• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Martinaa
    Rapsbrud skrev 2010-03-22 21:38:54 följande:
    moule: Grattis på födelsedagen! CiaLovesAndreas: Vad kul! Jag fick reda på idag att det faktiskt går att göra det jag vill göra i morgongåva till min man. Har haft en idé om vad jag vill göra men har inte vetat om och i så fall hur man gör, men nu vet jag.
    Men så kan du ju inte skriva, nu blir jag ju jättenyfiken på vad det är! Om det inte är hemligt förståss... :)
  • Rapsbrud

Martinaa: Hihi, det är ju inte hemligt för er, men man vet aldrig om den där blivande maken läser över axeln på en eller så... Får berätta det i maj om inte annat.

• Gympamamman

Beställer alla sina blommor från florister, eller finns det något annat vis man kan få sin brud/tärn-och corsage till ett bättre pris? Någon som har erfarenhet från att höra av sig till en floristutbildning och göra en beställning därifrån? Eller finns det kanske någon som har en duktig vän i Stockholm som vill binda buketter?

• CiaLovesAndreas

Rapsbrud,
    Håller med Martinaa

• Rapsbrud

Ja jag vet, det är ju taskigt att säga a och inte säga b ju... Sorry, jag ska berätta det någon gång när han inte sitter alldeles brevid.

Tjoho, hittade nyss PRECIS en sån alliansring som jag skulle vilja ha! Rätt utseende, rätt mått och rätt pris också faktiskt...

www.nordstansguld.se/product_details.asp&cat2=57&id=633&sida=Zoola%20Allians%20|%20Briljant%20allians%200,15%20ct

Någon som har erfarenhet av ringar från Zoola?

• snuttfia

Halloj tjejer! Visst berättade jag om min mardröm om hur sambon ska bli svensexad kvällen innan bröllopet? Igår ringde hans kompis och ville ha en lista på alla som kommer till bröllopet så han kan ordna något. Han lovade att inte göra det kvällen innan. Puh, nu kan jag pusta ut!

• Malla och Mojje

Jösses det är snart bara två månader kvar!! Var tog tiden vägen? Jag har varit lugn länge för vi har legat rätt bra till men jag börjar bli nervös att vi glömt nåt!! Vi gjorde många saker lång tid i förväg så det kanske är därför, har nästan glömt vart jag lagt rispåsarna som jag gjorde i ordning i november liksom... Jag var så trött på planeringen ett tag så att jag la ned den lite så nu känns det som jag har tappat greppet om allting istället!! :-O

Är det nån mer som börjar bli pirrig och snurrig?

• CiaLovesAndreas

Malla och Mojje skrev 2010-03-23 10:44:05 följande:

Jösses det är snart bara två månader kvar!! Var tog tiden vägen? Jag har varit lugn länge för vi har legat rätt bra till men jag börjar bli nervös att vi glömt nåt!! Vi gjorde många saker lång tid i förväg så det kanske är därför, har nästan glömt vart jag lagt rispåsarna som jag gjorde i ordning i november liksom... Jag var så trött på planeringen ett tag så att jag la ned den lite så nu känns det som jag har tappat greppet om allting istället!! :-O Är det nån mer som börjar bli pirrig och snurrig?
    Jag börjar bli pirrig
    Fast samtidigt är det fortfarande så overkligt. Tänk att det verkligen är på riktigt!
  • Kattpoet

Det blir inga nya skor, jag får ta ett par gamla jag har, det blir ingen håruppsättning, jag får ta med min hårtork, det blir ingen brudbukett, jag är endå allergisk och det blir nog ingen kilt på min karl...... men gifta blir vi iallafall.

Och vi vet inte ens om vi kommer kunna flytta ihop när vi vill...

Nej jag inte ledsen, jag är bara helt tom inombords.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5