• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • ingenjörsbruden

Här e det fullt upp, hinner inte vara hos er så mkt som jag eg vill. Hoppas ni känner att vi tänker massor på er alla!!

Igår tittade Busans två tänder fram i underkäken, hon hörde sin pappa stöka i vardagsrummet o sa då PAPPA. dÅ GICK JAG I CHOCK!!
    O så lärde hon sig att dra sig själv upp i sittande ställning.

Sitter jättefint alldeles själv...men jag litar inte riktigt på henne....så hon har amningskudden runt sig.....den påminner om en sacosäck så den ligger kvar runt henne o kasar inte iväg....

O nu däckade hon sittandes i mitt knä!
    Hoppgungan e SUPER! Där får hin verkligen ut överskottsenergin!!!

Mitt underbara lilla bus!!!

Massa t er alla

• Fjällbruttan

Ingis, vilken gullunge busan är!
    Hoppgunga är verkligen suveränt, de får minst sagt studs av sig!
    Amningskudde är en suverän uppfinning, förutom att ha då man ammar

Själv har jag en skitdag! Sovit uruselt i natt, har haft skitont i magen (eller snarare runt livmodern) bitit ihop käkarna så det känns som huvudet ska sprängas och när maken ringde hem och frågade hur jag mådde stortjöt jag!
    Nån jävla infektion har jag i kroppen, småfebrig hela tiden och totalt slut, men det ska lämnas fler prover på måndag, just nu vill jag bara ha typ pencillin och vips så mår jag toppen igen! Är så kasst att må halvdåligt hela tiden!Har en sänka på 27 (i onsdags) fast jag äter pencillin...nåt säger mig att underhållsdosen inte räcker...

Men, kl 13 ska jag och lilla vild på barnkalas, så då tar ett gäng underbara väninnor över så får jag bara umgås en stund, skööönt!
    Sen kommer stora tjejerna hem ikväll, så då har jag lite avlastning imorgon och dessutom kommer världens bästa M och städar hos oss imorgon
    Hon är inte riktigt klok, hon älskar att städa, men hon är underbar

• passionsblomman

*rycker upp Daa ur sanden med ett fast grepp i nackskinnet*
    Hörru! Vi skulle ju hålla huvudet högt och ssjunga numera, har du glömt det?
    Det blir så jobbigt att vara dubbelikt därnere under sanden. Det räcker att man ibland är under isen tycker jag!

Ingis, tänder i underkäken*smälter* Det är ju bara det gulligaste som FINNS med de där flinen och två små risgryn bara därnere!

Jag är inte en sådan där kvinna som gurglar och piper över barn sådär i allmänhet, även om de är så fina så fina, men risgrynsleenden, det är något alldeles särskilt!

• Fru E

Daa-skickar över lite sooooool till dig eftersom jag ändå inte får vara ute i den........

Bruttan-jo men visst har eskimåerna mössor både till huvud och svans eftersom deras mamma fryser extremt mycket alltid

Ingis-liten börjar bli stor

• Fru E

Konstigt att det är tråkigt att ha beordrad soffvila när man annars hemskt gärna slänger sig där

• Hvidbrud

Så har pappa gått hem, liten har fått en försäkring att jag är här även när hon sover och har somnat om i sin säng. Mätt och belåten och varm och god efter en smarrig irish.
    Pappa bjöd hit sig på melodifestival, kul, äntligen (!) och vi bjöd på tapas och paella.
    Lilla e har njutit i fulla drag! Bråd hon på sin mor kommer Melodifestivalen vara helig och innebära shower och dans och musik i veckor! Hennes klara favorit var Ola ojojoj vad hon hoppade och tjöt! Gullunge, vi tog os en svängom i balletstil till den där långama sången, jessicas tror jag och hon strålade, min lilla!

Ja, några dagar blir man bara så mjuk i hjärtat av och tacksam och ödmjuk.
    Bjuder på irish med massor av muscovadosocker och tjock grädde!
    ( fast al fakir kunde gott ha vunnit tycker jag!)

• Sonja68

*hjärtar BellaBus och LIlla E*

EA, jag måste bara säga att det låter fantastiskt alltihop. Helt underbart! Nu håller jag tummarna jättehårt, medans du VILAR och KNIPER.

• Villemoa

Känner lite som lanovia jag; att jag är helt värdelös för tråden för jag hinner heller knappt kommentera något! Förut var man ju inne jämt och skrev, nu hinner jag knappt! Men ni ska veta att jag läser mer än jag kommenterar och tänker på er alla!

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan