• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Ananias

martinaa- ha ha ja fast ja misstänkte det redan så överaskad hade jag inte blivit ändå=) men kan ju alltid låtsas=)

• Ananias

annsoffan- usch va tråkigt men kan du inte delegera lite så de som är hemma i sverige kan hjälpa dig med olika saker, dina föräldrar eller någon annan nära kanske kan bestämma mat. du kanske kan skicka över en bild på en bukett du vill ha så kan de beställa den, dom där hemma kanske kan planera mera åt er..trist men kanske en nödlösning!

• annsoffan

Tack för förståelse! Jag har dock både ett stort intresse för mat och ett stort kontrollbehov :) Så maten måste jag vara med och bestämma... Funkar det inte får vi väl sköta det på telefon och mail... Håret och blommorna bryr jag mig inte jättemycket om, det är mest att våra toastmasters kommer inte kunna se festlokalen heller innan dagen för bröllopet... Alla är utspridda överallt och nu känns det som ett gigantiskt logistiskt projekt med alltihop... Vi får se hur det går! Nu är vi i Tyskland, har funderat på att köra upp men det funkar inte heller riktigt för mannens arbetes skull..

Ananias: grattis till hippan! nu har du ju ngt att verkligen se fram emot!!

CiaLovesAndreas: grattis till att ha hittat skor! visst borde man börja gå in dem.. grejen är att de gör lite ont där framme så då har jag inte så stor lust att gå i dem, men behovet är ju ännu större då!!

• CiaLovesAndreas

annsoffan,
    Tack! Ja, jag måste verkligen träna. Kan säga att det är långt ifrån varje dag som jag går i högklackat. Så jag måste lära mig att inte "strutta" fram
    Måste ju tyvärr vänta i två veckor innan jag kan köpa dem, men sen så!

• Rapsbrud

Idag ringde vår präst! Vi ska träffa honom i kyrkan nästa fredag, ska bli spännande att se hur han är. Lät väldigt trevlig på telefon i alla fall.

• moule

På söndag ska vi träffa vår präst, ska bli spännande!

Det börjar närma sig flickor!

• a n n a

vi ska oxå träffa prästen i helgen - det är en man jag jobbat med under många år, men nu var det längesen vi sågs så det ska bli dubbelt kul att få träffa honom :)

• sköldis10

Godmorgon brudar..

Nu i veckan träffade vi våran präst..så himla bra va han.
    Vi gick igenom kyrkobladet som jag gjort och gjorde lite ändringar, sen ska vi öva 2 dagar innan den stora dagen.

Kändes väldigt nära då man satt och pratade med honom, blev allt lite nervös..men det tillhör ju.

Allt är nästan klart nu, det enda problemet vi har är mina skor..fick hem ett par från pernillasbrudbutik, så fina men passar inte min fot riktigt.

Jag vill ha en lätt sko, superduperliten klack och sen lite paljetter och remar över..alltså ingen vanlig pumps..
    har ni sett en sådan sko så hojta till...för här lyser dem med sin frånvaro..

• Ananias

jag är sååå jävlanervös inför hippan imorgon...shit...lär få igen..har anordnat 3 st hippor själv...help

• a n n a

ananias - inte kul när man själv varit delaktig i busigheter :)

själv kommer jag att bli hippad på onsdag, jag vet datum eftersom de insåg att de var tvungna att fråga mig när jag hade tid pga barn, planering, blivande på annan ort osv...

men jag är inte ett dugg orolig - jag är mitt i graviditeten och de kan helt enkelt inte göra några dumheter med mig :D

Svar på tråden MAJ 2010 del 5