• Chris24

Orientalisk Bröllop! Del 3

Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

• Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • Alexxxi

Mmm bättre med torr is!! HOPPAS dem levererar hit!!

Vi har vit (så klart, haha), champagne och pistage och underkjol behöver jag, fick ta den största dem hade, så klänningen blir enorm och lyfts upp lite väl mkt ju så jag får inte ha för höga klackar =(!

Vilken klänning har du valt nuuu=)

• mrsya

Haha, vit såklart :-P Fint det också

Jag har valt klänning nr 1 :) Den som har spets runt släpet.
    Men jag klurar kring underkjol..jag har en med 3 ringar, men det känns som att jag hellre vill ha en med både ringar och tyll..Vad har du för typ av underkjol? Ringar, tyll?

• Alexxxi

Vad va ert tema då? Jag glömmer lr så blandar man ihop alla me alla, haha =P

Mmm jag har ringar och massa massa tyll, ascool underkjol, haha.

Ska kolla din klänning nu=) Jag tycker iafl oavsett så ska du ha en ganska stor underkjol om du inte har en sjöjungfrumodell, vilket du inte har ju=)

• Alexxxi

Båda är väldigt vackra men lätt att du ska ha en stor underkjol till den du valde =) Den andra hade det nog inte varit så snyggt med en sån stor=)

• mrsya

Alex- Haha du är rolig, jag trodde jag var senil :-P Du frågade för några inlägg sedan om vilket tema Vi ska ha rött och champagne..Som Mirey ungefär, fast mer rött..Hon verkar ha haft mer champagne..Hade för mig att hon bestämt lila eller rosa till slut? hehe well well, fint var det iaf..

Så du har ringar och tyll..det är det jag också funderar på..
    Jag har en kjol med 3 ringar och jättelite tyll, men jag har beställt hård tyll för att puffa till det ännu mer. Håller med dig om klänningarna..den jag valt måste puffas till mer än den andra..
    Löser sig nog

• mrsya

Idag ska jag på provsminkning på make up store..Det roliga är att jag ska på bröllop idag också, så det blir itne förgäves Det var helt oplanerat att det blev så..nice!

• Alexxxi

Seriöst? Va d jag som fråga?? Hahaha, va d inte Chris? Omg... åldern börjar ta ut sin rätt, haha =P Blir 23 nästa månad =P

Åhh du kommer va så vacker!! Har du testat med olika stora underkjolar eller du ska?

Hehe nää sminkningen blir ju inte förgäves, hoppas du blir nöjd =)

• Mirey

Hola amigaaaaaas!!
    Läget med er? Här e allting bra, njuter av Mexico för fullt! Varmt o härligt med stranden 10 steg från hotellet, kritvit korallsand o klarblått vatten. Igår va vi på en park o snorklade i laguner o simmade med delfiner! E ni tillräckligt avundsjuka än? Haha =P

Har läst igenom d mesta här.

Chris, ni verkar ha fått ihop allting o d måste kännas skönt? Vi får ta bilder o detaljer sen när jag kommer hem. Hur hade ni d annars för övrigt? Tyckte J om Libanon?!1

Meis, OMG tjejen, du gifter dej om 1v?? Jag hade oxå vinrött/champagne. 30% rött o resten champagne. Du såg juh bilderna, vid honnörsbordet va tyget i vitt o champagne o bordsdukarna o servetterna på gästborden i champagne. Vi hade en vit limo, den va såå fin o lyxig! Ska ni oxå ha d? Vad e d floristen vill ha betalt för o hur mkt? E d Andreas ni ska träffa då?! Vad blire för tårta?!!
    Hur känns allt?!!

Alex, e du fortf på jakt efter torr is haha ge upp! Detta e Gud som säger att du inte ska ha d, get the hints?!! =P

Kl e 9 på morronen här o nu ska vi upp o käka frukst o se vad vi ska göra... såg på nyheterna att d kommer regna hela helgen inkl idag... men d har stått så förut 3 ggr o då har vädret varit tvärtom!! D e lite molnigt här o ganska blåsigt för övrigt men d e skönt för d mesta då klarar man av o va under solen.

Kram på er!

• Alexxxi

Miiiiiiiiir jag e lätt avundsjuk men jag e glad för er skull att ni njuter och har kul =p

Angående torr is, jag ger inte upp, hahaha =P

• Chris24

Hallå tjejer!

Meis, snart din tur =) kilkilkilkilkilkil, va skoj! Hur känns det nu när det närmar sig? Jag hade dööööött =) hahaha..
    Vi har lila, vitt & silver som färger på vårt bröllop, har lyckats få med silver i varje hörn för annars är det ju lila & vitt som styr, jag tänkte ha rött o så från början som dig och Mirey. Hur va bröllopen i helgen? Sminkningen fin?

Ang underkjol så ska jag också ha en stor, haha, det sjuka är att det blev en sån klänning som jag inte trodde jag skulle ha på mig alls! Men den fjärde jag prövade var superfin och verkligen glänste, överdelen är ju handsydd med stora stenar vid bysten och sen mellan små stenar och sen små små pärlor omkring hela, det är svårt och förklara men den är skitfin, man blev smalare dessutom iom den sitter så tight åt och går ner till magen typ, tubtopp alltså. Sen kommer det en stor ballong under med underkjolen, där kommer ett långt släp bakifrån med alla dessa detaljer som finns med på toppen, hon har sytt på dem på släpet också då alltså. Och puffen extra med tyll som dig Meis har jag valt. Skit jobbigt och förklara, ska försöka och hitta en bild till er, ska lägga upp allt på bloggen idag tänkte jag! =)

Alex, nu fattar jag, du ska ha a la libanon style med ismaskin/rökmaskin =) hahaha, då förstår jag varför du jagar! Vi ska ha det men det fixade fotografen åt oss, han sa att dem hade numera rökmaskin en gång bara och resterande ismaskin för det höll längre och det luktade inte illa så restaurangen hade sin rökmaskin man använde en gång och sen tog han dit sin egen ismaskin typ, nåt sånt =)
    Ska ni ha en sån där looma? Vi fick se skillnaden på om man hade med looma kamera eller utan, det är ju visserligen mycket bättre med den! För då får man med alla på ett hörn liksom.

Alex, hur gick det och fixa allting i helgen? Stressigt? När flyttar Sharbel upp?

Mirey, jag är avundsjuk! Men glad för din skull =) Längtar tills du kan sitta vid msn samtidigt som mig så jag kan få dela med mig av mitt och se mera av ditt! Jag har ju sett dina bilder på fb så du vet, otroligt fin brud var du vännen! Njut nu av din smekmånad och kom ihåg som Charlotte i SATC när dem åkte till Mexico, drick inte vattnet!!! hahahaha
    Tvåan är snart ute ju, såg trailern! FAN om hon är otrogen säger jag,den där carrie!! Kolla själva på msn trailers

Ha en superbra helg tjejer, hörs!

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3