har varit på begravning
    Usch och fy! Var det någon nära...?
  • ar100522

Min morfar. Det var jobbigt givetvis - han dog på lilltjejans 2 årsdag. Men allt kommer att kännas bättre imorgon.

• Rapsbrud

ar100522: Vad tråkigt med din morfar! Hoppas det känns bättre imorgon som du säger. Kram!

• CiaLovesAndreas
    ar100522 skrev 2010-04-16 20:46:17 följande:
    Min morfar. Det var jobbigt givetvis - han dog på lilltjejans 2 årsdag. Men allt kommer att kännas bättre imorgon.
    Beklagar sorgen!

Nu sitter jag här med min vigselring på fingret. Men lugna nu brudar, den är inte färdig än, stenarna fattas.
    Har fått låna hem den för att avgöra om storleken är bra. Men huh så konstigt det känns att ha två ringar på fingret
  • Rapsbrud

Martinaa: Nu äntligen kan jag berätta om min morgongåva som jag ska ge min blivande (kunde ju bara säga a och inte b eftersom han satt brevid förra gången jag skrev om den).

Jag har varit hos vår bröllopsfotograf och så hon fick ta en fin bild av mig, jag har ingenting på mig upptill men står med armarna över bröstet så det är liksom ingen sexuell bild, bara en fin bild med mycket hud, varmt fint ljus och jag som står och småler lite och ser väldigt mycket ut som... mig. Sen ska jag rama in fotot och ha en ganska bred passpartout runt och på passpartouten, under fotot, står textraden "Life is what you give to me" vilket är en rad ur en av låtarna vi ska ha som solosång på vår vigsel. Och precis så är det, livet är just vad han ger mig. Jag hoppas han blir glad för den, jag har tänkt att kan ha den på bordet brevid sin säng eller något. Nu vet du.

• CiaLovesAndreas

Rapsbrud,
    Åh, det låter jättefint! Han kommer säkert bli jätteglad för den!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5