• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • moule

Oj vad skönt med 4 dagars ledigt i påsk, vi har haft ett rikitgt bröllopsmaraton och kommit riktigt långt i allt fixandet.

-Var och provade bröllopstårtan, supergod!
    -Skrivit ut alla festprogrammet. Många rosetter blir det...
    -Limmat fast spetstyg på 120 konservburkar *puh*
    -Skrivit ut placeringskort

Nu känns det som om det mesta är på gång, och vi kan slappna av lite... 46 dagar kvar! =)

• Ananias

vårbrud2010- vår plan är att m2b ska s¨å därframme OM prällen tillåter att min far får fram med mig...men enligt kyrkan är det ju diskriminerande att pappa går emd mig fram så vi får se va kyrkan säger...

Emsam- men va tråkigt, av är det hon håller på emd hans syster egentligen? barnsliogt må det vara i alla fall...

Ja har vart o beställt blommor idag...limenejlikor med grönt i..jättefint. så för 1 brudbukett 1 st tärnbukett 3 st näbb buketter 4 st corsage 3 st sstora murgrönekrukor till dekoration skulle det bli ca 1600...det är ju i prnicip gratis tycker jag=) ha ha..tur man gillar billiga blommor=)

• Martinaa

Vårbrud:
    Vi ska självklart gå in tillsammans, precis som den svenska traditionen är. Det är ju VI som ska ingå äktenskap, och det har jag valt själv, inte min pappa som lämnar över mig till nån.

Ang psalmer så lutar det åt I denna ljuva sommartid samt Den blomstertid nu kommer, fast den sista kommer vi eventuellt byta ut texten till "På bröllopsdagen ber vi". Vi får se sen när vi pratat med vår präst också.

Haha, hade konstiga drömmar inatt. Jag drömde bland annat att jag tog Toblerone-tåget till Göteborg för att klura på möhippa åt min svägerska. De är förlovade men några möhippeplaner är ju inte aktuellt för henne än på ett år antagligen.
    Sen drömde jag en kompis, som jag misstänker kommer vara med att planera min eventuella möhippa, kom och sa till mig att eftersom vi har det "så himla bra ställt och har mycket pengar" skulle jag betala 3000 till min egna möhippa. Jag själv var helt förtvivlad för att det inte alls stämmer, och så tyckte jag ju det var lite fel att jag själv skulle betala för min egen möhippa...! :P

• snuttfia

Uj, nu har jag (istället för att plugga snällt som jag borde) mailat prästen om vilka psalmer vi valt, mailat de gäster som tydligen inte har tillgång till dator med mer info, mailat och bokat bord till brunch efter bröllopet, mailat om meny till bröllopet då de verkar ha glömt bort att de lovade skicka förslag, mailat runt till folk och frågat om de tror att de tänkt komma på brunch (den där hemsidan var ingen bra idé har jag kommit fram till då ingen verkar kolla på den), mailat lillebror fotograf om hur länge han behöver på sig för att fota innan och efter bröllopet, börjat på ett tidsschema för dagen och igår gjorde jag klart layouten för omslagen till festhäftena. Puh... Massa smågrejor som jag tänkt göra men aldrig tagit mig tid till. Har fått kryssa massor på min lista nu :) Har dessutom fått hjälp av kinaföretaget att spåra dotterns försvunna klänning (EMS har ingen e-post tydligen) och den är bara försenad och inte försvunnen, puh!

• Ananias

snuttfia- ouj oj oj du fått mycket gjort nu!
    Men du, du skrev att du mailat de personer som inte har tillgång till dator=) OM de ej har tillgång till dator är det då någon idé att maila dom infon ?

• Martinaa
    Ananias skrev 2010-04-06 11:28:43 följande:
    snuttfia- ouj oj oj du fått mycket gjort nu!Men du, du skrev att du mailat de personer som inte har tillgång till dator=) OM de ej har tillgång till dator är det då någon idé att maila dom infon ?
    Haha, precis det jag tänkte också! :P
  • snuttfia

Haha, jo det lät ju lite konstigt. Men det par som inte hade dator sa att jag skulle maila infon för att mannen kunde kolla mailen på jobbet (men tydligen inte hemsidan av nån anledning). Jaja, jag gör som de vill så slipper jag försöka förstå vad de menar, haha!

Ananias skrev 2010-04-06 11:28:43 följande:
    snuttfia- ouj oj oj du fått mycket gjort nu!Men du, du skrev att du mailat de personer som inte har tillgång till dator=) OM de ej har tillgång till dator är det då någon idé att maila dom infon ?
  • moule

Glömde ju att jag beställt blommor också!

En brudbukett med Ljusrosa pioner och två limegröna orchideer är beställt. Blommorna behövde lite tid att slå ut så jag skall hämta dem redan på onsdagen, vilket låter toppen i mina öron eftersom jag ska binda buketten själv.

• pettan

Tänkte bara skriva av mig att min älskade äntligen kommer hem på FREDAG!
    Han har varit i Kosovo i 6månader (varit hemma 2gånger) och det ska bli skönt att få hem honom-
    dels för att jag längtar så fruktansvärt efter honom och dels för att vi mer tillsammans kan börja fila på de sista detaljerna! Har gjort mycket själv och vissa saker har vi tänkit över telefon men nu ska här fixas tillsammmans på hemmaplan!! Så glad!!

• Martinaa

pettan:
    Ojdå, förstår att du är glad!! Kommer han stanna hemma nu då?

Svar på tråden MAJ 2010 del 5