• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Kattpoet

Jag vågar inte göra en lista med min karl just nu, han har det inte så lätt just nu.

Men vi är stackare nu än innan.

• Rapsbrud

Mmm, listor är alltid bra så man slipper hålla allt i huvudet. Känns som det vi har kvar att göra är fullt kontrollerbart, sen är det ju bara att man ska bli färdig till att fixa grejerna också! Det är nog snarare vårt problem, att vi är lite trögstartade...

• Rapsbrud

Men det är klart, är man inne på www.projectwedding.com och jämför med vissa amerikanska brudar har man ju rätt mycket kvar att göra... För vem vill inte ha handbroderade näsdukar att ge till sina föräldrar där man betygar att man alltid kommer vara deras dotter trots att man nu blir en fru och till svärföräldrarna där man tackar för att de uppfostrat den blivande maken till mannen i ens liv? Jag säger då det, för vissa tar idéerna (och pengarna!) tydligen aldrig slut... Men men, det är kul att se på bilderna och få lite inspiration.

• Ananias

tatoo-vi hade lyckats få tag på inbjudningslistan av henns karl

• Kattpoet

Jo men i USA får flickorna veta att man är inget om man inte blir gift, det kvittar hur bra jobb eller utbilding du har, är du inte gift har du lägre status.

En amerikansk vän jag har här i Sverige, fick av sin far sin fond indragen så att hon skulle komma hem och gifta sig, hon var lastgammal enligt honom, hon var ju redan 23 och ogift!!

Jag frågade om hennes gamla klasskamrater, de kvinnliga var redan gifta och hon nickade , alla 24 i hennes klass hade redan gift sig och de tyckte så synd om henne att hon inte hade någon man.

Allt hon ville var att studera.... hon är fortfarande kvar här 4 år senare och har fått ett bra jobb och hittat en trevlig karl.

• Rapsbrud

Kattpoet: Jo det är väl så, att man har lite olika syn på bröllop och att vara gift i Sverige och i USA.

• Kattpoet

japp, i vissa områden är det som här och i andra känns det som 1930 talets sverige och vissa delar är det ännu värre.

SÅ det varierar ju men endå flickorna blir ju intutade från ung ålder att bröllopet är deras enda stora dag.

I sverige så är ju det studenten.

• Fröken Strössel

Martina - Du har så rätt! Jag har faktiskt börja tänka så mer och mer och det är rätt befriande!

Idag är jag glad, har precis provat min klänning med skor, slöja och hela kitet och kände mig fantastiskt snygg! Min BH var jätteskön också och strumpebyxorna var bra färg. Riktigt nöjd

Cia - Vad spännande med hus, ska ni slå till?

Jag har också bestämt mig för att inte sola, jag får hoppas på lite vårsol innan dess så att jag kan få lite rosiga kinder istället.

Idag är det sju veckor kvar och bara tre veckor kvar till jag ska fota min secret box! Det börjar dra ihop sig

• CiaLovesAndreas

Fröken Strössel,

Härligt att du känner dig nöjd!
    Själv väntar jag fortfarande på att klänningen ska komma. I början på april är meningen att den ska dyka upp, så det är ju nästan snart!

Vi väntar på besked från banken (attans att det blev helg!) Men vi kommer troligtvis lägga ett bud ialla fall, sen får vi väl se vad som händer. Kommer dock inte gå över utgångspris.

• Martinaa

Suck, nu börjar jag bli riktigt trött på det här att sidan laddas om helt plötsligt! *morrar lite*

Cia:
    Vad spännande med hus!! :D Har ni varit och tittat på det eller bara sett det på nätet? Ska ni buda? Lycka till i alla fall!
    Jaao:
    Vad är det för "regnalternativ" ni har?? *nyfiken*

Svar på tråden MAJ 2010 del 5