• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Ninnnis

Sonja, sik har jag ingen koll på, men det påminde mig om ett annat recept som jag skulle tipsa dig om. Du pratade för ett tag sedan om lättlagad mat med få ingridienser, här kommer en av mina favoriter:

Pasta med lax och spenat, 4 portioner.

4 laxfiléer (frysta, tinade går utmärkt)
    En påse fryst hackad spenat
    Ostsås på tetra (Kelda eller liknande)
    Pasta

-Skär laxen i lagom stora tärningar, stek utan fett i teflonpanna.
    -Tina spenaten i en kastrull tillsammans med ostsåsen.
    -Koka pastan.
    -När laxen är färdigstekt och spenat/ostsåsen är varm, häll ihop dem i stekpannan eller kastrullen. Smaka av med salt och peppar (gärna citronpeppar)
    Servera med pastan.

Snabbt och gott, eventuella rester går utmärkt att göra matlåda av, eller frysa in.

• Sonja68

Så nervigt att vänta menar jag Blomman *håller tummarna jätte-jätte-jättemycket*

• Sonja68

Tack Ninnis Nu ligger receptet i min snabba-recept-mapp! Det är precis såna som jag menar. Tusen tack !

• Sonja68

Nu drar jag på Lek o Plask! *vinkar*

• Hvidbrud

Visst är det det Sonja!
    Åh, lilla fina embryo- nu hänger du fast! Det är så nervpirrande att man blir tokig!
    Idag ska vi ha sushi.... Mmmm...

Pimpade min kvast igår så jag är klar att flyga i morgon!

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan