Inlägg från: Chris24 |Visa alla inlägg
  • Chris24

    Orientalisk Bröllop! Del 3

    Godmorgon brudar!

    Mir, hade du skoj igår? Hoppas det =) Hoppas det gick bra med klänningen också eller hur gick det sen?
    Jag tänker såå mycket på dig varje dag nu alltså, lööööördag, såååå kul iiiih =) eller, kilkilkilkikilkilkilkil

    Haha, jag tror min BT läggs ner snart om jag ska va helt ärlig, har ju dig Mir på fb så där kan jag hänga med och även Meis och Heidi nu, msn finns ju kvar såklart för dem som vill snacka =)

    Gratta din mamma så gott från mig också Alex, hoppas hon blev glad.

    Välkommen Nanana, är det ditt namn? =) Jag är också libanes och ska gifta mig i Libanon den 25:e Sep, dock åker vi ner nu på söndag och ska boka klart allting med kyrka, präst & restaurng osv. När gifter ni er? hur? Vart? Vi bor också i Malmö! =)

    Tjejer, nu när vi åker ner ska vi ju också boka kort med en liten present ni vet för att vi ska sen be min moster & man att åka runt och dela ut dem, vet ni hur många det blev? 150stycken, BARA libanon!!!!! för helvete!! vi blir bara fler o fler asså, omkring 220pers kommer vi att bli med sverige folket och marocko folket, ALLA kommer nu helt plötsligt!! hahahaha =)

    Tänk om jag hade haft kontakt med min pappa o hans sida? guuud, det hade blivit ett Meis bröllop då.. my god!! hahaha!

    Hur gick det med din kusin Mir gumman?

  • Chris24

    Goooodmorgon brudar! Tidigt som gäller för mig idag =) Lörd, jobb = jippii!! haha.

    Idag smäller det för dig Mir, jag tänker på dig heeeela tiden! Smsade dig innan för att se exakt hur nervös du är =) haha. Du kommer att bli sååå fin gumman, massa bilder vill jag se sen!

    Imorgon smäller det av för oss, vi åker imorgon kväll, ska bli HUR skoj som helst, jag vill bara slappna av lite och njuta av god mat, sällskap och lite dans

    Hur är det med alla?
    Ska dricka mitt kaffe nu snart innan jag drar, ska ner med tvätten också tänkte jag, mycket som ska med till libanon ju, ni vet, man sparar en massa kläder till sina släktingar för att sen ge bort dem alla och så bråkar dem mest troligt om allting, hahaha

    vi hörs brudar!

  • Chris24

    Ooooh, biiiiilder biiiilder biiiilder ya 3aros Mirey =) Har tänkt på dig heeeela dagen må jag säga! Sen är det Alex och samma visa igen för henne =)

    Kilkilkilkilkilkikilkilkil =)

  • Chris24

    Nu åker vi till Kastrup och möter upp mamma o pappa Jean, ville önska alla en glad påsk!

    Ha det så fint och sakna mig smått

  • Chris24

    Heeej tjejer!!!

    Glad påsk och fortsättning och allting =) Vi kom hem vid 9 ikväll, vilken låååång dag det blev i Budapest! MY GOD! Vi är helt slut, jag ska snart lägga mig iaf.. haha =)

    Mirey, va skoj att ni är i Mexico nu gums! Hoppas ni har det hur mysigt som helst, det kändes konstigt och komma hem till kylan efter värmen där nere ju! Vi fick strålande väder redan 2a dagen och jag o Josef bara njöt =) Gick i linné igår iaf så jag mådde fint

    Alright, till bröllopet? Jag kommer att lägga upp allting om det hela, dag för dag på min blogg tjejer, christelayoub.blogg.se (så ni vet sen..)
    MEN! ALLT ÄR FIXAT!! Känns HELT UNDERBART även om det var SVIN JOBBIGT!

    Tjejer, ni har omkring 6mån - 1år på er att fixa o dona och boka, vi hade 3-4dgr.. man tror inte det är stressigt men det är SJUKT jobbigt och flyga runt, vi var i en bil i dessa dgr och bara flög omkring och bokade allting..
    Om man bor i Libanon tjejer, så är bröllop SVINDYRT, helt ärligt, men om man kommer från Sverige eller någon annanstans där ett FINT bröllop som vi vill ha ni vet? Då är det mycket billigare. Vi la mer pengar än vad vi räknade med men om jag får säga det själv, vi kommer att få ett sådant maffigt bröllop =)

    Fotografen har fixat allt åt oss, han var verkligen skit snäll och duktig, vi får 400 "småbilder", 100 mellan, 50 stora, 35 sepia/svartvita/photoshop/album/design, 3 cd-skivor, confetti, "dryice", rökmaskin igång hela tiden (tydligen hade restauranger det bara en gång när man dansa first dance så han hade igång det hela kvällen, looma för hela rummet och all fyrverki, samt 30 stor stora bilder, allting för omkring 15000:-

    Ocean blue restaurang - www.oceanbluebyblos.com
    Dock så är inte deras bilder uppdaterade, restaurangen ser inte alls ut så längre eller rummen så ni får se på min blogg sen ist hur det ser ut. Det blev så fint! ca 50 000 för all mat, meza me kött & fisk/kyckling så alla har val, all dekoration för stolar, dj och musik,all belysning som krävs med 4 LCD tv för live bröllop som han sa, även all efterrätt och all dryck som kommer in hela tiden, vi tog in servitörerna också såklart men även 6stycken tjejer som kommer att ta emot gästerna och servera dem innan vi kommer (efter kyrkan, vi ska fotas då också ju).

    Kyrkan blev inte den jag ville ha, den som hade utomhus som jag tror Alex & Mir såg bilder på, blev så sur på den prästen! Han ville inte viga oss för jag var maronit, den kyrkan var katolsk, sjukt jobbigt men i Libanon är dem sjukt jobbiga med giftemål. Så vi ska gifta oss i en annan kyrka, lite mindre men supersöt kyrka, nära vårt hem i Jbail också så supergott =)
    Lägger upp bilder på den också sen.

    Zaffe! SUPERBRA! Zaffet Lebnen heter den, dem är verkligen svinduktig, dem har det hemma hos bruden, utanför mormors hem, i kyrkan om man ville, vi ska ha det när vigslen är klar, sen självklart blir bruden inburen till restaurangen =) hihi och hela dansen där innan vi två tillsammans kommer in. Dem har en hemsida också, googla zaffet libnan tror jag så finner ni lite.

    Blommor & all dekoration ordnades också, kolla bilderna på min blogg sen också! =) Lila, silver & vitt, såå fint =) Dock ska blommorna ni ser på bilderna vara mörkare så ni vet.

    Tog tyvärr inte bilder på min klänning tjejer, josef kan se den när som, hon ska skräddarsy den efter mig och mina tärnor kommer att ha varsin lila klänning, dem kan få samma om dem vill, finns bilder på allt utom jag i min klänning =) Ska se om jag kan gräva fram en liknande klänning annars, trodde ALDRIG jag skulle ha en sån klänning tjejer!! MEn när man provar, som ni vet.. så är det en heeelt annan känsla =)
    Och Josef kommer att va SÅÅÅ stilig i sin kostym han fann, den är SÅ SNYGG med all lila som han passar så fint i, det var bara tur vi fann den butiken asså! Vi skulle ju fixa allting i sverige men sen gick vi förbi den igår och pang så hitta vi hans drömkostym, så snyggt! Ska lägga upp bilder också =)

    Så, NU räcker det med novellen! Saknat er alla!
    Meis gumman! När smäller det igen? I helgen? MY god!!! Så glad för din skull!!! Är det mycket kvar? =)

    Jalla, godnatt brudar!

  • Chris24

    Det låter skit bra Meis, en fotograf ska inte ställa en som några jäkla dockor tycker jag! Då blir dem så tillgjorda.. jag såg alla hans video & foton typ från senaste bröllopen han hade filmat & fotat och han är väldigt duktig, därför gick jag med på det. Jag kommer att fotas hemma hos mormor innan kyrkan med familjen och alla som är där, ska nog ta dit josefs familj också. Sen kommer jag & josef att fotas efter kyrkan & en stund innan kyrkan sa han, då alla gäster åker till restaurangen och vi behövde inte åka då utan vi åkte med honom ner till minan i Jbail och fotades där.

    Det som är nervöst för min del är ju att vi ska vänta utanför restaurangen så jäkla länge innan vi går in tillsammans med zaffe och då kommer alla gäster att sitta inne och kolla på tvn live mot vad vi gör och våra fyrverkeri! hahaha, känns konstigt bara

    Mir, vad gör du inne på internet på din smekmånad?? UT och njut med shabbe för tusan! Väck honom!! hahaha =) Sitter på BT när hon är på smekmånad..

    Meis o ni andra som ska gifta er, vilka bilar ska ni ha?
    Vi skaffade en limo till oss och 3 Chrysler 300 vita till mina föräldrar, hans föräldrar & tärnorna/bestman.
    Josef åker i en vanlig bil till kyrkan dock, vi åker tillsammans i limon efter vigslen.

    Har ni fått ta blodprover innan vigslen? och gått igenom en vigsel förberedelse prep från prästen med papper på det sen? Vi måste skaffa dessa saker till prästen nämligen. Maroniter gifter inte hur som helst tyvärr.
    Den första kyrkan ville ta 1300 dollar för att gifta sig hos dem! Jäkla råneri och så vågar prästen säga att det är i GUDS namn! Det gjorde mig förbannad, det var romerska/katolska kyrkan. I den maronitiska kyrkan så tog dem 200dollar men det var för vi ville ha kören ihop med salmerna o sångerna med prästen, sen skänkte vi 100 till kyrkan som tack. En helt annan sak enligt mig!

  • Chris24

    godmorgon på alla som är vakna snart förresten =)

    Åker in tidigt till jobbet idag, mycket o ta igen tror jag!
    Ska pallra mig upp ur sängen bara.. haha.

    Va gör alla i helgen? Jag är lång ledig denna helgen, skönt!!

    Vad tar din frisör och sminkös Meis förresten?
    Och vilka färger hade ni igen? Sorry för jag är glömsk =)

  • Chris24

    godmorgon barn! =)

    Ang blodproverna så har dem i libanesiska kyrkor iaf, att man måste ta blodprover för att se så man inte matchar med blodtyperna, då får man inte gifta sig enligt den katolska kyrkan (maronitiska tillhör där då) så dem vill se till så jag och josef har för olik blodtyp och vi får friska barn tillsammans, dem viger inte om det finns risk för andra. Dock undrar jag, hur vet en präst det liksom? Jag menar, om man inte är släkt så ska man få friska barn hur som, det är ju guds vilja enligt min åsikt om man får sjuka barn osv. Men men, vi ska ta dem testerna om 10dgr iaf, vi ska skicka ner papprena sen. Sen ska vi även gå till en katolsk präst här i Malmö och be om en vigsel förberedelse där han ska gå igenom vad det innebär och gifta sig o ansvar/respekt osv osv, sen ska han skriva under på den och vi ska skicka in även den. Uft! Vad papper dem vill ha!

    Meis, skitbra val av bilar, tror också jag vet vad du menar, då vi har likadana, haha Fast också nyare modeller, det ska bli hur gott som helst!
    Alex, vad hade ni för bilar? Det tror jag inte jag vet. Och tjejer, har ni till båda föräldrarna och tärnor eller hur gör ni då?

    Min frisör tar omkring samma Meis, 2500 men då är mamma, mina tärnor, blomsterflicka och jag själv inkluderad också för det priset. Samma sak med sminkösen. Så han är skit snäll, jag ska ner lördagen ju, sönd ska jag åka för mina klännning och månd för hår & sminkprovningen. Borde räcka ju med tid? Sen ska Ullis komma ner Onsd och då får hon sin klänning, vi har valt ut 2 olika klänningar till tärnorna men i samma färger, skit fina verkligen!

    Vill ni jag mailar lite bilder Alex & Meis? Jag har lagt in bilderna nu iaf.. Säg till mig bara.
    Har nog inte din mail meis men skicka den isf så mailar jag bilderna sen =)

    Alex, vad är det för ismaskin du ska ha? haha, hänger inte med? =)

    Men nu får jag dra till jobbet iaf, måste in tidigare och planera som vanligt! Uft, vad allt rullar på nu asså..

    ha en fin dag!

  • Chris24

    Hallå tjejer!

    Meis, snart din tur =) kilkilkilkilkilkil, va skoj! Hur känns det nu när det närmar sig? Jag hade dööööött =) hahaha..
    Vi har lila, vitt & silver som färger på vårt bröllop, har lyckats få med silver i varje hörn för annars är det ju lila & vitt som styr, jag tänkte ha rött o så från början som dig och Mirey. Hur va bröllopen i helgen? Sminkningen fin?

    Ang underkjol så ska jag också ha en stor, haha, det sjuka är att det blev en sån klänning som jag inte trodde jag skulle ha på mig alls! Men den fjärde jag prövade var superfin och verkligen glänste, överdelen är ju handsydd med stora stenar vid bysten och sen mellan små stenar och sen små små pärlor omkring hela, det är svårt och förklara men den är skitfin, man blev smalare dessutom iom den sitter så tight åt och går ner till magen typ, tubtopp alltså. Sen kommer det en stor ballong under med underkjolen, där kommer ett långt släp bakifrån med alla dessa detaljer som finns med på toppen, hon har sytt på dem på släpet också då alltså. Och puffen extra med tyll som dig Meis har jag valt. Skit jobbigt och förklara, ska försöka och hitta en bild till er, ska lägga upp allt på bloggen idag tänkte jag! =)

    Alex, nu fattar jag, du ska ha a la libanon style med ismaskin/rökmaskin =) hahaha, då förstår jag varför du jagar! Vi ska ha det men det fixade fotografen åt oss, han sa att dem hade numera rökmaskin en gång bara och resterande ismaskin för det höll längre och det luktade inte illa så restaurangen hade sin rökmaskin man använde en gång och sen tog han dit sin egen ismaskin typ, nåt sånt =)
    Ska ni ha en sån där looma? Vi fick se skillnaden på om man hade med looma kamera eller utan, det är ju visserligen mycket bättre med den! För då får man med alla på ett hörn liksom.

    Alex, hur gick det och fixa allting i helgen? Stressigt? När flyttar Sharbel upp?

    Mirey, jag är avundsjuk! Men glad för din skull =) Längtar tills du kan sitta vid msn samtidigt som mig så jag kan få dela med mig av mitt och se mera av ditt! Jag har ju sett dina bilder på fb så du vet, otroligt fin brud var du vännen! Njut nu av din smekmånad och kom ihåg som Charlotte i SATC när dem åkte till Mexico, drick inte vattnet!!! hahahaha
    Tvåan är snart ute ju, såg trailern! FAN om hon är otrogen säger jag,den där carrie!! Kolla själva på msn trailers

    Ha en superbra helg tjejer, hörs!

  • Chris24

    Mir, jag har inga bilder på vår kamera tyvärr, Josef kan ju se allt, även med facebook och blogg osv, haha =) Så mamma tog några som hon la i sitt chip, jag får vänta tills jag kommer dit och maila dig! Men du kan se alla mina bilder på fb nu gumman! och du också meis, jag har lagt upp dem där nu =)

  • Chris24

    Hahaha, mirey, hur blev kvällen där ni blev fulla? Wild sex eller sen? hahahahaha, fyllo!!
    det låter som en toppen smekmånad ni har gums, fortsätt så! När kommer ni hem förresten? Du, fick ni pengar i present eller vad önskade ni er? Insatt på konto eller hur gjorde ni? Vi ska ha list de marriage så vi måste öppna ett konto i libanon tillsammans och ha det på korten när vi skickar ut dem, måste dock ha fullmakt för att vi kan inte öppna det förens 3mån innan så min moster ska öppna det åt oss, kostar fan 1000 spänn för en fullmakt, ett jävla papper liksom!! hallå!!

    Meis, det låter som oss också, lagt till en massa extra för att det ska bli extra fint, förhoppningsvis så kommer man ihåg mer än vad Mir tycks ha gjort, hahahaha =) annars lär man bli sån " va fan, hade inte vi det?" hahaha
    Grattis till klänningen gumman! Är du nöjd? Jag längtar till dina bilder nu snart, haha, ska SÅÅÅ kolla facebook också =)
    Har lagt upp mina på fb och bloggen också, bloggen krånglade lite dock så jag fick avsluta, så drygt..

    Hoppas ni har kul på bröllopet då!

  • Chris24

    goooodmorgon brudar!

    Alla verkar vara fullt upptagna nu alltså Mirey loggar in på sin smekmånad fortfarande, hahaha.. så söt. Hur va strandbröllopet? önska du att du hade ett extra bröllop vid stranden också kanske? =)

    tyvärr så frågade vi både dem på restaurangen och hon som skapade korten och dem båda sa samma sak, man ska helst ha konto, men i libanon är det ju inget ovanligt då alla gör så och skriver det på inbjudningskorten och därför behöver det ju inte klassas som tiggande eller nåt, vi tänkte ju kuvert också från början men men, det får bli konto nu iaf.

    Meis, vad har du kvar denna veckan innan bröllopet? åååh, då ska jag tänka på dig i massor denna veckan som jag gjorde med Mirey! =) och ska du också ha 3 präster som Mir eller?
    Kolla in mina bilder på fb absolut, där är många album nu =) haha.

    alex! oooh, soffor! Blev det dem jag har sett bilder på? Vilken färg? Coola mattor med lime grön, marlene köpte också lime gröna mattor, hon visade bilder och det ser jävligt fräkt ut tyckte jag, så länge man har annat som matchar med det! Stora eller små förresten?
    Skönt det ordna sig med fotografen, vet hur noga du var med just den biten och inga skakningar
    Vad gick allt på? Och hur många foton ingick?

    Själv jobba jag igår och idag är det som vanligt dags igen, inget nytt hos mig denna helgen, förutom att vi boka biljetterna igår till Libanon/marocko, fick allting för 5000:- vilket är jävligt bra pris för två olika länder! haha =)
    Ska maila till hotellet nu och även om klänningarna.. kram!

  • Chris24

    Godmorgon brudar!

    Meis, ooooh! Sååå lite kvar för tusan! Vad nervös men glad du måste vara? Och jag som tycker 5 mån är SÅÅÅ lite hahahaha Tänk då dig och sen Alex, alla kommer och räknas ner liksom, eller vi som har varit här inne från början iaf? haha, har varit en rolig vända med alla på alla olika sätt iaf!

    Men herregud meis, vad är det för smak din svägerska har egentligen? hahaha, herregud, hon är lite skum va? Men du, tur din man står på din sida och är vettig, annars hade det varit ännu värre! Det är bara och säga till henne fan om du inte redan har gjort det kanske? Herregud vissa människor! Jag är väl lycklig för mina tärnor har verkligen inte krånglat, jag har inte heller varit så hård eller så mot dem för den delen så nog därför.

    Alex, låter skit bra med fotografen, låter som vi ska ha också ungefär med canvas osv, jag tycker det låter skit coolt också. Ska också ha det med sängen och allting, haha, josef skämdes lite först men sen insåg han dem var coola. Fast mamma o dem får nog andra bilder
    Varför kunde ni inte ha runda bord? Lokalen hade inte det menar du?
    Håller också med om runda bord, gillar det bättre också, vi hade också tur där med att dem hade runda bord för oss.

    tjejer, vi ökar i antal! Vi var 150 från början ju, nu är vi uppe i kanske 200, det är fan en ökning på 50 pers! Tänk om vi hade haft pappas sida? MY GOD!! hahahaha, tur =)
    och alla ska med iaf, så hotell och allt är klart också för svenskarna som ska med, skönt!
    Biljetterna är bokade också, det blev 6000:- för libanon & marocko så vi fick bra pris, stannar 2ggr men väntar inte för länge så det är coolt.
    Jag o josef ska nog åka någon annanstans efter marocko själva, vill nog slappna av tillsammans bara också innan vi åker hem och börjar JOBBA igen! haha =)

    Hur lång tid tog er vigsel mir? Hur är smekmånaden? När kommer ni hem? =)

  • Chris24

    Hallå hallå,

    Mir, bilderna är i album ju, det ena är restaurangen som heter Ocean Blue och där finns även hotell så därför har vi tagit två i ett liksom. Sen är det kyrkan som är fotade där inne också, vi tog ju aldrig den kyrkan med utomhus tyvärr, jag skrev att den prästen var inte klok i huvudet och var väldigt arrogant mot oss osv, så vi skippade honom. Den vi ska ha är bara 10min ifrån vårt hem så därför var den mycket bättre och mysig, nu är jag dock rädd den inte ska räcka för gästerna som kommer!? Suck, får snacka med mamma och min moster i Libanon och se..

    Hoppas ni får en trevlig resa hem Mirey! Kanske blir Shabbe glad när ni kommer hem tillsammans till ert nya hem! =)

    Meis, all lycka till dig på lördag för bröllopet gumman! Skit i svägerskan, det är så nära nu och ödsla fan ingen tid på att sura på henne, säg till henne bara och passar det inte så fine, gå någon annanstans helt enkelt, det är inte hon som bestämmer i slutändan så ha inte samma panik som mir hade med vissa saker i slutet, för din egen skull! =) Du får lägga upp alla bilder på fb sen så ska jag kolla!

  • Chris24

    Meis, hoppas du får en kanon dag idag på er dag gumman! Meddela mig när bilderna kommer upp, jag tänker på dig idag! =)

  • Chris24

    Hejhej!

    Oj, ny funktion o allt på forum ser jag? haha, längesen eller vad?

    Grattis Meis! Hoppas det gick alldeles utmärkt på bröllopet och inte för stora saker skedde som skulle vara fel isf, det är över och klart nu, minne för livet =)
    Jag väntar på alla dina bilder på fb iaf! Ville mest gratta dig igen, haha.

    Hoppas det är bra med alla.

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3