• Björnisarna

    Umeåbrudar 2010 Del 2!

    Här fortsätter vår påbörjade tråd om bröllop 2010!

    Umeåbrudar 2010:

    13 februari, Elbe Helena Elisabeths kyrka
    20 Februari, CarolineL, Helena Elisabethkyrkan
    27 Februari, CeNedra, Backens kyrka
    6 Mars Eadirf, Umeå Stadskyrka
    20 Mars Miim2, på Umeälven alt Broparken (Borgerlig ceremoni)
    25 juni Ellabay Holmsunds kyrka
    17 juli Björnisarna. Helena Elisabethkyrkan
    17 Juli, Maldita, backenkyrkan
    17 juli Pälsboll. Göstas Loge
    31 juli LindaochStefan. Täfteå Byakyrka
    7 augusti mafm, Backens kyrka
    21 Augusti Pilan, Helena Elisabethkyrkan

    Finns ni inte med på listan, kopiera den senaste och fyll i era namn!:)

  • Svar på tråden Umeåbrudar 2010 Del 2!
  • Dottersion

    Nu är fotografen bokad=) Anna Thurfjell var ledig. Är så glad!!! Vet dock inte om hon kommer att vara på bröllopsmässan.

    Vet inte om det är sed att skicka med en meny med inbjudan. Sist vi var på bröllop hade de inte skickat med någon meny. Kanske man kan göra som det passar en själv? Om man har någon som tar hand om frågor ang bröllopet, kanske de kan svara på ev mat frågor från gästerna. Vi har ingen aning än vilken mat vi ska servera. Kanske det är dags för oss att ta tag i det. Tror inte att vi skickar med någon meny. Vi funderar på att göra maten så att alla kan äta oavsett om man ät köttätare el vegetarian. Hur nu det ska gå till=)

  • 1993 2010

    Jag vill oxå var med i den här gruppen. Nu ska vi äntligen gifta oss...vi har varit ett par i 17 år...

    Man blir ju helt yr av hur mkt det är man ska planera / beställa inför ett bröllop.

    Vi ska gifta oss till Valborg (vår 10 åriga förlovningsdag) i Backenkyrkan, kyrka o präst är bokat.

    Vi hade tänkt oss ett enklare bröllop...men med 2 st flickor på 4 och 9 år så ska vissa saker ingå . Den äldsta har väntat i så många år på att vi ska gifta oss, hon skulle bli så besviken om jag inte hade fin vit klänning osv...(hyr nog från Änglalikt, har sett en enklare halterneck där)

    Är det någon som vet någon SOLIST i umeåtrakten som sjunger på bröllop?

    Vi kommer bara att ha våra respektive famljer med samt våra bästa vänner. Vi blir bara 23 pers.

    Vi väntar på priser från olika matställen. Har mailat Rex Festvåning, Sävargården, 5 knop, Offeicersmessen och Baggböle Herrgård. Får se vad de säger, jag räknar på att det kommer kosta 1000-1100 kr per person med dryck o mat.

    Springer var och varannan dag in på Smycka och Guldsmedjan...ändrar mig hela tiden av hur jag vill ha ringen...budgeterar en ring för 8-10.000 kr. Vi ska göra nya förlovningsringar av gammalt guld till en kostnad av ca 1200 kr st...våra som vi har är så omoderna och passar inte den typ av vigselring jag vill ha.Vill att ringen ska vara "rak och stilren" men pendlar mot att vilja ha med en sten som sticker upp mot att ha en lång rad med mindre nedsänkta stenar....

    Nu måste jag ta tag i och kolla upp och boka
    Hår
    Smink
    Naglar
    Solist
    Bukett
    Fotograf

    Hm...undrar om någon orkade läsa allt detta

  • Björnisarna

    Jag ahr vart på tre bröllop och ingen av dem skickade meny i inbjudan, och vi själva ska inte heller göra det. Däremot ska vi skriva att gästerna ska meddela eventuella allergier och sånt så man vet vad de kan och inte kan äta :)

  • Björnisarna

    1993 2010: VÄlkomna hit, klart man orkar läsa!!;) Sävargården hade vi som plan och boka först, men de hade stängt större delen av sommaren, inklusive "vår dag" så det fick bli Fabriken istället (kollad erestaurang viktor också, de svarade samma sak). Blir det månne någon bröllopsresa?:)

  • Fru Selin

    Hallå.
    Det finns flera bra och duktiga solister i stan. Frågan är bara vad det får kosta?!

    1993 2010 skrev 2010-01-14 19:26:08 följande:


    Jag vill oxå var med i den här gruppen. Nu ska vi äntligen gifta oss...vi har varit ett par i 17 år...Man blir ju helt yr av hur mkt det är man ska planera / beställa inför ett bröllop.Vi ska gifta oss till Valborg (vår 10 åriga förlovningsdag) i Backenkyrkan, kyrka o präst är bokat.Vi hade tänkt oss ett enklare bröllop...men med 2 st flickor på 4 och 9 år så ska vissa saker ingå . Den äldsta har väntat i så många år på att vi ska gifta oss, hon skulle bli så besviken om jag inte hade fin vit klänning osv...(hyr nog från Änglalikt, har sett en enklare halterneck där)Är det någon som vet någon SOLIST i umeåtrakten som sjunger på bröllop?Vi kommer bara att ha våra respektive famljer med samt våra bästa vänner. Vi blir bara 23 pers.Vi väntar på priser från olika matställen. Har mailat Rex Festvåning, Sävargården, 5 knop, Offeicersmessen och Baggböle Herrgård. Får se vad de säger, jag räknar på att det kommer kosta 1000-1100 kr per person med dryck o mat.Springer var och varannan dag in på Smycka och Guldsmedjan...ändrar mig hela tiden av hur jag vill ha ringen...budgeterar en ring för 8-10.000 kr. Vi ska göra nya förlovningsringar av gammalt guld till en kostnad av ca 1200 kr st...våra som vi har är så omoderna och passar inte den typ av vigselring jag vill ha.Vill att ringen ska vara "rak och stilren" men pendlar mot att vilja ha med en sten som sticker upp mot att ha en lång rad med mindre nedsänkta stenar....Nu måste jag ta tag i och kolla upp och boka HårSmink NaglarSolistBukettFotografHm...undrar om någon orkade läsa allt detta
  • Pälsboll

    Ja så skulle vi ju kunna göra istället.


    Björnisarna skrev 2010-01-14 21:39:00 följande:
    Jag ahr vart på tre bröllop och ingen av dem skickade meny i inbjudan, och vi själva ska inte heller göra det. Däremot ska vi skriva att gästerna ska meddela eventuella allergier och sånt så man vet vad de kan och inte kan äta :)
  • 1993 2010

    Hm, bröllopsresa vill man ju på. Vi ska åka till eb italiensk ö som heter Elba, inget är bokat än dock.

    Ja, vad kostar en solist, ett par tusen lappar kanske ...ingen aning. Har ni namn på någon duktig så nämn det gärna ; )

  • Fru Selin

    Tips på solistnamn..
    Carolina Miskovsky eller Malin Jonsson, duktiga sångerskor båda två.

    1993 2010 skrev 2010-01-15 19:44:02 följande:


    Hm, bröllopsresa vill man ju på. Vi ska åka till eb italiensk ö som heter Elba, inget är bokat än dock.Ja, vad kostar en solist, ett par tusen lappar kanske ...ingen aning. Har ni namn på någon duktig så nämn det gärna ; )
  • jeanette85

    hej hej oj vad det skrivt fick gå tillbaka en del=)

    19932010: Oj vi som ska gifta oss på sommaren inte roligt att höra att sävargården verkar ha stängt=(

    Vi blir ca 35 stycken så bara släckten skulle ni ta kuväravgifft?? vet då inte hur det stavas=/

    Ni som har beställt klänningar via nätet som jag förstår till en liten billigare peng. vilka har ni beställt ifrån och hur mycket har ni behövt ändra sy om de???

  • Ellabay

    Hej alla brudar!
    Hur har ni det där ute i snöstormen. Usch såna här dagar längtar man verkligen till våren och sommaren. Speciellt jag som härstammar från stockholm. Brrr!

    Jag har nu lagt ut bilder på min klänning som jag tyvärr fått lite ångest över. Jag är så fundersam över det långa (dock väldigt vackra) släpet. Jag har provat att hålla i öglan som hon sa att jag skulle göra men det ser ju inte klokt ut eftersom det är två laget på klänningen. Är det bara bröllopsnojor som spökar nu eller är det så att jag verkligen börjar ångra mitt val?

    På bilderna har jag ingen underkjol på mig så den ska vara mer "fluffig" och sen självklart sys ut. Nu vet jag hur de stackars kvinnorna förr i tiden hade det med korsett. Det gäller att andas små andtag. ;)

    Sov gott!

Svar på tråden Umeåbrudar 2010 Del 2!