• Chris24

Orientalisk Bröllop! Del 3

Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

• Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • Mirey

Chris, hihi vill se din klänning! Kan inte du mejla den till mej?!! Så kan vi ta alla bilder sen när jag kommer hem =)

Meis, ang underkjol så hade jag oxå en! med 3 ringar, den lilla hade jag. 2 av arbetarna ville att jag skulle ha den största. Men grejen e men underkjol, dels ska de underlätta en för att kunna gå i klänningen o dels ska den juh puffa till kjolen... Men min hjälpte inte ang att gå i den!! Jag ska se din klänningen nu o kolla om du behöver den. Jag tror att hon på bilden har en underkjol? Prova o se gumman?! När ska du köpa klänningen???!!

• Chris24

Mir, jag har inga bilder på vår kamera tyvärr, Josef kan ju se allt, även med facebook och blogg osv, haha =) Så mamma tog några som hon la i sitt chip, jag får vänta tills jag kommer dit och maila dig! Men du kan se alla mina bilder på fb nu gumman! och du också meis, jag har lagt upp dem där nu =)

• mrsya

Hej tjejer

Ang. underkjol jag har testat en underkjol med 3 ringar..Men jag ska testa en med 3 ringar och mer tyll över..Får se hur det blir..tack för era råd och erfarenheter :)
    Jag har köpt klänning nr 1 nu :)

Mirey- JAG ÄR AVUNDSJUK :) En vacker dag ska jag också göra en sådan resa. Som sagt vi ville ju till karribien men eftersom bröllopet blivit dyrare än vad vi tänkt så kände vi att 50 000 för smekmånad blev för mkt..En annan gång :)
    Ja, det är en vecka kvar..maaammiiiii!! Haha! Men helt ärligt, jag känner ingenting, ingen nervositet alls :/ Tror att det kommer slå mig i ansiktet precis när vi ska in i kyrkan..
    Vi ska också ha vinrött o champagne men kanske 60 rött och 40 champagne..Floristen vill ha 35 000, dyrt, men men vi har valt en del extra grejer..Vi ska t.ex. klä hela scenen, inte bara bordet i vitt..Vi har valt extra pelare också, samt rök och stor bukett i taket..blir nog bra :) Killarna heter Yilmaz och Raid brollopsdekor.se hemsidan visar inte så mkt..
    Tårtan kommer att vara som eran, men med 7 våningar tårta, så 14 våningar med "rosvåningarna" inkluderade..

Chris- Ögonsminket vart riktigt fint, jag valde guldigt, men till bröllopet ska jag välja ljusare, mer champagne. Ansiktet var kaos, hon va sämst på foundation och rouge, det lär jag fixa själv..Men ögonen ska jag fixa där. Valde inte fransarna doll. Har valt de som sätts fast separat, hade några längst ut på fransraden..mkt naturligare o fint!
    Bröllopet igår va helt okej, mkt litet och enkelt..lite trist :P
    Ikväll är det bröllop igen, norrköping, orkar inte hehe..

Ha det bäst girls!

• Mirey

Meis, grattis till klänningen gumman! Måste kännas härligt =) Prova fram med underkjol, men hur gör du då, tar du med klänningen till butiken?!
    Men hallå, ska inte du gifta dej på monalisa?!! Näää fan du ska juh ha kyrkans lokal!!! Nu hänger jag med, jag tyckte d va konstigt att vi inte hade samma arrangörer osv! Men ok, tog ni inte ett paket hos Fadi då?! Vi tog oxå extra pelare till kyrkan, d ingick 3 på vardera sida men as u know så e kyrkan så stor så vi la till 2st på vardera sida men sen tog vi bort en så d inte skulle bli så dyrt då vi pejade 3 lax bara för tårtan... så i slutändan hade vi 4 pelare på varsin sida, o tro mej, d räcker gumman. Man tror d ska se fult o litet ut men för d första så kommer inte du att se d försän du ser bilder! Asså älskar den kyrkan, fick så många komplinganger av alla!! Ingen hade sett en sån fin o stor kyrka, stilren =)
    Vem ska viga er?!
    Gumman, man känner inget tro mej, försän kvällen innan när man vaxar muchen o armarna o gör d sista hahaahaha!! Men d e sant, d e när man går in till kyrkan som man börjar fatta, inte ens då e man nervös... men jag blev nervös när jag träffade shabbe för fotograferingen... jag vet inte hur jag ska förklara men asså hela dagen känns så konstig, känns lixom inte att man e där man e... ett tips: VAKNA TILL HELA TIDEN O INSE VAD SOM HÄNDER HAHA!! O njuuuuuut!!

idag har vi varit på ett äventyrsställe o åkt massa linor på 500 m hög!! Sen åkt sån bil genom jungeln som man fick köra sj, som vi körde!! Åkte o paddlade i grottor så fina!!
    I förrigår va vi på en park där man snorklar i laguner, hoppar, klättrar på beg o badade med en delfin som hette Itzman!! D va kul, sen fick man äta o dricka huuuuur mkt man ville på alla restauranger, plus plus plus, man fick fixa sin egen strut glass!! Snacka om att d e svåååårt!
    Vi ska käka ikväll o gå in på en av 1000 barerna här o bli fulla ikväll hahaha!!

Vad händer i helgen tjejer?! kram.

• Chris24

Hahaha, mirey, hur blev kvällen där ni blev fulla? Wild sex eller sen? hahahahaha, fyllo!!
    det låter som en toppen smekmånad ni har gums, fortsätt så! När kommer ni hem förresten? Du, fick ni pengar i present eller vad önskade ni er? Insatt på konto eller hur gjorde ni? Vi ska ha list de marriage så vi måste öppna ett konto i libanon tillsammans och ha det på korten när vi skickar ut dem, måste dock ha fullmakt för att vi kan inte öppna det förens 3mån innan så min moster ska öppna det åt oss, kostar fan 1000 spänn för en fullmakt, ett jävla papper liksom!! hallå!!

Meis, det låter som oss också, lagt till en massa extra för att det ska bli extra fint, förhoppningsvis så kommer man ihåg mer än vad Mir tycks ha gjort, hahahaha =) annars lär man bli sån " va fan, hade inte vi det?" hahaha
    Grattis till klänningen gumman! Är du nöjd? Jag längtar till dina bilder nu snart, haha, ska SÅÅÅ kolla facebook också =)
    Har lagt upp mina på fb och bloggen också, bloggen krånglade lite dock så jag fick avsluta, så drygt..

Hoppas ni har kul på bröllopet då!

• Mirey

Chris, vi behövde inte säga till folk vad vi önskade du vet juh att vårt folk redan ger pengar o inget annat så d e skönt. Inget konto, tycker d e fult o skriva d i inbjudningskort... känns lite som att tigga på nått sätt. Min kusin från frankrike gjorde en jätte jätte fin kuvert låda till oss vettu, kan visa bilderna sen.
    Måste ni ha konto o så? Folk vet juh där vad man vill ha så får de ta med sej cash i kuvert. Skaffa en fin kuvertlåda tycker jag.
    Ja vi blev lite fulla hahaha... vi har d underbart. Just nu ska ett par gifta sej på stranden så de har lagt 16 stolar där o vi bor ju just på stranden så jag ska tjuvkika nu!!

• mrsya

Mirey- Jag tar hem underkjolar istället :) Känner ju tjejen som äger stället. Nee hehe vi ska inte vara i Mona Lisa, utan det blir som sagt S:t JAkobs festlokal. Jo vi har paket hos Fadi, där ingår 20 000 till blommor, men vi valde extra grejer för 15 000. Vi har också valt 8 pelare, jahni 2 extra.
    Det är biskopen abdelahad shabo som ska viga oss, och abona Gabro som S:t JAkob har och abona från Eskilstuna.

Haha vaxa armar o musche :) JAg kan tänka mig att man inte känner ngt förrän man precis ska in..
    Jaa jag kan också förstå att man blir närvös när man ses, känns på riktigt då kanske.. :) Som sagt, än så länge känner jag inget..

Du verkar för övrigt ha det riktigt dött o trist på din smekmånad :P hehe är ngt avis på att ni har det så bra. Njut!!

Chris- JAg ska också SÅÅÅ kolla din facebook :)
    Håller med Mirey ang. konto. Måste ni ha det?

• Alexxxi

God morgooooooooooooooon

Har ni haft en bra helg? Jag har läst det mesta ni skrivit men minns knappt nåt, haha, helgen va bra här iafl, stressigt som fan men vi fick med allt och lite till.

Fotografen är GRYM! Han styr som fan och det gillar jag, han fråga om vi ville ha coola bilder eller karach bilder (han e assyr) ahaha, fan va jag garva, han bara karach bilder är såna som inte vill lägga sig på sängen och fotas, inte vill visa ben och bara vill sitta på soffan med klänningen som täcker hela soffan och sitta som en staty med buketten i handen och bli fotad!

Hahaha, jag bara näää vi vill ha coola bilder, du kan fota mig under sängen på sängen, bredvid sängen det spelar ingen roll, haha.

Så det känns skitbra med honom Det kommer va 2 video, varav en på tv-stativ och en vet jag inte men tack o lov inget som hålls i handen så d blir skakningar och sen en som fotar med. Och vet ni vad, tror ni inte vi får mail av han BAHO och han påstår att han försökt få tag på oss flera ggr och jag vet inte vad, trööög!!

Vi köpte soffor igåååååår och 2 rya mattor, köpte en pistagegrön och en vit, ville ha i lila men han hade ingen fin lila =)

Fan det har hänt mkt denna helgen detta är bara en liten del av allt, haha.

Meis, hade ni kul på båda bröllopen ?

Mirey, hehe söt du e som ff loggar in, när kommer ni hem?

Chris, va tråkigt att du inte kunnat ta bilder! Man kan väl leta upp märket på klänningen och hitta väl?

• Chris24

goooodmorgon brudar!

Alla verkar vara fullt upptagna nu alltså Mirey loggar in på sin smekmånad fortfarande, hahaha.. så söt. Hur va strandbröllopet? önska du att du hade ett extra bröllop vid stranden också kanske? =)

tyvärr så frågade vi både dem på restaurangen och hon som skapade korten och dem båda sa samma sak, man ska helst ha konto, men i libanon är det ju inget ovanligt då alla gör så och skriver det på inbjudningskorten och därför behöver det ju inte klassas som tiggande eller nåt, vi tänkte ju kuvert också från början men men, det får bli konto nu iaf.

Meis, vad har du kvar denna veckan innan bröllopet? åååh, då ska jag tänka på dig i massor denna veckan som jag gjorde med Mirey! =) och ska du också ha 3 präster som Mir eller?
    Kolla in mina bilder på fb absolut, där är många album nu =) haha.

alex! oooh, soffor! Blev det dem jag har sett bilder på? Vilken färg? Coola mattor med lime grön, marlene köpte också lime gröna mattor, hon visade bilder och det ser jävligt fräkt ut tyckte jag, så länge man har annat som matchar med det! Stora eller små förresten?
    Skönt det ordna sig med fotografen, vet hur noga du var med just den biten och inga skakningar
    Vad gick allt på? Och hur många foton ingick?

Själv jobba jag igår och idag är det som vanligt dags igen, inget nytt hos mig denna helgen, förutom att vi boka biljetterna igår till Libanon/marocko, fick allting för 5000:- vilket är jävligt bra pris för två olika länder! haha =)
    Ska maila till hotellet nu och även om klänningarna.. kram!

• mrsya

Alex- Skönt att du känner dig trygg med fotografen. Känner samma sak, han är ung och vet vad som gäller :) Ni blir skitfina på video o foton
    Mabrok till soffor och mattor..säger som Chris, coolt med roligare färger..Jag är för feg för sånt
    Bröllopen var inte de bästa jag sett direkt, fattigt var det, men paren verkade lyckliga, huvudsaken

Chris- Jag kollade lite foton på din fb, ser nice ut blir ett fint bröllop. Vi ska ha två präster och biskopen, så man kan säga 3 ja
    Vi har i princip inget kvar..hoppas jag. Imorgon ska vi träffa the weddingplanner för sista gången och bocka av allt..På onsdag kommer 4 mostrar och mormor från schweiz, det ska bli riktigt skoj, på torsdag fyller jag 25, haha full rulle framtill bröllopet. Idag ska vi ner till resebyrån och boka smekmånad och hämta ut våra graverade ringar...pust!

Take care girls.

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3