• Superstarfia

oförskämt att fråga om pojkvän?

Igår fick våra gäster sina inbjudningar på posten..

idag när jag loggade in på Fejjan så har jag ett meddelande på min wall där en kompis skriver..

"tack för det underbara fina inbjudningskortet, men är det ok att jag tar med min pojkvän om han kan?"

ursäkta? frågar man det? hon har inte ens berättat att hon har en kille, jag hade inte en aning!!!

men är det ok att göra så? att bara fråga en sån sak..

vi hade skrivit ut namnet på den inbjudna på kortet.. då borde hon väl fatta??

• Svar på tråden oförskämt att fråga om pojkvän?
  • Superstarfia
    KatjaB skrev 2010-02-09 19:23:02 följande:
    Det är ju ett privilegium att ha vänner som vill vara med och fira er dag med er också, icke att förglömma
    Nej absolut inte.. men jag ser det som ett priviligium när jag blir bjuden på ett bröllop.. och de andra vännerna har redan osat och har INTE frågat då dom OCKSÅ vet hur vi står i frågan...
  • KatjaB

jaja, men det är väl bara du svarar henne hur det ligger till och gläds över dina andra mer väluppfostrade vänner som inte gjort några etikettsbrott.

• annaochmias

Hm, jag tycker nog inte att det är oförskämt att hon frågar om hennes pojkvän får följa med... MEN jag tycker att det riktigt, riktigt konstigt att ställa frågan på det viset när det senare visar sig att han är ett av dina ex! Hon borde FÖRST ha berättat att hon har skaffat pojkvän och sagt vem det var med tanke på din historia med honom. Om du då hade visat henne att du är bekväm med att hon dejtar ett ex till dig, ja då hade hon ju kunnat ställa följdfrågan om det är ok att han följer med på ditt bröllop.

Men jag förstår att du inte vill ha med ditt ex på ditt bröllop.

• stellastella

Nu kom kanske saken i ett annat läge då han är ditt ex men jag förstår inte varför man behöver bli så upprörd över en enkel fråga.

....och Katja mycket bra skrivet tycker det glöms bort ganska ofta!

KatjaB skrev 2010-02-09 19:23:02 följande:
    Det är ju ett privilegium att ha vänner som vill vara med och fira er dag med er också, icke att förglömma
  • Kharma

Sorry, visste inte det..

Men har du bestämt hur det är så säg så.
    Hon har frågat och du svarar hur läget är.

Hehe.. snacka om konstellationer förresten*s*
    Lycka till!!

• Superstarfia
    Kharma skrev 2010-02-09 19:37:43 följande:
    Sorry, visste inte det..Men har du bestämt hur det är så säg så.Hon har frågat och du svarar hur läget är.Hehe.. snacka om konstellationer förresten*s*Lycka till!!
    haha ingen fara..

jag har pratat med henne precis och sagt hur jag känner och hur det ligger till. hon vart lite sur men jag sa att hon är mer än välkommen och att jag verkligen skulle vilja dela min dag med henne...

mmmm jag kan inte riktigt förstå vad hon ser hos honom, men smaken är som baken.. :)
  • KatjaB

haha, kanske samma som du en gång såg
    Sådär känns det nog alltid med ens ex (om de nu inte visat sig vara helt galna förstås så att det är helt uppenbart) man fattar liksom inte vad man ens såg hos dem själv eller varför nån annan skulle vilja ha dem heller.

Superstarfia skrev 2010-02-09 19:39:12 följande:
    mmmm jag kan inte riktigt förstå vad hon ser hos honom, men smaken är som baken.. :)
  • Superstarfia
    KatjaB skrev 2010-02-09 19:52:42 följande:
    haha, kanske samma som du en gång såg Sådär känns det nog alltid med ens ex (om de nu inte visat sig vara helt galna förstås så att det är helt uppenbart) man fattar liksom inte vad man ens såg hos dem själv eller varför nån annan skulle vilja ha dem heller.
    mmmm.. men han är inte riktigt frisk.. kontrollerande, tvingade mig till två aborter osv.. så nej jag förstår inte varför hon har fastnat för honom..

men man kan bara hoppas att han har gjort nått åt sitt beteende..
  • Nicossambo

Har man en respektive så tycker jag att den ska bjudas. Min kusin frågade om han fick ta med någon jag frågade om han hade flickvän för då är det ok, men nä han ville ha en kompis då sa jag nej.

Men jag förstår om det är ditt ex att det kanske inte känns så bra.

• iregnet2010

om det är ditt ex är ju saken klar. Vi har en "no-ex" policy på vårt bröllop, vi är båda rätt bra vänner med våra ex men jag anser inte att de hör hemma på VÅR dag, de var ju det förflutna.

Bra att det ordnade sig iallafall!!

Svar på tråden oförskämt att fråga om pojkvän?