Lelay skrev 2010-02-10 11:21:53 följande:
Jag tycker det är roligt att TS frågar om det är oförskämt att fråga en sån fråga och sen tycker att alla som svarar nej har fel. TS verkar hemskt bestämd med sin åsikt, och jag undrar varför ens starta en tråd med en fråga man redan har bestämt sig svaret på.Och givetvis vill jag tillägga att nej, det är absolut inte oförskämt att fråga. Det är oförskämt att ta för givet att han får komma, men det är ABSOLUT inte fel att ställa en enkel fråga. Du har all rätt i världen att säga nej, och då bör hon acceptera detta utan problem. Och jag tycker det verkar tråkigt att din vän nu är så himla nära dig och insatt i ditt bröllop samtidigt som du inte verkar veta om vad som pågår i hennes liv. Jag vet ju naturligtvis inte om det är hon som inte berättar saker för dig, eller du som inte frågar saker om henne, men jag tycker du ska ta det lite lugnt, säga "nej, tyvärr går det inte att ta med en extra person, gästlistan är redan färdig" och sen bara vara glad över att hon har en pojkvän och att hon förhoppningsvis ändå vill fira din stora dag med dig.
Jag har under natten kommit fram till att det egentligen inte har nått att göra med att hon frågade om hennes kille fick följa med, utan att det visade sig vara ett av min ex... MEN våran budget är väldigt snäv och jag tror jag skulle svarat samma sak om de var en kompis som inte var tillsammans med mitt ex...
Jag startade faktiskt tråden för att se vad andra tyckte, jag måste väl få ha min bestämda åsikt även för det??