• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Martinaa

Oj, går Avatar fortfarande på bio?? Enjoy säger jag bara!

Jag känner igen mig i din stress Snuttfia. Egentligen har vi nog läget under kontroll, men jag kan också känna mig lite stressad ibland. Innan har jag bara läääängtat och väntat på att tiden ska gå, men nu helt plötsligt känner jag att det går lite väl fort snarare och skulle vilja att det lugnade ner sig lite. "Tänk om vi inte hinner med allt vi tänkt?" Men det blir nog väl till slut ändå!

• patrikoannika

Åh... vad roligt att höra!!

Ska träffa honom fredagen efter påsk.

Felixian skrev 2010-03-22 10:44:13 följande:
    patrikoannika: Haha, jodå, han var präst i Västa Sönnarslövs församling tidigare, men det va ett tag sen. Tror att båda mina bröder är konfirmerade av honom. Han är helt fantastisk. Det finns två präster som jag gillar (har gått ur svenska kyrkan av lite olika skäl) och han är en av dem jag gillar. Haha, vad roligt med krubban! Kommer ihåg att det var mycket prat om hans upptåg. Inte gillat av alla :) Om ni ber honom prata om kärlek och er själva (om ni vill det förstås) utan ett "manus" kommer ni nog inte bli besvikna!
  • Martinaa

Nu är vi hemma igen efter klädprovning åt sambon. Ååå va fin han blev! Jag blev alldeles mållös och stod bara med ett fånigt flin när han fick på sig hela munderingen. Han var så snygg!! Så nu är kläder till honom bokade också så kan vi bocka av det! Känns skönt att ha ännu en sak fixad! :)

Nästa sak på listan blir nog ett samtal till prästen. Är det någon som träffat sin redan? Ska ni ses igen innan bröllopet eller räcker det med ett möte?

• Kattpoet

Jag känner att jag inte hinner med något. Jag har ingen aning om min karl har hittat en kilt han får ha eller int.

Själv färgar jag mitt tyg idag , verkar bli en djup grön färg av det hela och inte en mjuk murrig ljusgrön.
    Nåja, det blir vacker i slutändan.

Och min dator har gott och dött, sitter hos min vän och skriver i denna stund.

Men jag behöver ju datorn för att klara av att fixa detta bröllop.

• patrikoannika

I dag på jobbet så blev jag så glad.

Dels så fick jag reda på att de ska anordna en möhippa/fest för mig. (Men en planerad sådan. Jag vet inte vad vi ska göra, men jag får veta datum.)

Och dels så fick jag reda på att många på jobbet kommer komma till kyrkan och titta. Jag hade ju hoppats på att de ville göra det, men vågade inte tro det säkert. Men nu blir det så och det betyder mycket för mig.

Åhhhh.. mina gulliga, gulliga kollegor!!!

• CiaLovesAndreas

Idag kom mannens morgongåva på posten
    Blir nästan lite pirrig i magen när jag tänker på det...tänk om han inte tycker om det

• gutebrud10

En liten fråga: om brudgummen ska ha frack, ska bestmannen ha det också?
    Vi började diskutera lite här hemma och jag tycker nog inte att han ska ha det, det är ju brudgummen som ska va finast och tärnorna får ju inte ha samma kläder som bruden.
    Vad är vanligast? Vågade inte riktigt ge mig in i diskussionen utan att veta vad jag pratar om.

Så kul att läsa att det går framåt för alla.
    Vi va i Stockholm i helgen och skulle fixa kläder till man och barn men det gick sådär, 1000 kr/barn för att hyra frack, 2000 kr för ca en timme som de kommer att ha det på sig. Det slöt med att vi har hittat på blocket för en mkt billigare peng.
    Jag hittade iaf ett halsband som passar perfekt till klänningen och det var nedsänkt från 500 till 50 kr så jag blev överlycklig.

• Martinaa

gutebrud:
    Oj, vilket fynd med halsbandet!!

• gutebrud10

Ja det kändes skönt att jag för en gångs skull hittade något som inte kostade multum, har jag riktig tur så är det äkta pärlor. Hon i butiken trodde att det kunde va det iom att det hade kostat så mkt från början, man kan kolla det genom att skrapa lite på en pärla med något vasst, om färgen försvinner så är det inte äkta, har inte vågat prova än

• Rapsbrud

moule: Grattis på födelsedagen!

CiaLovesAndreas: Vad kul! Jag fick reda på idag att det faktiskt går att göra det jag vill göra i morgongåva till min man. Har haft en idé om vad jag vill göra men har inte vetat om och i så fall hur man gör, men nu vet jag.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5