• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Emsan o Davve

@ Rapsbrud: TACK! Ja det är superspännande...om allt går som det ska *peppar peppar* så är den beräknad till 10 nov. Vi var lite tröga i starten...men 2010 blir vårt år! :)

• Rapsbrud

Emsan: Haha, så brukar ju jag säga! Att 2010 är mitt år alltså. Hade ett riktigt skitår 2009 men 2010 har det än så länge bara hänt riktigt bra saker. Jag håller tummarna för att allt går bra, med både bebis & bröllop.

• annsoffan

Hej!
    Ny här. Vill gärna bli inlagd i listan. Gifter mig 22 maj kl.14.30. Jihoo!!

• snuttfia

Men skit! Jag skrev ett väldigt långt inlägg och grattade Emmsan och var ledsen för Tatto och det försvan. Hade skrivit massa klokt (ni får tro mig helt enkelt för jag orkar inte börja om) och plötsligt laddade sidan bara om och det var puts väck... Morr... Men ni är i mina tankar båda två iaf, så ni vet :)

Har shoppat bröllopsbyxor åt sonen idag. Dotterns klänning är på väg från kina. Så för dem är det bara skorna kvar. Jag fick mail från landy som sa att min klänning skulle skickas den 20 april. Lite för nära för min smak, mailade tillbaks och förklarade att jag var orolig och undrade om de kunde snabba på det lite, får väl se vad de säger...

Papper till omslag på festhäftena köpte jag också idag. Svägerskan/värdinnan gör själva häftena men jag ville ha omslag i samma stil som inbjudningarna så de fixar jag. Vigselordningen kommer att vara invikta i fina kort med trädtryck på, i A6-format. Hoppas jag får ihop dem som jag tänkt mig. Funderar på att sy ihop dem, eller har någon tips på vart man kan hitta snoddar att binda ihop dem med? Ska skriva placeringskort för hand på överblivet papper från inbjudningarna, tror att jag ska nåla fast dem på gröna äpplen på varje fat.

Imorgon när studiemedlet kommit ska jag köpa handväska och sen ska jag bara vänta på klänningen så att jag vet vad jag behöver för underkläder.

Blommor ja. Jag ska ha en vild vårig/försomrig bukett med Pioner och säsongsblommor i. Kanske nån magnolia också. Jag är tokig i Pioner nämligen. Den ska bara vara ihopbunden med ett fint band och gärna vara lite spretig och inte så tämjd och perekt som de brukar vara. Den ska gå i vitt, rosa och grönt kanske med nån cerise blomma också för att piffa till det lite. Får se vad floristen kan hitta på.

• CiaLovesAndreas

Uj, vad ni skriver! Hinner inte med

Grattis till fröet i magen Emmsan!
    Jag hade turen att bara kräkas en gång under min graviditet. Men sånt kanske man inte ska prata högt om

Beklagar sorgen Tattoo!

OT: Jag har förälskat mig....i ett hus!
    Kanske inte bästa tiden med tanke på att det kommer gå en del pengar till bröllopet. Kan ju inte gärna ställa in det

• Rapsbrud

annsoffan: Välkommen hit! Var inne och läste din presentation, spännande!

• Martinaa

Aaah, nu hände samma sak för mig som för Snuttfia! Sidan laddades om och det jag skrivit försvann, TRE GÅNGER!! *morr*

Emmsan:
    Stort GRATTIS till "fröet"!! Gud så roligt!! Hoppas din kräknödighet (kul ord!) går över snart!

*säkerhetskopierar inlägget*

Sköldis:
    Jag har en bild på en bukett i mitt galleri som jag tror passar in på din beskrivning. Den kommer vi ha som förebild, fast lite annorlunda ändå. Vi kommer nog ha vita rosor och blåklint för en somrig fin bukett!

Tattoo:
    Men usch va tråkigt! Beklagar verkligen *styrkekramar*

Annsoffan:
    Välkommen hit! Du är upplagd på listan nu!

Ang budget så har vi sagt runt 70 000:- men kommer nog hamna runt 80 000:-. Jag skriver också ner vartenda litet inköp till bröllopet för att veta vad vi hamnar på exakt sedan.

Här har det inte hänt så mycket. Det slog mig idag att det är tio veckor kvar. Mycket mer än för en del av er andra, men det räckte för att det skulle kännas lite "läskigt". Det har ju varit så länge så lång tid, och nu helt plötsligt så är det liksom inom en överskådlig framtid. Förstod inte när det hände...! Minns ju när man satt här och gnällde i den här tråden att man ville att det skulle bli ett halvår kvar, att det skulle bli 2010 åtminstone...

*säkerhetskopierar inlägget igen*

• Kattpoet

Idag fick jag veta att reglerna hur man får ta in folk till Sverige har ändrats och den information jag kan hitta på nätet från olika statliga verk (värk) ger motstridiga uppgifter.

Jag får ha honom här i tre månader iallafall..

• snuttfia

Kattpoet: Men... Inom EU får man väl flytta runt och jobba som man vill, är inte det halva grejen med EU? Asch, jag kanske bara är naiv, men det trodde jag iaf...

• Tattoo82

Tack alla för era tröstande ord!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5