• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • ar100522

Har åkt 50 mil idag för att ha samtalet med prästen. Allt gick bra och jag är nöjd med upplägget. Bonus att vi hittade klänningar till alla tre tjejerna. Minus var att jag råkade gå in i en dyr märkesaffär och där såg jag dem direkt... jaja, pengar! Pappa har varit i Tyskland och handlat all dricka. Härligt när man kan bocka av grejer på listan!

• Martinaa

Avalon:
    Men... är du också boråsare???
    Tja du, jag har inte sett artikeln själv än. Bt lovade ju att skicka en tidning till oss men de måste de glömt Så jag har fortfarande inte sett nånting av det.

Får göra det hos svärföräldrarna imorgon när vi ska dit och ha kalas för sambon. Då ska han få resan till Milano!!

• jaao

Nu har vi valt smak på tårtan...eller ja, bakelser blir det hallon och passionfrukt, jag var skeptisk till kombinationen innan jag smakat men valde med den enbart pga att de passade bäst rent färgmässigt...haha, ytligt? Jaaa, men den var SÅ god och vi får bra pris eftersom min blivande känner killen som äger stället

Har lagt upp bilder på min "krona" (som jag tokigt nog ska ha upp och ned) och mig i klänningen om någon är nyfiken. Har fortfarande panik för att jag är toksmal men...jag är ju det så vad göra.

• Rapsbrud

jaao: Tycker din klänning är jättesnyygg! Blir hur fint som helst med ditt mörka hår & ljusa hy Vad hände med bandet i midjan förresten?

• jaao

Åh tack jag kände mig som en prästdotter med banden haha, men de hänger där ifall jag ångrar mig (igen) Just nu är mitt största problem att sömmen spruckit fram på livet Håll tummarna för att sömmerska kan fixa det! Ja...för det borde hon...väl?

Rapsbrud skrev 2010-04-09 23:04:09 följande:
    jaao: Tycker din klänning är jättesnyygg! Blir hur fint som helst med ditt mörka hår & ljusa hy Vad hände med bandet i midjan förresten?
  • Rapsbrud

Haha ja prästdotter är väl kanske inte riktigt stilen du strävar efter om jag har förstått dig rätt?

Man tycker ju att sömmerskan borde kunna fixa det, jag håller tummarna. Jag var förresten och provade min klänning idag, De får ta in den några centimeter men sen blir den nog bra, kändes väldigt smickrande för figuren när de hade nålat in den.

• jaao

Neeeej, prästdotter är inte speciellt hårdrock

Åh, va spännande! Väntar med spänning på bildeeer.

• Avalon75
    Martinaa skrev 2010-04-09 21:33:27 följande:
    Avalon:Men... är du också boråsare???Tja du, jag har inte sett artikeln själv än. Bt lovade ju att skicka en tidning till oss men de måste de glömt Så jag har fortfarande inte sett nånting av det. Får göra det hos svärföräldrarna imorgon när vi ska dit och ha kalas för sambon. Då ska han få resan till Milano!!
    Nej då; Göteborgare, men vi har även BT på jobbet, många boråsare som jobbar där också.
    Det var i alla fall ett fint reportage. Hoppas du får tidningen snart, jag la ju vårt jobb-ex i tidningsinsamlingen annars kunde jag skickat den till dig.
  • CiaLovesAndreas

Åhh, nu hänger klänningen här hemma!
    Dock så måste jag ta med den till affären ca 2 veckor innan bröllopet för att få den att sitta perfekt. De tyckte det var för tidigt att göra det idag.
    Ska även köpa underkjolen då

• Rapsbrud

Cia: Puh jag blev lite nervös där ett tag, tänkte att de ändringarna som jag & sömmerskan bestämde för min klänning igår blir ju de slutgiltiga, men så kom jag på att du gifter dig ju några veckor senare. Med tanke på om det var för tidigt att bestämma de sista ändringarna alltså.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5